اخبار داغ

رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای کشور:

بازی سازان ایرانی سالم ترین بازی ساز جهان هستند

بازی سازان ایرانی سالم ترین بازی ساز جهان هستند
رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای کشور بااشاره به انجام پیمایش جدید سال جاری در سطح کشور که نشان داد 34 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در کشور داریم ، تاکید کرد: بازی سازان ایرانی سالم ترین بازی ساز جهان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدامین حاجی هاشمی رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای کشور یکشنبه شب در آیین گشایش نمایشگاه فناوریهای محتوای فضای مجازی که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد بابیان اینکه در این نمایشگاه آخرین ظرفیت بازی سازان در کشور را به نمایش گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: بازی های خوبی با وجود تحریم ها و سختی ها تولید شده و بازی سازان ما سالم ترین بازی سازان جهان هستند و از چیزهای برخاسته از خلاقیت های ذهنی خود استفاده می کنند و این ظرفیتی است تا به این ها خدمت کرده و تولیدات بازی را رشد دهیم.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه جام قهرمانان بازی های رایانه ای در سال جاری ، از برگزاری آیین اختتامیه این رویداد در روز سه شنبه هفته جاری خبر در همین نمایشگاه خبر داد.
حاجی هاشمی خاطرنشان کرد: در اختتامیه استانی نفر اول بازی کوییز فرد مسن آشپز سکوی نفتی عسلویه بود و این نشان می دهد که بازی جای خود را در بین سنین مختلف باز می کند. 
وی اظهارداشت: به دنبال اتصال ظرفیت بازی سازی با دیگر ظرفیت های علمی در کشور هستیم. 

اقتصاد دیجیتال، الگوگیری خوبی است

درادامه این آیین سخنگوی کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی هم گفت: خودکار سازی و دیجیتالی سازی که آینده جهان را در اقتصاد فرهنگ و اجتماع دنبال می کند تحولات بسیاری را پیش روی ما می گذارد . گذشتگان صنعت در مقابل استارت آپ ها بازی را می بازند.
مجتبی توانگر افزود: اقتصاد دیجیتال، الگوگیری خوبی خواهد بود تا در فعالیت های آینده بتوان مورد توجه قرار داد. 
توانگر به نمونه‌هایی از جمله تاکسی های اینترنتی و وی او دی ها و رسانه های پخش آنلاین فیلم اشاره کرد و افزود: در صورتی می توانیم رسانه های دیجیتالی جذابی داشته باشیم که به جای القائات خاص خود ارتباط خود را مردم را افزایش دهیم و در عین حال به چرخه اقتصادی رسانه های دیجیتال توجه کنیم. 
وی اضافه کرد: امروز مجلس، دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه خود را به این معطوف می کنند که افراد توانمند در بخش خصوصی در تولید محتوا وارد شوند. 
وی افزود: امروز رسانه های دیجیتال و پلتفرم ها بازیگران عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی خارجی هستند. عمده دارایی ها و دستاوردهای مهم فناوری در عرصه دیجیال در دست این پلتفرم ها و کمپانی های بزرگ بین المللی است.
دراین نمایشگاه بیش از ۳۰۰ غرفه در بخش رسانه‌های دیجیتال و ۷۰ غرفه دیگر در بخش بازی‌های رایانه ای در مساحت ۳۰ هزار متر مربع به صورت مفید دایر شده است.
این نمایشگاه که جلوه‌ای از هم‌افزایی ۲ نمایشگاه بزرگ و باسابقه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، با هدف حمایت از توسعه کسب و کارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیت‌ها و تعامل کسب و کارها با حاکمیت برگزار شده است.
فراهم‌سازی امکان حضور و تعامل بازیگران اصلی زیست بوم فرهنگ و هنر در فضای مجازی با نگاه توسعه کسب و کارها و ایجاد پیمان‌های مشارکتی و زمینه‌سازی آشنایی آن‌ها با آخرین فناوری‌های فرهنگی با محوریت تکمیل و تقویت شبکه ملی اطلاعات در لایه محتوا و خدمات رویکرد اصلی این نمایشگاه است.
همچنین مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی چشم‌انداز «شبکه‌سازی فعالان، هم‌افزایی کسب و کارها، رشد همکاری‌های ملی و بین‌المللی، جذب سرمایه توسط کسب و کارها و معرفی آخرین فناوری نوظهور» را در برگزاری این دوره از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با عنوان جدید «نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX» دنبال می‌کند.
خدمات زیرساخت محتوا، کسب و کارهای دانش بنیان و صنایع خلاق، بازی‌های ایرانی، زنان، خانواده و سبک زندگی؛ فناوری‌های محتوا و خدمات؛ حکمرانی (سازمان‌ها و نهادها)، «سایت‌های عرضه بازی، استارت‌آپ‌ها، کودک، صندوق‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران، سکوهای ارائه محتوا و خدمات، تولیدکنندگان محتوا، بازی‌های جدی و استریمرها» بخش‌های مختلف این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.
نمایشگاه فناوریهای محتوای فضای مجازی همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در شبستان مصلای امام خمینی(ره) پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان از این رویداد بزرگ رسانه ای و دیجیتال است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه