اخبار داغ

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و  هنر در فضای مجازی: 

بالاترین لایه شبکه ملی اطلاعات محتوا و کاربراست/ باید به تولید محتوای جذاب برسیم 

بالاترین لایه شبکه ملی اطلاعات محتوا و کاربراست/ باید به تولید محتوای جذاب برسیم 
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تاکید کرد: بالاترین لایه شبکه ملی اطلاعات محتوا و کاربراست لذا باید به تولید محتوای جذاب بیانجامد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه فناوریهای محتوای فضای مجازی، حامد ملامیرزایی رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی یکشنبه شب در آیین گشایش نمایشگاه فناوری های محتوای فضای مجازی، این رویداد را تلفیقی از بازی‌های رایانه‌ای و مجموعه رسانه‌های دیجیتال دانست که با عنوان نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی برندسازی شده و گفت: یک دهه از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در باب تشکیل شبکه ملی اطلاعات و نحوه معماری‌های این شبکه می‌گذرد و شاید در این دهه توفیق‌های ما مختصر و مفید منتج به تشکیل زیرساخت‌های فضای مجازی و کمی هم در لایه خدمات شده که اگر به همین بسنده کنیم اتفاق خیلی خطرناکی برای کشور اتفاق می افتد به این معنا که زیرساخت ها مظروف و محتوایی مناسب سبک زندگی و حوزه فرهنگ و هنر و آداب و رسوم ما نخواهد داشت.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:  همزمان که این ظرف فراهم می شود باید تاکید کنیم بالاترین لایه شبکه ملی اطلاعات که محتوا و کاربراست به تولید محتوای جذاب بیانجامد و نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی گام نخست برای رسیدن به این هدف است.
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تصریح کرد: این رویکرد آغاز شده تا فضای مجازی را که به عنوان پیشران توسعه همه بخش‌‎ها می‌داند توسعه دهد.
دکتر ملامیرزایی ادامه داد: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی قرار است با کمک فعالان محتوای فضای مجازی زمینه فرهنگ در این فضا را به عنوان پیشران فراهم کند و مجموعه ذی نفعان را در کنار هم داشته بشایم و مجموعه ای از آسیب ها و نقاط ضعف را شناسایی و موانع سست و برطرف شده و زمینه ساز تولید محتوای بیشتر در فضای مجازی باشیم.
به گزارش ستاد خبری، این نمایشگاه با بیش از ۲۹۰ غرفه و فعال و تولید کننده در بخش رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای از امروز ۱۶ بهمن آغاز به کار کرده و تا ۱۹ بهمن همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای مخاطبان و علاقمندان از این رویداد بزرگ فرهنگی است. 

دراین نمایشگاه ۲۲۱ غرفه در بخش رسانه‌های دیجیتال و ۷۰ غرفه دیگر در بخش بازی‌های رایانه ای در مساحت ۱۰ هزار متر مربع به صورت مفید دایر شده است. 

این نمایشگاه که جلوه‌ای از هم‌افزایی ۲ نمایشگاه بزرگ و باسابقه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، با هدف حمایت از توسعه کسب و کارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیت‌ها و تعامل کسب و کارها با حاکمیت برگزار شده است. 

فراهم‌سازی امکان حضور و تعامل بازیگران اصلی زیست بوم فرهنگ و هنر در فضای مجازی با نگاه توسعه کسب و کارها و ایجاد پیمان‌های مشارکتی و زمینه‌سازی آشنایی آن‌ها با آخرین فناوری‌های فرهنگی با محوریت تکمیل و تقویت شبکه ملی اطلاعات در لایه محتوا و خدمات رویکرد اصلی این نمایشگاه است. 

همچنین مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی چشم‌انداز «شبکه‌سازی فعالان، هم‌افزایی کسب و کارها، رشد همکاری‌های ملی و بین‌المللی، جذب سرمایه توسط کسب و کارها و معرفی آخرین فناوری نوظهور» را در برگزاری این دوره از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با عنوان جدید «نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX» دنبال می‌کند. 

خدمات زیرساخت محتوا، کسب و کارهای دانش بنیان و صنایع خلاق، بازی‌های ایرانی، زنان، خانواده و سبک زندگی؛ فناوری‌های محتوا و خدمات؛ حکمرانی (سازمان‌ها و نهادها)، «سایت‌های عرضه بازی، استارت‌آپ‌ها، کودک، صندوق‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران، سکوهای ارائه محتوا و خدمات، تولیدکنندگان محتوا، بازی‌های جدی و استریمرها» بخش‌های مختلف این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه