اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

سیاست یک بام و دو هوای غرب در قبال زلزله سوریه و ترکیه

سیاست یک بام و دو هوای غرب در قبال زلزله سوریه و ترکیه
برخوردهای دوگانه غرب در مواجهه با ارسال کمک برای زلزله زدگان در سوریه و ترکیه بار دیگر پرده از نفاق و دورویی آنها برداشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حادثه زلزله اخیر در کشورهای ترکیه و سوریه بار دیگر برخورد کشورهای استکبار غربی را در مواجهه با پدیده‌های بین المللی به نمایش گذاشت و پرده از نفاق و دورویی غرب به ویژه در رابطه با ارسال کمک ها به مناطق آسیب دیده برداشته و دروغگویی آنها را بیش از بیش آشکار کرد.

آنها به دروغ ادعا کردند که سوریه اجازه رسیدن کمک های بشردوستانه به مناطق زلزله زده در کشورشان در استان های شمال غرب سوریه که در اشغال ترکیه هستند را نمی دهند. در واقع آمریکا و اتحادیه اروپا بار دیگر با اقدامات خود و انجام مانورهای رسانه ای در زمینه اینکه دولت سوریه نمی خواهد کمک های بشردوستانه خارجی را دریافت کند و به مردم خود کمک کند، سعی دارند تا عدم احترام خود به ارزش های ابتدایی و بنیادی در عرصه بین المللی را مخفی کنند و در عین حال به رقبا و دشمنان خود نظیر نظام سیاسی سوریه نیز ضربه بزنند. این در حالی است که دولت سوریه از جامعه بین المللی درخواست کرده تا به ملت این کشور کمک کنند. 

به گفته یک نویسنده انگلیسی، زلزله ترکیه و سوریه چهره واقعی اروپا و به طور کلی غرب را آشکار و به جهانیان ثابت کرد که غرب بیش از بازسازی به تخریب و جنگ علاقه دارد.

ثروت رافائل هم در این باره نوشت: خون زلزله زدگان سوریه بر گردن غرب و آمریکاست که هفت روز فقط تماشا کردند تا اجازه کمک های اندک به سوریه بیاید، لعنت خدا بر شما باد. لعنت به حقوق بشری که بدان اعتقاد دارید .. ای وحشی ها.»

رفتار دوگانه غربی ها به ویژه آمریکا نشان می دهد که آن ها در تلاش اند تا حتی فاجعه‌ای انسانی را به فرصتی سیاسی تبدیل کنند. در حالی که آنها به‌شکل ویژه پیشتاز تبلیغات رسانه‌ای در زمینه دفاع از حقوق بشر هستند و ادعا می‌کنند که خداوند آنها را مکلف به محافظت از انسان‌ها و حقوق آنها کرده است نه‌تنها کوچکترین کمکی به ملت سوریه نکرده ؛ بلکه از طریق تحریم‌های ظالمانه و محاصره خفقان‌آوری که ضدسوریه تحمیل کرده است مانع از کمک‌رسانی دیگران به این کشور نیز می‌شود. این نشان می دهد که دوگانگی در ذات دنیای مادی‌گرا و منفعت‌ طلب غرب است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه