اخبار داغ

برای سال جدید؛

قیمت بلیت سینما دو برابر می شود؟!

قیمت بلیت سینما دو برابر می شود؟!
یکی از موضوعات مهم حوزه سینما قیمت بلیت است که معمولا آخر هر سال مطرح می شود و با افزایشی مواجه می شود که معمولا هیچ گروهی را راضی نگه نمی دارد. اما قطعا دلیل اصلی نرفتن مردم به سینما قیمت آن نیست!

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سینمای ایران در سالی که گذشت به لحاظ تنش های مالی دچار فراز و نشیب های فراوانی شده است؛ سینما با تعطیلی های مکرر دو سال اخیر کرونایی ضربات زیادی را تحمل کرده است، برخی سالن های سینما در پی این تعطیلی ها کمر راست نکردند و مجبور شدند تا کاربری خود را عوض کرده و با تخریب سالن سینما، از طریق ساخت پاساژ امرار معاش کنند.

اما بعد از دو سال سنگین کرونایی، با آمدن فیلم های کمدی و مخاطب پسند، سینما در حال جان گرفتن بود که التهابات و ناآرامی های سیاسی اجتماعی تابستان و پاییز دوباره موجی سهمگین بر پیکر نحیف سینما وارد آورد و باعث تعطیلی های ناخواسته سینماها شد.

اما با برگزاری جشنواره فیلم فجر دوباره هیجانات، حاشیه ها و اخبار فیلم های جدید سینما، بازار این حوزه را داغ کرد و بعد از آن همه منتظر اکران فیلم های جدید اند تا با اکران عمومی آنها جان دوباره ای بر کالبد سینما دمیده شود؛ چون فیلم های جدید، متنوع و در ژانرهای گوناگون می توانند تماشاگران بیشتری را راهی سالن های سینما کنند و همین باعث می شود که چرخه مالی سینماها هم به گردش درآید و امید دوباره ای به خانه سینما برگردد.

امسال سینماهای درجه یک با بلیت های 45 هزارتومانی روزگار گذراندند؛ بسیاری از تهیه کنندگان سینما و سالن دارها معتقداند که با این قیمت پایین بلیت و از آن طرف با گران شدن هزینه ساخت فیلم، هزینه های بالای سالن داری و تورمی که روزانه بیشتر می شود، هیچ سودی از بازنگه داشتن سالن های سینما نصیب آنها نمی شود و باید قیمت بلیت های سینما برای سال بعد حداقل دوبرابر شود تا شاید به لحاظ اقتصادی برای سالن دارها صرفه ای داشته باشد.

علی سرتیپی، مدیر پردیس‌های سینمای کوروش، ایران مال، گالریا، لوتوس و شکوفه درباره قیمت بلیت‌های سینما می گوید:«سینما وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد. در حال حاضر قیمت همه چیز چند برابر شده اما در یک سال گذشته قیمت بلیت سینما ثابت مانده است و سالن‌ها توان پرداخت هزینه‌های خود را هم ندارند. اگر بخواهیم قیمت بلیت را واقعی کنیم باید با توجه به تورم حداقل آن را به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برسانیم ولی نمی‌توانیم چنین کاری کنیم. شخصا معتقدم حداقل قیمتی که می‌توانیم برای سال آینده تعیین کنیم تا بدون هیچ سودآوری سینما فقط بتواند خرج خود را بگذراند ۸۰ هزار تومان است.»

دلیل اصلی نرفتن مردم به سینما

برخی گرانی بلیت سینما را یکی از دلایل مهم نرفتن مردم به سینما ذکر می کنند اما با کمی دقیق شدن به مسائل پیرامون این حوزه می شود به این نکته پی برد که نبود تنوع در اکران و فیلم هایی با ژانرهای مختلف، فیلم هایی با کیفیت ساخت بالا و حتی اکران فیلم های روز خارجی از دلایل عمده نرفتن مردم به سینماست و همین مردمی که با بلیت 40 هزارتومانی به سینما نمی روند، حاظراند برای رفتن به یک کنسرت، جنگ های خنده و کمدی و یا رفتن به یک رستوران هزینه های چندبرابری بلیت سینما را پرداخت کنند؛ اما همان مردم معتقداند که با رفتن به آن کنسرت و یا فلان رستوران، اصطلاحا پولشان هدر نرفته است و از پرداخت آن رضایت دارند.

اما با گران شدن بلیت سینما در سال جدید، مورد اعتراض سینماروها، هزینه بلیت نیست که آنها حاظراند برای دیدن یک فیلم خوب، حتی هزینه های بیشتری را پرداخت کنند؛ بلکه مشکل اصلی آنها کیفیت پایین فیلم ها و نبود تنوع در ژانرهای نمایشی است که امید است در سال جدید با برنامه ریزی های سازمان سینمایی این مشکل رفع شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه