اخبار داغ

روسیه:

اروپا را به محکوم کردن هتک حرمت به قرآن فرا می‌خوانیم

اروپا را به محکوم کردن هتک حرمت به قرآن فرا می‌خوانیم
رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که پارلمان‌ کشورهای اروپایی را به محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم و اقدامات مشابه دعوت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، «والنتینا ماتوینکو» (Valentina Matviyenko) رئیس شورای فدراسیون روسیه امروز در واکنش به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در استکهلم سوئد گفت: پارلمان‌های اروپا را به محکوم کردن واتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی فرامی خوانیم.

رئیس شورای فدراسیون روسیه با بیان این که اقدامات مذکور کانون‌های جدید تنش آفرینی را به بار می آورد، گفت: این اقدام توهین، جُرم و در عین حال ایجاد تنفر است. تمامی قدرت‌ های دارای عقل سلیم، نه تنها این اقدام را محکوم می‌ کنند بلکه برای جلوگیری از آن نیز باید اقدامات لازم را انجام دهند.

راسموس پالودان رهبر حزب راست افراطی دانمارک، هفته گذشته بعد از نماز جمعه، در مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ و یک مسجد در دانمارک قرآن کریم را آتش زد. این افراط گرا چند روز پیش نیز در مجاورت ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم، قرآن کریم را آتش زده بود.

پالودان این اقدام را تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور شمار زیادی نیروی پلیس این کشور انجام داد.

ترکیه و بسیاری از کشورهای اسلامی اقدام تحریک آمیز و موهن این سیاستمدار و رویکرد دولت سوئد نسبت به توهین به مقدسات به بهانه آزادی بیان را محکوم کرده اند. دانشگاه الازهر مصر هم در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم خواستار تحریم کلیه تولیدات هلندی و سوئدی شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه