اخبار داغ

باخت فنی شهرداری ارومیه و شهرداری در پلی‌اوت

لیگ برتر والیبال| شروع پلی‌آف با برتری شهداب و هورسان

لیگ برتر والیبال| شروع پلی‌آف با برتری شهداب و هورسان
تیم شهرداری گنبد در نخستین مسابقه دور رفت مرحله پلی‌اوت مقابل سایپا تهران حاضر نشد و با باخت فنی روبرو شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  روابط عمومی فدراسیون والیبال، دور رفت مرحله پلی‌اوت لیگ برتر مردان امروز (یکشنبه 30 بهمن) با دو دیدار به صورت متمرکز در خانه والیبال تهران پیگیری می‌شود.

در نخستین دیدار قرار بود تیم‌های شهرداری گنبد و سایپا تهران از ساعت 15 در خانه والیبال تهران به مصاف یکدیگر بروند که نماینده گنبد در این مسابقه حاضر نشد و با شکست فنی روبرو شد.

بدین ترتیب سایپا در نخستین مسابقه خود در این مرحله موفق به شکست سه بر صفر حریف با امتیاز 25 بر صفر در هر ست شد تا نخستین گام را برای بقا در لیگ برتر محکم برداشته باشد.

دور برگشت این مرحله روز سه‌شنبه دوم اسفند برگزار می‌شود و اگر تیم شهرداری گنبد مقابل سایپا حاضر نشود، دومین باخت را پذیرا خواهد شد و به عنوان یکی از دو تیم سقوط کننده به سر A لیگ دسته یک مردان سال 1402 معرفی خواهد شد.

تیم‌های شهرداری ارومیه و مس رفسنجان دیگر تیم‌های این مرحله مسابقات هستند که از ساعت 18 امروز در دومین دیدار دور رفت مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

شروع مرحله پلی‌آف با پیروزی مدافع عنوان قهرمانی/ نمایشی سطح بالا در آغاز 16 روز والیبالی ایران

 مرحله یک چهارم نهایی سی‌وششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از امروز (یکشنبه 30 بهمن) به صورت متمرکز در سالن فدراسیون والیبال آغاز شد.

در نخستین مسابقه این مرحله تیم شهداب یزد که مرحله مقدماتی را با 19 برد و 54 امتیاز و کسب رتبه نخست جدول به پایان رساند، به مصاف ایفاسرام اردکان ‌رفت و سه بر یک حریف خود را شکست داد.

نماینده اردکان در مجموع 26 دیدار مرحله گروهی موفق به کسب 13 برد و 40 امتیاز شده بود تا به عنوان تیم هشتم جدول حریف شهداب یزد شود.

دو تیم شهداب و ایفاسرام در هفته‌های دوم و پانزدهم مرحله گروهی لیگ برتر امسال دوبار به مصاف یکدیگر رفته بودند که اردکان در بازی خانگی سه بر دو شهداب را شکست داد و نماینده یزد در بازی برگشت موفق به شکست سه بر یک ایفاسرام شد اما شهدابی‌ها با شکست امروز ایفاسرام در این داده‌ آماری پیش افتادند.

در ست نخست این مسابقه دو تیم رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند اما در نهایت تیم ایفاسرام اردکان 28 بر 26 فاتح میدان شد تا در نخستین ست این مسابقات با شکست تیم صدرنشین شگفتی‌سازی کند.

شهدابی‌ها در ست دوم از ابتدا نمایش بهتری داشتند و کم کم فاصله امتیاز خود را با حریف زیاد کردند و در نهایت موفق به شکست 25 بر 21 ایفاسرام شدند تا از نظر ست شماری دو تیم یک بر یک برابر شوند.

رقابت‌ دو تیم در ست سوم از ابتدا بسیار نزدیک شروع شد و تیم‌ها یکی یکی امتیازات را به نفع خود رقم زدند. در این ست جواد کریمی پاسور ایفاسرام عملکرد بسیاری خوبی داشت و امیر غفور پشت‌خط زن شهداب نیز در موفقیت حملات این تیم نقش مهمی داشت. در نهایت ست سوم 27 بر 25 به سود شهداب به پایان رسید تا شاگردان محمدرضا تندروان در ست شماری دو بر یک از ایفاسرام پیش بیافتند.

ایفاسرام در آغاز ست چهارم امتیازات حساسی را از دست داد به گونه‌ای که 10 بر 3 عقب افتاد و تمرکز تیمی نماینده اردکان دچار مشکل شد. در نهایت این ست نیز 25 بر 16 به سود شهداب به پایان رسید تا شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم ایفاسرام به رغم شایستگی سه بر یک مغلوب شوند تا تنها یک ناکامی دیگر تا حذف از مسابقات فاصله داشته باشند.

مسعود یزدان‌پناه و علی‌اصغر حاجی‌کاظمی ناظران فنی و داوری این دیدار بودند که به مدت 137 دقیقه طول کشید. پوریا یلی بازیکن تیم ایفاسرام در این مسابقه به دلیل رفتار ناشایست، کارت زرد دریافت کرد.

داود نافعی، مهرداد شوشتری و قادر صادقی به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند که 400 تماشاگر مشتاق در سالن فدراسیون نظاره‌گر آن بودند.

دیدار برگشت دو تیم از ساعت 18 روز سه‌شنبه دوم اسفندماه در سالن فدراسیون والیبال آغاز می‌شود تا در صورت پیروزی شهداب یزد، این تیم به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان سال 1402 صعود کند.

در مجموع از 30 بهمن تا 15 اسفند، والیبال ایران شاهد رقابت‌های سطح بالا و حساسی خواهد بود تا علاقمندان این رشته ورزشی یک دوره فشرده، همراه با مسابقات زیبا و جذاب را پشت‌سر بگذارند و دیدار دو تیم شهداب یزد و ایفاسرام اردکان نیز شروعی تحسین‌ برانگیز برای این مسابقات بود.

در دیگر دیدار روز نخست دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ برتر مردان تیم‌های پاس گرگان و هورسان رامسر قرار بود از ساعت 18 به مصاف یکدیگر روند که این دیدار با اندکی تاخیر آغاز خواهد شد.

 

غفور امتیازآورترین بازیکن نخستین دیدار پلی‌آف

 دور رفت مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر مردان امروز یکشنبه 30 بهمن با برگزاری دو دیدار به صورت متمرکز در سالن فدراسیون والیبال در حال پیگیری است.

در نخستین دیدار تیم‌های شهداب یزد و ایفاسرام اردکان به مصاف هم رفتند و در این رقابت شاگردان محمدرضا تندروان در تیم شهداب سه بر یک حریف را شکست داده و یک گام به نیمه نهایی نزدیک شدند.

امیر غفور بازیکن تیم شهداب یزد با کسب 32 پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم ایفاسرام اردکان نیز علیرضا مباشری با کسب 20 امتیاز، بهترین بازیکن بود.

شاگردان تندروان در مجموع ست‌های این مسابقه 103 امتیاز کسب کردند که شامل 63 امتیاز حمله، 13 دفاع، سه پوئن سرویس و 24 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایفاسرام بود.

تیم ایفاسرام اردکان نیز در مجموع ست‌های این مسابقه 90 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 50 پوئن در حمله، پنج امتیاز در دفاع، پنج پوئن سرویس و 30 امتیاز از اشتباهات بازیکنان شهداب بود.

 

شهرداری ارومیه هم باخت فنی را پذیرفت
 

 دور رفت مرحله پلی‌اوت لیگ برتر مردان امروز (یکشنبه 30 بهمن) با دو دیدار به صورت متمرکز در خانه والیبال تهران پیگیری شد.

در نخستین دیدار قرار بود تیم‌های شهرداری گنبد و سایپا تهران از ساعت 15 در خانه والیبال تهران به مصاف یکدیگر بروند که نماینده گنبد در این مسابقه حاضر نشد و با شکست فنی روبرو شد.

در دومین مسابقه هم شهرداری ارومیه برابر مس رفسنجان حضور نیافت و در نخستین دیدار باخت فنی را پذیرفت.

بدین ترتیب سایپا و مس رفسنجان در نخستین مسابقه خود در این مرحله موفق به شکست سه بر صفر حریف با امتیاز 25 بر صفر در هر ست شدند تا نخستین گام را برای بقا در لیگ برتر محکم برداشته باشند.

دور برگشت این مرحله روز سه‌شنبه دوم اسفند برگزار می‌شود و اگر تیم شهرداری گنبد و شهرداری ارومیه برابر حریفان حاضر نشوند، دومین باخت را پذیرا شده و به عنوان دو تیم سقوط کننده به سری A لیگ دسته یک مردان سال 1402 معرفی خواهند شد.

هورسان رامسر برنده جدال پنج سته روز نخست پلی‌آف

مرحله یک چهارم نهایی سی‌وششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از امروز (یکشنبه 30 بهمن) به صورت متمرکز در سالن فدراسیون والیبال آغاز شد.

در دومین دیدار روز نخست تیم‌های هورسان رامسر و پاس گرگان به مصاف هم رفتند و در این مسابقه شاگردان رحمان محمدی‌راد موفق به شکست سه بر دو حریف شدند تا نخستین گام را به سمت مرحله نیمه‌نهایی بردارند.

در ست نخست این دیدار هورسان رامسر با قدرت امتیازات را از آن خود کرد و با اختلاف بازی را پیش برد. هرچند گرگانی‌ها لحظاتی موفق شدند بازی را به دست گرفته و امتیازات خود را به حریف نزدیک کنند، اما در نهایت این هورسان رامسر بود که با پوئن 25 بر 18 این ست را به نفع خود به پایان رساند.

ست دوم این دیدار با شگفتی‌سازی تیم پاس گرگان و البته بازی خوب امین اسماعیل‌نژاد که توانست با کسب چندین پوئن از سرویس بازی را از آن تیم خود کند، 25 بر 9 به پایان رسید.

در ست سوم دو تیم تمام تلاش خود را به کار گرفتند و امتیازات به صورت مساوی پیش رفت تا اواخر بازی که رامسری‌ها از حریف سه امتیاز پیشی گرفته و بازی را به دست گرفتند تا با امتیاز 25 بر 20 به پیروزی برسند.

چهارمین ست مسابقه هم با امتیازاتی برابر آغاز شد اما این بار شاگردان عیسی سنگدوینی در پاس گرگان بار دیگر خودی به حریف نشان داده و با امتیاز 25 بر 19 حریف را شکست دادند تا مسابقه به ست پنجم کشیده شود.

در ست پنجم هم دو تیم برای کسب پیروزی به میدان رفتند و جدالی نزدیک با یکدیگر داشتند. دیداری که در نهایت با امتیاز 15 بر 13 به نفع هورسان رامسر به پایان رسید.

هورسانی‌ها که مرحله مقدماتی لیگ برتر را با 16 برد، 10 باخت و 47 امتیاز به پایان رسانده و با قرار گرفتن در جایگاه چهارم برابر تیم پاس گرگان رده پنجم جدول با 15 پیروزی، 11 باخت و 47 امتیاز قرار گرفتند، با شکست حریف دومین پیروزی خود برابر پاس گرگان در لیگ برتر را تجربه کردند. تیم پاس در هفته سوم مرحله مقدماتی سه بر دو فاتح میدان شده بود و هورسانی‌ها در هفته شانزدهم و دور برگشت، سه بر دو به پیروزی رسیدند.

مسعود یزدان‌پناه، علی‌اصغر حاجی‌کاظمی، علیرضا قریب، اسماعیل رزقی و قادر صادقی به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک نظارت و قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

اسماعیل‌نژاد امتیازآورترین بازیکن دیدار هورسان و پاس

دور رفت مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر مردان امروز یکشنبه 30 بهمن با برگزاری دو دیدار به صورت متمرکز در سالن فدراسیون والیبال پیگیری شد.

در دومین مسابقه امروز تیم‌های هورسان رامسر و پاس گرگان به مصاف یکدیگر رفتند که در این دیدار هورسان رامسر سه بر دو حریف را شکست داد.

امین اسماعیل‌نژاد بازیکن تیم پاس گرگان با کسب 33 پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم هورسان رامسر نیز کیاوش حیدری با کسب 16 امتیاز، بهترین بازیکن بود.

شاگردان رحمان محمدی‌راد در مجموع ست‌های این مسابقه 93 امتیاز کسب کردند که شامل 47 امتیاز حمله، 9 دفاع، 4 پوئن سرویس و 33 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم پاس گرگان بود.

تیم پاس نیز در مجموع ست‌های این مسابقه 101 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 54 پوئن در حمله، 19 امتیاز در دفاع، 4 پوئن سرویس و 24 امتیاز از اشتباهات بازیکنان هورسان رامسر بود.

در نخستین دیدار تیم‌های این مرحله شهداب یزد و ایفاسرام اردکان به مصاف هم رفتند و شاگردان محمدرضا تندروان در تیم شهداب سه بر یک حریف را شکست داده تا یک گام به نیمه‌نهایی نزدیک شوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه