اخبار داغ

یوسف نوری در گفتگو با دانا:

مسئولیت تردد دانش آموزان استثنایی برعهده شهرداری است

مسئولیت تردد دانش آموزان استثنایی برعهده شهرداری است
وزیر آموزش و پروش گفت: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق تردد دانش آموزان استثتایی از سال آینده برعهده شهرداری است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پروش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا دربار سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی اظهار داشت: مسئولیت  تردد دانش آموزان استثنایی برعهده آموزش و پرورش نیست و اگر تاکنون انجام داده است تنها مسئولیت اجتماعی خود را اجرا کرده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که شهرداری مسئولیت تردد دانش آموزان استثنایی را برعهده گرفته است، گفت: هزینه سرویس مدارس براساس نرخ مصوب شورای شهر انجام می‌شود.

به گفته وزیر آموزش و پروش، براساس تصمیم کمیسیون تلفیق تردد دانش آموزان استثتایی برعهده شهرداری است، بر این اساس شهرداری الزام شد تا برای کمک به سرویس دهی به کودکان مدارس استثنایی اقدام کنند.

گفتنی است؛ حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفتگویی در این باره اظهار داشت: شش، هفت سال است که شهرداری تهران هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را بر اساس مصوبه شورای شهر تهران تقبل می‌کند. مشکلاتی در این باره پیش آمده بود و رانندگان سرویس این چند ماه حقوق خود را دریافت نکرده بودند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره مشکل حقوقی به وجود آمده برای پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب گفت: معمولا در سنوات گذشته روال اینگونه بوده است که قراردادی بین پیمانکار و مدارس منعقد و حق‌الزحمه‌ها پرداخت می‌شد. یک علت طولانی شدن روند عقد قراردادها در سال جاری این بود که می‌خواستند نوع قراردادها را تغییر دهند و آن را میان پیمانکار و تاکسیرانی منعقد کنند.

طریفی ادامه داد: در نهایت روز گذشته توافق شد که قرارداد پیمانکاران به روال قبل و مستقیم با مدارس منعقد شود و شهرداری هزینه ایاب و ذهاب را به صورت مستقیم به حساب مدرسه واریز کند. قراردادی که باید منعقد می‌شد، به دست همکاران ما در شهر تهران رسیده و به این ترتیب مدیران مدارس با پیمانکاران هماهنگ کرده و قرارداد منعقد می‌کنند.  

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه