اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان تهران در دیدار خانواده شهدا:

مسؤولیت‌ها و قدرت‌های ناشی از قانون، امانتی از جانب شهداست

مسؤولیت‌ها و قدرت‌های ناشی از قانون، امانتی از جانب شهداست
رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه آزادی، امنیت، آرامش و استقلال کشور در ازای خون شهدا محقق شده است، گفت: نباید فراموش کرد که مسئولیت‌ها، قدرت‌های ناشی از قانون از جانب شهدا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران عصر روز گذشته در ایام‌الله دهه مبارک فجر به منزل شهیدان سید عباسعلی نیکخواه و محمدحسین‌زاده سلیم کاخکی رفت و با خانواده‌های معظم ایشان دیدار کرد.

القاصی در این دو دیدار با گرامی‌داشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، به پشتوانه و بنیان مردمی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی و ایادی آن با توجه به ماهیت ظلم‌ستیزانه نظام مقدس جمهوری اسلامی عداوت خود را عیان کردند و از هیچ اقدامی علیه انقلاب اسلامی که خاستگاهی کاملاً مردمی داشت، دریغ نورزیدند.

رئیس کل دادگستری استان تهران جنگ تحمیلی هشت ساله را از جمله اقدامات استکبار جهانی برای ایراد صدمه و آسیب به نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و گفت: در آن دوره زمانی، تمامی قدرت‌های جهانی به پشتیبانی از رژیم بعث در کنار آن قرار گرفتند و از هیچ اقدامی علیه ایران اسلامی دریغ نکردند و امید داشتند که خاک کشور را تصرف کنند؛ اما جوانان مخلص و متدین ایران اسلامی بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و ادعایی در مقابل رژیم بعث ایستادند و هیمنه پوشالی آن را در هم شکستند.

وی با بیان اینکه آزادی، امنیت، آرامش و استقلال کشور در ازای خون شهدای عزیز محقق شده است، گفت: همه ما در هر مسئولیت و سمتی مدیون خون شهدا هستیم و بی‌شک صاحب اصلی کشور، شهدای والامقام هستند که برای استقلال و امنیت آن از جان عزیز خود گذشتند.

القاصی با تاکید بر اینکه نباید فراموش کرد که مسئولیت‌ها، قدرت‌های ناشی از قانون و سمت‌ها همگی امانتی از جانب شهدا است، گفت: هر یک از مسئولان باید نسبت به عملکرد خود در مقابل شهدا پاسخگو باشند؛ چرا که بر اساس وعده الهی، شهدا زنده هستند و ناظر بر رفتار و عملکرد ما می‌باشند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اینکه وعده الهی، صادق و تشکیک‌ناپذیر است، گفت: همه مدیران در هر سمت و رده باید مستمرا به خود یادآوری کنند که امانت‌دار شهدا هستند؛ چرا که همین یادآوری مانع بسیاری از لغزش‌ها و کجی‌ها خواهد شد.

وی تمسک به شهدا را راهی برای توفیق در انجام مسئولیت‌ها دانست و گفت: شهدا به‌واسطه پاکی و جایگاه ویژه‌ای که در نزد پروردگار متعال دارند، می‌توانند در انجام مسئولیت‌ها، پشتیبان و راه‌گشا باشند؛ لذا تمسک به شهدا برای ماندگاری در راه این عزیزان همواره یک ضرورت است.

در پایان این بازدیدها، با اهدا لوحی از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران از خانواده این دو شهید بزرگوار تقدیر به‌عمل آمد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه