اخبار داغ

محمد کاظمی فرد در پاسخ به سوال دانا عنوان کرد؛

مشخص شدن تکالیف دستگاه‌های اجرایی در قانون مبارزه با پولشویی

مشخص شدن تکالیف دستگاه‌های اجرایی در قانون مبارزه با پولشویی
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: تکالیف متعددی در آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی برای دستگاه‌های مختلف مشخص شده که مهم‌ترین آنها در اختیار قرار دادن داده‌ها و اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی راه دانا درباره مبارزه با پولشویی  اظهار داشت: سامانه انتشار محکومیت‌های قضایی پولشویی در گذشته توسط مرکز امار فعال شده است و انتشار احکام محکومیت های قطعی صادر شده در خصوص پولشویی در  وبگاه مجتمع تخصصی رسیدگی  به جرایم  اقتصادی به صورت عمومی فعال است و احکام صادر شده به صورت عمومی قابل رویت است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۲۵ استعلام مختلف را در اختیار قضات قرار دادیم که می‌توانند در لحظه از وضعیتی که می‌خواهند مطلع شوند، گفت: مهمترین سامانه‌ای که براساس سند تحول قضایی شکل گرفته سامانه هوشمند استعلامات مالی یا سها است و  این سامانه در اجرای احکام و برای شخصی که محکوم شده است استفاده می‌شود و یکی از خبرهای خوبی که به زودی اعلام میکنیم بحث مسدودی حساب های بانکی محکومان است.

به گفته رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه؛ هموطنان خارج از کشور هم می توانند از خدمات قضایی استفاده کنند و از آنجا که مردم و وکلا و کارشناسان با ما در ارتباطند، یک هزارو ۲۰۰ دفتر خدمات قضایی در تمامی کلانتری‌ها هست و داده ها به صورت به رخط ارسال می شود و یکسال در حال اجراست.

وی بااشاره به اینکه  راهکارهای کوتاه مدت مرکز به طور کامل اجرا شده است و راهکارهای بلند مدت و میان مدت زمانبندی شده است و  تا هفته قوه قضائیه سال آتی اقدامات تحولی این مرکز در حوزه هوشمند سازی را ان شاءالله می بینیم، گفت: انجام ابلاغ الکترونیکی، دستیار هوشمند قاضی، انتشار آرای قضایی، پنجره واحد قضایی، بانک مجرمان متواری، خدمات جهادی و.... توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه راه اندازی شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره دادرسی الکترونیک گفت: ۸۰ درصد جلسات تحقیق زندانیان به صورت الکترونیک انجام می شود و ۲۰ درصد زندانیان بصورت فیزیکی جابجا می شوند.

وی ادامه داد: ملاقات زندانیان با خانواده‌هایشان به صورت الکترونیکی یکی دیگر از دستاوردهای فناوری اطلاعات است. کاری که از سال گذشته شروع کردیم امکان ملاقات در دفاتر خدمات در ۱۵ استان را فراهم کردیم و خانواده زندانی به دفترخدمات مراجعه می‌کند و با زندانی در  زندان هماهنگ شده و ملاقات انجام می شود.  در استان‌هایی که فاصله زیاد دارند این امکان فراهم شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه