اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

ماجرای سوال عجیب خودکشی و دار زدن در کتاب درسی هوش/ چه کسی پاسخگوست؟!

ماجرای سوال عجیب خودکشی و دار زدن در کتاب درسی هوش/ چه کسی پاسخگوست؟!
سوالی عجیب با موضوع دار زدن و خودکشی در کتاب درسی ششم دبستان در شبکه های اجتماعی منتشر شده که واکنش های زیادی را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متاسفانه هفته گذشته در شبکه های اجتماعی  سوالی عجیب با موضوع دار زدن و خودکشی در کتاب درسی ششم دبستان منتشر شده است، در واقع در این کتاب از دانش آموزان سوال عجیبی درباره خودکشی و دار زده پرسیده شده است و دانش آموزان باید از هوش خود استفاده کرده و جزئیات این خودکشی را شرح دهند!.

در این کتاب سوال شده که شخصی در یک اتاق بزرگ خودش را از یک ریسمان آویزان کرده و دار می زند پس از چند روز وقتی پشت در اتاق رسیدند صدایی نشنیدند و نگران شدند به طوری که در اتاق را شکستند و دیدند شخصی خودش را دار زده است البته آن شخص در اتاق را از درون قفل کرده بود و کلیدش را در جیبش گذاشته بود با آنکه میز صندلی نردبان یا چیزی دیگری در اتاق نبود چگونه خودش را دار زده است؟

گویا این سوال در کتاب کمک درسی بوده که در اختیار دانش آموزان پایه ششم قرار گرفته است. حال این  سوال مطرح است که آیا  آموزش و پرورش نظارت لازم را روی کتاب ها دارد. این امرسبب شد تا به سراغ مسئولان برویم.

وزارت آموزش و پرورش مسئول رسیدگی به محتوای کتاب های کمک آموزشی نیست

پس از پیگیری های صورت گرفته خبرنگار اجتماعی راه دانا از مسئولان آموزش و پرورش مشخص شد که وزارت آموزش و پرورش ناظر و مسئول رسیدگی به محتوای کتاب های کمک آموزشی نیست، در واقع وزارت ارشاد مسئول محتوای کتاب کمک آموزشی است.

مطرح کردن چنین سوالی در کتاب درسی موضوعی نگران‌کننده است

این سوال عجیب و غریب که در کتاب کمک درسی آن هم برای دانش آموزان پایه ششم ابتدایی درج شده، ممکن است عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد که در این باره امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: مطرح شدن چنین سوالی در کتاب درسی موضوعی نگران‌ کننده و تهدید کننده است و نشانه‌ای از به‌ هم‌ریختگی سیستم اجتماعی است.

وی در ادامه با بیان اینکه یک دانش‌آموز در سنی قرار دارد که حساسیت‌های زیادی در آن سن وجود دارد، در واقع هنوز با سختی روبرو نشده و اینگونه حواشی در کنار نوع تربیت می‌تواند او را به خودکشی تشویق کند، گفت: مدرسه هرچند عامل مستقیمی در خودکشی نوجوانان نیست اما پراهمیت بوده و باید نسبت به این موضوعات توجه ویژه شود.

قرایی مقدم با بیان این مطلب که در دنیایی که روابط معنوی کمتر شده است باید توجه ویژه به تربیت کودکان داشته باشیم، گفت: باید به دانش آموزان مهارت‌های زندگی آموزش داده شود تا شاهد تنش و سرخوردگی در نوجوانی نباشیم.

به گزارش دانا؛ براساس پیگیری ها، آموزش و پرورش نظارتی بر محتوای کتاب‌های کمک‌ آموزشی توزیع شده در مدارس ندارد و مسئولیت آن برعهده وزارت ارشاد است و از سوی دیگر جامعه شناس معتقد است که چنین حواشی موضوعی نگران‌کننده و تهدید کننده برای جامعه است. حال این سوال مطرح است که آموزش خودکشی و روانپریش کردن کودکان دبستانی را چه کسی پاسخگوست؟!.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه