اخبار داغ

گزارش دانا از اختتامیه مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج؛

ابوذر روحی چهره سال فضای مجازی شد/ معرفی برگزیدگان بخش های مختلف فضای مجازی

ابوذر روحی چهره سال فضای مجازی شد/ معرفی برگزیدگان بخش های مختلف فضای مجازی
اختتامیه مرحله نهایی چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اختتامیه مرحله نهایی چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج صبح امروز در سالن ۵ آذر سازمان بسیج برگزار شد.

این رقابت‌ها برای چهارمین سال و با همت سازمان فضای مجازی بسیج برگزار شد و تیم‌های شرکت کننده در سه محور تولید بازی‌های رایانه ای، انیمیشن و نرم افزار ویژه تلفن همراه به رقابت پرداختند.

در مرحله نخست این رویداد بیش از چهار هزار نفر در آبان ماه امسال رقابت کردند و مرحله نهایی چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال با حضور 118 تیم و ۶۰۰ برگزیده برگزار شد.

قرار است در مراسم اختتامیه این رویداد از تیم‌های برتر انتخاب شده توسط هیات داوران تجلیل شود.

حامد سلطانی و مهران رجبی مجریان این مراسم هستند.

سرود انقلابی توسط "محمدگلریز" در اختتامیه مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج اجرا شد.

جعفری مطرح کرد: تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج

مهدی جعفری دبیر چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در مراسم اختتامیه این رویداد سراسری که در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین در حال برگزاری است، ضمن قدردانی از شرکت کنندگان گفت: اگر حمایت سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین از فعالان فضای مجازی نبود، امروز گرد هم نبودیم.

وی نگاه حرفه‌ای رئیس سازمان فضای مجازی بسیج نسبت به برگزاری بزرگترین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج را ستودنی دانست و افزود: جا دارد از همه دست اندرکاران و کسانی که ما را در برگزاری این رویداد کمک کردند، قدردانی کنم.

جعفری در ادامه سخنانش گزارشی از شمار شرکت کنندگان در این رویداد و نتیجه آن ارائه داد و افزود:‌ ۴ هزار نفر در مرحله استانی در این رویداد ثبت نام کردند که ۳۲۵۴ نفر برای شروع مرحله استانی تایید و در نهایت ۱۱۸ تیم به مرحله کشوری راه یافتند.

دبیر چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: تلاش داریم با حمایت مسئولان، شاهد تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج باشیم.

انتخاب "ابوذر روحی" خواننده سرود «سلام فرمانده» به عنوان چهره سال فضای مجازی

" ابوذر روحی" خواننده سرود «سلام فرمانده» در مراسم اختتامیه چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج که امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه در تهران برگزار شد، به عنوان چهره سال فضای مجازی معرفی شد.

در این رویداد سید حجاز حجازی از لبنان نیز چهره دوم سال فضای مجازی گردید.

همچنین در حاشیه این رویداد از خانواده شهید روح الله عجمیان و شهدای حادثه تروریستی شاه چراغ تجلیل شد.

سرلشکر سلامی: عملیات رسانه‌ای و جنگ نرم دشمن علیه کشور شکست خورد

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین اختتامیه این رویداد اظهار داشت: بعضی از لحظه‌های تاریخ، امتداد ابدی دارند؛ یعنی نقطه‌ای نیستند، بلکه امتداد زنده‌ای از جریان یک حقیقت هستند؛ مانند لیلةالقدر که همین تعبیر را دارد؛ لذا بعضی از شخصیت‌های تاریخ هم همین‌گونه هستند؛ چون فراتر از زمان حرکت می‌کنند؛ به نحوی تاریخ هرگز نمی‌تواند غبار فراموشی را بر آن‌ها بپوشاند.

سردار سلامی ادامه داد: یادآوری ایام‌الله خیلی اهمیت دارد و امروز یکی از همان روزهاست؛ روزی که امام خمینی (ره) از تبعید بازگشت و نقشه یک انقلاب شکوهمند را در تاریخ ترسیم کرد.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا دارای نظریه‌ای بود که بر اساس آن، یکی از ستون‌های سیاست آمریکا در منطقه ایران و عربستان سعودی بودند؛ اما ایران به دلیل موقعیت خاص خود محملی برای تحقق سیاست‌ها و اهداف سلطه‌طلبانه آمریکا بود. جغرافیای سیاسی کشورمان جزئی از آمریکا محسوب می‌شد و حتی استقلالی برای آن هم قائل نبودند؛ همچنین در این رابطه ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در شئون مختلف ایران دخالت و نظارت داشتند.

وی با بیان اینکه مدل هسته پیرامون، شیوه‌ای بود که بر اساس آن جهان اداره می‌شد، گفت: هنر امام (ره) این بود که این مدل را شکست و هویت غارت‌شده‌ی ملت را دوباره به آن‌ها بازگرداند؛ در واقع این نقطه آغاز طلوع یک خورشید و به تعبیر امام (ره) سرآغاز حاکمیت الله بر زمین بود؛ البته این پایان ماجرا نبودٰ بلکه آغاز یک تقابل بزرگ بین هندسه قدرت با ایران بود؛ زیرا برای آن‌ها قابل قبول نبود که مهم‌ترین دارایی خود را در منطقه از دست دهند؛ لذا از آن روز که انقلاب ما شکل گرفت و حاکمیت اسلام آغاز شد تا امروز دنیای سلطه و نظام استکباری تمام تلاش خود را برای بازگشت و رجعت به تاریخ کشورمان قرار داده است.

سرلشکر سلامی افزود: در این رابطه کودتا و طرح‌های تجزیه‌طلبانه قومی، جنگ تحمیلی و جهانی هشت‌ساله که طولانی‌ترین جنگ قرن بود را علیه ایران تدارک دیدند؛ زیرا در یک سو، قدرت‌های جهان حتی شوروی سابق و آمریکا در کنار هم و مقابل ایران قرار گرفتند و هر دو در عقبه صحنه سیاسی و اقتصادی و نظامی عراق حضور داشتند؛ حتی اعراب مرتجع نیز بخش مهمی از این آرایش عظیم بودند و مردم ایران تنها در مقابل این آرایش عظیم توانست عظمت الهی را بر آن قدرت‌ها تحمیل کند و در یک جنگ هشت ساله پیروز شود.

سردار سلامی در ادامه افزود: اما این پایان ماجرا نبود؛ چون این جنگ بعدها در حوزه های اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و فناوری ادامه پیدا کرد. آنها با ترور دانشمندان ما و با تحریم های شدید اقتصادی قصد شکست همه جانبه ما را داشتند اما هیچ کدام از آنها نتوانست حرکت روبه جلوی کشور ما را متوقف کند. جوانانی که در همه این فضای جنگ و تحریم، توانستند با پیشرفت های همه جانبه این انقلاب و تمدن را به جلو برانند و قدرت خودشان را در دنیا تثبیت و گسترش دهند.

وی ادامه داد: این جوانان نه از قدرت ها می هراسند و اتفاقا با قدرت ایمان، توکل و علم خود به هر آن چیزی که اراده کرده اند، رسیده اند. ما از دشمنانمان نمی ترسیم و آنها را می شناسیم؛ ما هم شاخصه های ظاهری قدرت را داریم و هم در جنگ نرم در سکوی برتری قرار داریم. امروز شما جوانان وارثان این دستاوردهای بزرگ انقلاب هستید.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص این رویداد و استعدادهای برتر آن گفت: امروز عصر تسخیر ذهن ها و قلب هاست؛ شما جوانان در این رویداد در یک جنگ بزرگ قرار داشتید. این خرمشهر های امروزی همان فضای مجازی است که شما جوانان با حضور قدرتمند خود باید بر دشمن غلبه کنید.

مسلم معین: این رویداد تلفیقی از هوش مصنوعی و اراده و روحیه انقلابی است

مسلم معین رئیس فضای مجازی بسیج با عرض تشکر و قدردانی از همه نوجوانان و جوانانی که در این رویداد با تلاش شبانه روزی خود به خروجی و محصول رسیده اند، گفت: در قرارگاه فضای مجازی بسیج ما دو نکته را سرلوحه و در چشم انداز مسیرمان قرار داده ایم؛ قرآن محوری اولین نکته ما در این راه است که باید سعی کنیم کنش ها و مدل حرکت ما در این فضا مبتنی بر آموزه ها و راهکارهای قرآن باشد و اگر معتقدیم که سلاح، زمین و کشور ما باید مستقل باشد، باید در فضای مجازی نیز این استقلال را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی در فتنه ها با سکوت خواص مواجه بودیم، ما در فضای مجازی اقدام به موقع و سریع عمل کردن را در دستور کار خود قرار دادیم.

معین افزود: نکته دوم تمرکز بر ظرفیت های مردمی مبتنی بر تفکر بسیجی است و این رویداد تلفیقی از هوش مصنوعی و اراده و روحیه انقلابی است. این جوانان بسیجی، اتوبان یک طرفه حمله دشمن را تبدیل به میدان نبرد کردند و ما قول می دهیم که این اصطلاح به زن در رو در فضای مجازی دیگر اصطلاحی تمام شده است.

سردار سلیمانی: امیدواریم شبکه سایبری و مردمی مجازی تشکیل شود

سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم با سخنان کوتاهی ضمن تشکر از حمایت ها و هدایت های سردار سلامی در موضوع فضای مجازی، گفت: امیدواریم که با حضور برگزیدگان و فعالین این حوزه، شبکه سایبری و مردمی مجازی تشکیل شود تا از ماحصل آن بهترین استفاده را برای پیشبرد اهداف کشور انجام دهیم.

تجلیل از برگزیدگان بخش های مختلف فضای مجازی

در ادامه این مراسم از برگزیدگان بخش های مختلف فضای مجازی تقدیر و تجلیل شد که به شرح زیر است:

شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی:

رتبه اول: میلاد میرکمالی از سیستان و بلوچستان
رتبه دوم: رضا غلام زاده از خوزستان
رتبه سوم: محمدرضا هرندی از یزد

سایت های برتر فضای مجازی بسیج

رتبه اول: الهه جهان‌بین از سیستان و بلوچستان
رتبه دوم: سوده پاکاری از کرمان
رتبه سوم: رضا خضاییان

نهضت سواد رسانه ای

رتبه اول: حدیث قاسمی از لرستان
رتبه دوم: احسان دست برآورده از یزد
رتبه سوم از کرمان

جشنواره سواد رسانه ای نهضت تبیین

مریم مداحی از تهران
علیرضا محمد داد چهرکی از سیستان و بلوچستان
رضا عشقی از لرستان
محسن نوروزی از کرمانشاه
علی جنتی از خراسان شمالی

مرکز تولیدات تخصصی فضای مجازی بسیج

رتبه اول: مهرداد پارسافر از سیستان و بلوچستان
رتبه دوم: حمید خوش خو از خراسان رضوی
رتبه سوم: حسین همتی نژاد از کرمان

مراکز فناوری فضای مجازی بسیج

مهران ایمانی از زنجان
مهدی حسنی از خراسان جنوبی
هادی نصیری از اصفهان

شبکه مردمی برتر فضای مجازی

رتبه اول: سعیده تاج الدینی از کرمان
رتبه دوم: محمدرضا علیخانی از تهران
زهرا چترفیروزه از فارس

در ادامه از فعالین برتر فضای از جمله حجت الاسلام حمید رسایی، منصور امینی، حمیدرضا زندی، محسن مهدیان، نوید مستفیضی، روح اله رضوی، کبری آسوپار، سید عارف حسینی، دانیال معمار، کاظمی، مرضیه قنواتی، عطیه شاپوری، پارسا محمدی، فائزه طلایی تجلیل و تقدیر شد.

همچنین در انتهای مراسم با حضور سردار سلامی، سردار حسن زاده، سردار سلیمانی و مسلم معین از گروه ها و نفرات برتر این رویداد تجلیل شد:

گروه‌های برتر پویانمایی رویداد:

رتبه اول: استان آذربایجان غربی
رتبه دوم: استان کرمان
رتبه سوم: استان خراسان رضوی

رتبه چهارم: استان سمنان

رتبه پنجم: استان خوزستان

گروه‌های برتر تولید نرم افزار‌های کاربردی

رتبه اول: استان خراسان جنوبی
رتبه دوم: استان خراسان رضوی
رتبه سوم: استان گیلان

رتبه چهارم: استان کرمان

رتبه پنجم: استان سمنان

 

گروه‌های برتر بخش بازی سازی

رتبه اول: استان خوزستان
رتبه دوم: استان قم
رتبه سوم: استان هرمزگان

رتبه چهارم: استان فارس

رتبه پنجم: استان سمنان

گفتنی است؛ در انتهای مراسم از خانواده شهید فریدالدین معصومی و شهید خوب از شهدای حادثه شاهچراغ و پدر شهید روح الله عجمیان تجلیل شد؛ تیم کرمان جایزه ۲۰ میلیون تومانی خود را که در مرحله استانی به دست آورده بود، به خانواده شهید عجمیان تقدیم کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه