اخبار داغ

اسماعیلی:

بخش سرود جشنواره موسیقی فجر نقطه اوج فعالیت‌ها است

بخش سرود جشنواره موسیقی فجر نقطه اوج فعالیت‌ها است
رئیس شورای هنری به برنامه‌ریزی‌هایی که می‌تواند در تعامل با وزارت آموزش و پرورش در حوزه سرود صورت پذیرد اشاره کرد و گفت: بخش سرود جشنواره موسیقی فجر نقطه اوج و قله این فعالیت‌ها است و مطمئناً در سال‌های آینده شاهد حضور بهتر و با کیفیت‌تری در بخش سرود جشنواره موسیقی فجر خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز یکشنبه اول اسفند ماه با حضور در فرهنگسرای ارسباران تهران به تماشای اجراهای روز سوم بخش سرود نشست و پس از آن با حضور در جمع خبرنگاران از توجه ویژه وزارت ارشاد برای ارتقای وضعیت تولیدات مرتبط با سرود خبر داد.

وی گفت: خوشبختانه امروز شاهد اجراهای بسیار خوبی بودیم و امیدوار هستیم که با یک برنامه‌ریزی دقیق در سال‌های آینده شاهد رونق بیشتری در این بخش باشیم و مردم نیز استقبال بیشتری از اجرای گروه‌های سرود داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه و در پاسخ به این سوال که سرود تا چه میزانی در انتقال مفاهیم به نسل نوجوان و جوان تاثیر دارد، توضیح داد: معتقدم سرود یکی از محصولات هنری انقلاب اسلامی است و کمتر دیدم که پیش از نهضت امام خمینی (ره) چنین پدیده‌ای با این کیفیت وجود داشته باشد. البته نقطه اوج این روند بهمن ۵۷ بود که سرودهای بسیار ماندگاری تولید شد. این روند در دهه نخست با قوت ادامه داشت، حتی گروه‌های سرود با آلات موسیقی نزد امام خمینی (ره) کارهایشان را اجرا می‌کردند ولی در دهه‌های بعد این مسئله با اُفت روبه‌رو شد.

رئیس شورای هنری افزود: خوشبختانه از دهه نود مجدداً شاهد رویش‌های جدیدی در حوزه سرود هستیم و با توجه به مناسبت‌هایی که در طول سال وجود دارد و نوجوانان زیادی که در حال حاضر به طور جدی وارد این عرصه شده‌اند، مطمئن هستم که در آینده‌ای نزدیک مجدد شاهد تولید آثار قوی و ماندگاری خواهیم بود.

اسماعیلی در پایان صحبت‌های خود به برنامه‌ریزی‌هایی که می‌تواند در تعامل با وزارت آموزش و پرورش در حوزه سرود صورت پذیرد اشاره کرد و گفت: بخش سرود جشنواره موسیقی فجر نقطه اوج و قله این فعالیت‌ها است و مطمئناً در سال‌های آینده شاهد حضور بهتر و با کیفیت‌تری در بخش سرود جشنواره موسیقی فجر خواهیم بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه