اخبار داغ

باقرزاده:

دانش آموزان با کمک مربیان، کتب درسی را به تئاتر تبدیل کردند

دانش آموزان با کمک مربیان، کتب درسی را به تئاتر تبدیل کردند
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال تئاترهای درسی را داشتیم که دانش‌آموزان به کمک مربیان، مطالب کتب درسی خود را تبدیل به تئاتر کردند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در همایش «تربیت صالح» که به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در تالار وزارت کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب اسلامی و تبریک به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، اظهار کرد: باید زمینه بروز خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و ابتکارات مربیان را فراهم کرد و باید از برنامه‌های فراوان، مباحث دستوری و ارسال بخشنامه‌های متعدد خودداری کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس بخشنامه‌هایی که از ستاد آموزش و معاونت پرورشی به استان‌ها ارسال شده است، به شدت کاهش یافت و به جای آن زمینه و مقدمات برگزاری برنامه‌ها تسهیل شده است؛ برای مثال تمام ثبت‌نام‌‌های مسابقات معاونت پرورشی و همچنین مقدمات کارها در سامانه‌ای به اسم نورینو تجمیع شد و امسال برای اولین بار بیش از پنج میلیون دانش‌آموز در مسابقات مختلف اقدام به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک کردند.

باقرزاده با بیان اینکه همواره درخواست مربیان این بوده که به اقتضای مدرسه، سن، مکان و زمان، اعتبارات تأمین نشود، تصریح کرد: مربیان معتقدند انجام چنین کاری اجازه بروز خلاقیت‌ها را کم می‌کند،‌ همچنین همیشه تأکید بر زمینه‌سازی برای مشارکت خود دانش‌آموزان در برنامه‌های و فعالیت‌های پرورشی داشته‌اند و معتقدند ثمره تلاش‌های گذشته در حوزه تربیت بوده که امروز ما به این نقطه رسیده‌ایم و رویکرد تربیتی فعلی ماحصل تلاش مربیان و مشارکت فعال دانش‌آموزان در گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه امسال در راستای زمینه‌سازی برای مشارکت فعال دانش‌آموزان برنامه‌های مختلفی از سوی خود دانش‌آموزان انجام شده است، خاطرنشان کرد: بحث اجرای سرود دانش‌آموزی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت، همچنین موضوع تئاترهای درسی را داشتیم که دانش‌آموزان به کمک مربیان، مطالب کتب درسی خود را تبدیل به تئاتر کردند و درحال حاضر بیش از ۲ هزار اثر ارسال شده است.

باقرزاده با یادآور شدن این موضوع که استفاده از ظرفیت‌ها و موقعیت‌های خارج از مدرسه مورد تأکید مربیان پرورشی است، تصریح کرد: تربیت نباید فقط داخل مدرسه باشد و تمامی ارکان تربیت باید نسبت به نقش خود آگاه باشند، لذا استفاده از مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری، دارالقرآن‌ها، اردوگاه و مراکز رشد و مشاوره باید در زمره برنامه‌های اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی باشد.

وی تأکید کرد: همچنین پررنگ کردن نقش خانواده‌ها و مطالبه‌ نقش تربیتی از سوی آنها در مدرسه و خارج از آن، دیگر موضوع مورد تأکید است که باید تقویت زیادی شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه