اخبار داغ

دبیر شورای عالی وزارت بهداشت:

پذیرش دانشجویان پزشکی بدون کنکور فعلاً در دستور کار نیست

پذیرش دانشجویان پزشکی بدون کنکور فعلاً در دستور کار نیست
دبیر شورای عالی وزارت بهداشت گفت: پذیرش دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی بدون کنکور فعلاً در دستور کار نیست اما ممکن است در آینده تغییراتی داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حسن زاده دبیر شورای عالی وزارت بهداشت در رادیو گفت وگو درمورد پیش بینی‌ها برای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی اظهارکرد: ما قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی فقط در هفت دانشگاه، دانشکده پزشکی با ظرفیت بسیار محدود داشتیم و پزشکان هندی و بنگلادشی در ایران ویزیت می‌کردند.
وی افزود: با تأسیس وزارت بهداشت در سال 1364 اتفاق بزرگی در کشور افتاد؛ ادغام نظام آموزش علوم پزشکی کشور در نظام سلامت باعث افزایش ظرفیت و توانمندی دانشگاه‌های ما شد بطوریکه امروز 69 دانشکده علوم پزشکی در کشور مشغول تربیت دانشجویان علوم پزشکی هستند.

دبیر شورای عالی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کمبودها تا حدودی جبران شده گفت: اگرچه در توزیع نیروی انسانی مشکلاتی داریم اما ظرفیت بسیار خوبی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها وجود دارد که می‌توان به تربیت دانشجویان گروه پزشکی شامل پرستاری، پزشکی، دندانپزشکی و توانبخشی و غیره پرداخت.

حسن زاده با بیان اینکه دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی باید از طریق کنکور سراسری پذیرش شوند اظهار کرد: پذیرش دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی بدون کنکور فعلاً در دستور کار وزارت بهداشت نیست اما ممکن است در آینده برای برخی از این رشته‌ها فکر خاصی داشته باشیم.

وی درمورد اهمیت استفاده از فناوری در نظام سلامت و پزشکی کشور یادآور شد: در حال حاضر رشته «سلامت از دور» و سلامت الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می‌شود و پزشکان و کادر سلامت که با بیمار سروکار دارند می‌توانند این رشته را بگذارنند.

دبیر شورای عالی وزارت بهداشت همچنین در رابطه با جایگاه «گردشگری سلامت» در افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی گفت: ما رشته «گردشگری سلامت» را در شورای عالی برنامه ریزی و با تعامل با وزارت علوم تصویب کردیم و لذا از این طریق هم می‌توانیم دانشجویان رشته‌های پزشکی را پذیرش و تربیت کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه