اخبار داغ

دسترسی به بیش از 200 سایت و سرویس تحریمی از امروز فراهم شد

 دسترسی به بیش از 200 سایت و سرویس تحریمی از امروز فراهم شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات برنامه‌نویسان برای دسترسی به سایت‌های پرکاربرد تحریم شده، از رفع این مشکلات خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه 19 بهمن ماه با اشاره به مشکل دسترسی برنامه‌نویسان و محققان کشور به سایت‌های تحریمی، گفت: از امروز با کمک بخش خصوصی سرویسی راه‌اندازی شده که پژوهشگران و برنامه‌نویسان کشور می‌توانند به تمام سایت‌های تحریم شده با حداکثر سرعت دسترسی داشته باشند.

وی افزود: سامانه 403.online می‌تواند این دسترسی را ایجاد کند و فعلا 200 سرویس پرکاربرد از طریق این سامانه امکان دسترسی دارد.

زارع پور درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی نیز با اشاره به تشکیل کارگروه از ابتدای دولت سیزدهم برای حمایت از این پیام‌رسان‌ها گفت: تمام ظرفیت وزارت ارتباطات در حوزه سخت‌افزار و پهنای باند در اختیار این پیام‌رسان‌ها قرار گرفته است و هم‌اکنون نیز این پیام‌رسان‌ها توانسته‌اند نیاز میلیون‌ها کاربر را برآورده کنند.

وی افزود: برخی از این پیام‌رسان‌ها امکان تماس با شماره‌های خارجی را نیز فرآهم کرده‌اند و این قابلیت‌ها نیاز به تبیین و حمایت از طرف رسانه‌ها دارد.

وزیر ارتباطات درباره پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها هم توضیح داد و گفت : این پروژه در 10 استان آغاز و تاکنون نیز 2 و نیم میلیون پوشش ایجاد شده است و امیدواریم تا پایان سال آینده بتوانیم این عدد را به 10 میلیون پوشش برسانیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره لزوم برخورد با توزیع‌کنندگان فیلترشکن‌ها هم افزود: وظیفه ما حمایت از سکوهای داخلی است و درباره این موضوع از مسئولان امنیتی و قضایی پیگیری کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه