اخبار داغ

در گفتگو با دانا مطرح شد؛

افزایش ابتلا به کرونا در کشور طی هفته گذشته/ رعایت پروتکل بهداشتی همچنان در دستور کار

افزایش ابتلا به کرونا در کشور طی هفته گذشته/ رعایت پروتکل بهداشتی همچنان در دستور کار
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به افزایش ابتلا به کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: طی هفته گذشته بروز موارد جدید این بیماری در سطح وسیعی دیده می‌شود و شیوع مجدد آن در کشور نگران کننده است.

شاهین قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بروز و شیوع کرونا در کشور وضعیت خوبی نیست؛ به طوری که می‌توان گفت طی هفته گذشته بروز موارد جدید کرونا در سطح وسیعی دیده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شیوع مجدد کرونا در کشور نگران کننده است، گفت: گزارش ها نشان دهنده عدم رعایت صحیح پروتکل های بهداشتی و همچنین بی توجهی به تزریق دز یادآور است، در واقع این روند یک اخطار و هشدار برای مردم جامعه محسوب می‌شود.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ تا زمانی که موارد ابتلا به کرونا به صورت جهانی کم نشود هر روز این خطر وجود دارد که وارد پیک این بیماری شویم که باید هشدارهای لازم در این راستا اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تزریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی از مهمترین عواملی است که وارد پیک کرونا نشدیم، گفت: افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افرادی که شش ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن آن‌ها گذشته حتما باید برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند، تصریح کرد: نتایج نشان دهنده آن است که سیستم‌های ایمنی تا شش ماه پس از واکسیناسیون باقی می مانند و سطح آن از دو هفته پس از واکسیناسیون تنها کمی کاهش یافته و به میزان قابل توجهی بالاتر از افرادی است که واکسینه نشده اند پس بهتر است شهروندان واکسیناسیون را جدی بگیرند و هر چه سریعتر اقدام کنند.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افراد در معرض خطر که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، بلافاصله نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند. همچنین بیماری‌های زمینه‌ای، مادران باردار، کودکان زیر ۵ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال، در اولویت تزریق واکسن مجدد در سال جاری هستند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه