اخبار داغ

تایید صلاحیت ها بیاید یا نیاید، انتخابات برگزار می شود

انتخابات کاراته| انتخابات لغو شد/ پولادگر: 22 اسفند برگزار می کنیم

انتخابات کاراته| انتخابات لغو شد/ پولادگر: 22 اسفند برگزار می کنیم
سرانجام پس و کش و قوس های فراوان انتخابات فدراسیون کاراته لغو شد و معاون وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد انتخابات فدراسیون کاراته برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون کاراته برای تعیین رئیس و اعضای هیات‌رئیسه این فدراسیون، صبح امروز (سه‌شنبه - ۱۶ اسفندماه) در سالن استاد میرابوالقاسم فارسی محل آکادمی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

برای تصدی کرسی ریاست فدراسیون کاراته در ابتدا سیدعباس احمدپناهی، سیدحسن طباطبایی، هومان عسگری، علی محمدی‌شیخی، محمدابراهیم مرجانی، کامبیز بابایی‌نعمتی، علی خرمی، علیرضا سمندر، احمد شقاقی و حبیب‌الله ناظریان ۱۰ نفری بودند که برای حضور در این انتخابات نام‌نویسی کردند اما در نهایت صلاحیت مدیریتی و تطبیقی طباطبایی، عسکری، احمدپناهی، سمند و ناظریان مورد تأیید قرار گرفت.

در شرایطی که تا ساعات ابتدایی بامداد امروز هم صحبت‌های بسیار زیادی درباره لغو یا تعویق مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته به‌علت عدم رونمایی از لیست احراز صلاحیت نظارتی کاندیداهای مذکور وجود داشت، بالاخره مشخص شد که انتخابات این فدراسیون مدال‌آور و مهم برگزار خواهد شد.

علی‌رغم اعلام ساعت ۱۰ برای برگزاری مجمع، با عدم حضور کاندیداها و تاخیر سیدمحمد پولادگر، نشست امروز تاخیری نزدیک به یک ساعت و نیم داشت.

از جمع مدیران حاضر در مجمع محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی راس ساعت مقرر در آکادمی حضور نیافتند اما مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، به همراه اعضای فعلی فدراسیون و مجمع از مسئولان راس ساعت مقرر در مجمع حاضر شدند.

از جمع کاندیداها فقط حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در مجمع حضور یافت و سایر کاندیداها غایب بودند.

سرانجام پس از تاخیری یک ساعت و نیمه محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در مجمع انتخاباتی کاراته حضور یافتند تا مجمع با حضور این دو و مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک رسمیت پیدا کند.

از بین کاندیداها فقط حسن طباطبایی در مجمع حضور یافته است.

 

پولادگر: تایید صلاحیت ها نیامد

پولادگر پس حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته در آغاز مجمع اظهار داشت: بابت این تاخیر یک عذرخواهی بدهکارم. دوستانی در جریانند، شاید بیشتر مطلع هستند. برای برگزاری مجامع یک سری الزامات داریم که مهم‌ترین آن، این است که کاندیداهای احراز پست ریاست ۲ تایید صلاحیت مدیریتی دارند که باید حداقل ۵ سال سابقه مدیریت ورزشی مصوب مجمع داشته باشند که برعهده ماست و تاییدیه‌های دیگر که برعهده نهادهای نظارتی است؛ برعهده ما نیست و تا قبل آن اجازه برگزاری مجمع را نداریم.

وی افزود: منتظر تاییدیه‌ها بودیم و طی این چند روز آخر، متاسفانه تا همین لحظه که خدمت شما هستم، تاییدیه و اجازه مجمع را به ما ندادند. آمدم از همه عذر بخواهم و درخواست کمک از اهالی کاراته دارم. برای این که در این شرایط لطمه‌ای به این رشته نخورد، درخواست دارم همه با هم به عنوان اعضای مجمع کاراته کمک بکنید عزم‌مان را جزم کنیم و تاریخ دیگری برای مجمع پیش از پایان سال تعیین کنیم. قول می‌دهم مجمع این ور سال برگزار شود، استندبای باشید.

پولادگر تاکید کرد: برای رعایت شدن قوانین و قراین داخلی اگر قول بدهید، انجام بدهیم. از همه ناراحت‌ترم و باید هفته آتی ۳ مجمع برگزار کنیم و بحث نوروزگاه و مجمع کاراته هم هست.

 

کاراته هیچ کوتاهی نداشته

رئیس هیات گلستان گفت: اساسنامه ای که تصویب شده توسط وزارت تدوین شده و مهلت‌هایی تعیین شده که در زمان مقرر رعایت کنیم. کاراته هیچ کوتاهی در انجام پروسه نداشته. بالاخره تایید صلاحیت ۲۴ ساعته می‌آید و همه‌چیز آنلاین است. باید دستگاه‌ها احترامی قائل بشوند و نتیجه تاکنونی را اعلام می‌کردند. باید احترام می‌گذاشتند و انتخابات را برگزار می‌کردند. زمان کمی وجود نداشته و اساسنامه کامل اجرا شده. اساسنامه دارد نقض می‌شود و باید تدبیری صورت می‌گرفت. از دیروز هم این احتمال وجود داشت و خیلی‌ها از راه برگشتند. مصلحت‌اندیشی برای ما خوب نیست.

پولادگر در این بین گفت: نگفتیم کاراته مشکلی داشته یا رعایت نکرده. مشاغل حساس مثل ریاست فدراسیون باید از ۴ جا تاییدصلاحیت شوند. بخشی از آن را من مقصرم چون می‌خواستم انتخابات را تا لحظه آخر برگزار کنم. چون کنار هم چیده بودیم و عهد برگزاری مجمع دادیم، قصد داشتیم کاراته را هم برگزار کنیم و امید به رسیدن پاسخ‌ها داشتیم.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: معطل کردیم و پیگیر جوابیه بودیم. همه مراحل قانونی آیین‌نامه‌ای را مر به مر و طبق تاریخ انجام داده‌ایم. هیچ کوتاهی مربوط به مجمع نیست و گلایه‌ها را کرده‌ام. این‌ور سال عهد کنیم انتخابات را برگزار کنیم تا تبعاتی گریبان کاراته را نگیرد.

 

کمک کنیم انتخابات برگزار شود

رئیس هیات تهران گفت: صلاح و مصلحت حتما این بوده که این کار به موقع انجام بشود ولی دیشب از کارمان فاصله نگرفتیم و کارها را پیش بردیم. کمک کنیم انتخابات به موقع برگزار شود و باید در کنار شما باشیم. با کمک وزارت و نهادهای نظارتی کنار هم باشیم و مجمع را به موقع برگزار کنیم.

 

با هلی کوپتر نیایید!

رییس هیات کرمانشاه نیز در مجمع صحبت کرد و گفت: اکثر دوستانی که اینجا هستند، با پروازهای شلوغ آمده‌اند از راه دور و بحث کار و حرف بی‌منطق نیست که یاعلی بگوییم و بعد نشود.

اعضای مجمع در این بین گفتند برای معاون‌وزیر پرواز راحت‌تر جور می‌شود، به شرط آن که با هلی‌کوپتر نیایند!

 

این اتفاق توهین به کاراته بود

در ادامه رییس هیات البرز صحبت کرد و گفت: فکر می‌کنم این توهین به جامعه کاراته است که صاحب مدال و سبک بوده و پایه محکمی برای ورزش کشورمان بوده. این که چه اتفاقی افتاده واقعا دارد به شعور ما توهین می‌شود. همین الان در مسائل فنی داریم جا می‌مانیم و اگر قرار به این لغو بود، کاش زودتر می‌گفتند. یکی کم مانده بود در راه تصادف کند! دیگر حتما حرف حرف شماست اما نمی‌دانم چرا نباید تاییدصلاحیت‌ها بیاید. تهران بمانیم تا فردا؟! ۲۴ ساعت می‌توانیم بمانیم.

پولادگر در پاسخ به این انتقادات بیان کرد: اینگونه که می گویید، نیست و من کم در ورزش نبودم. در انتخابات خود بنده در تکواندو، شب یلدا انتخابات داشتیم و هیات‌ها همه آمدند. من خواهش کردم انتخابات را به تعویق بیاندازند اما گفتند نمی‌شود. همه آمدند و ما هم به واسطه شب یلدا هزینه‌هایی کردیم. ۱۱ و نیم شب به درخواست یک کاندید انتخابات ما لغو شد و چیزی نیست که من بگویم. اتفاقات در ورزش هست و تلاش کردیم این مسائل را کم کنیم.

وی افزود: شاید ظرف ۲ یا ۳ روز آتی این تاییدیه‌ها را به ما اعلام کنند تا در سال ۱۴۰۱ و هفته آتی انتخابات را برگزار کنیم.

 

باید کاراته تعیین تکلیف شود

رییس هیات آذربایجان شرقی در ادامه مجمع بیان کرد: عدم اعلام نام از سوی سیستم امنیتی ۴گانه یعنی تایید صلاحیت. این شکلی است. ۲۳ اسفند ریاست فدراسیون تمام می‌شود و اگر مجمع را ۲۵ام بندازیم، فدراسیون بی‌رئیس و بلاتکلیف مدیریتی می‌شود و صلاحیت ندارد. باید تعیین تکلیف شود. ما ۲۵ام مسابقات داریم و مشکل هست. بیرون ایستاده‌اند تا آتو دست‌شان بیاید و کاراته را آسیب بزنند.

پولادگر در پاسخ به این اعتراض گفت: انتخابات را باید دبیر مجمع برگزار کند، نه رئیس.

 

۲ ماه است پاسخ ندادند و الان ۲ روزه می خواهند پاسخ بدهند؟

زند، رئیس هیات اراک در اعتراض به این شرایط گفت: انگار همتی برای برگزاری مجمع نیست و تا به حال این همه بی برنامگی ندیدم. اگر آیین نامه هست زمان تعیین کنید. ۲ ماه است پاسخ ندادند و الان ۲ روزه می خواهند پاسخ بدهند؟ انگار اهمیتی ندارد برای‌شان. اگر ترک فعل کردند باید مرجعی رسیدگی کند. آیا تضمینی هست پاسخ بدهند یا نه؟ اگر تضمینی دادند بگویید، غریبه نیستیم.

پولادگر در واکنش به این اعتراض گفت: دوشنبه ۲۲ بعدازظهر مجمع را برگزار می‌کنیم. قطعا جوابیه می‌آید و اگر نیاید، باز هم برگزار می‌کنیم.

 

هاشمی: در لبه پرتگاه هستیم

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک بیان کرد: شاید هیچ تقصیری متوجه ما نیست و ما از ساعت ۱۰ منتظر مجمع هستیم. باید از دوستانی که در زمان قانونی تاییدصلاحیت نمی‌کنند باید گله‌مند باشیم. الان در لبه پرتگاه هستیم و نباید به کسی بهانه بدهیم تا آسیب‌ها بیشتر شوند. پولادگر یک هفته است روی این موضوع پیگیری می‌کند و به او حق می‌دهم.

وی افزود: ۱۲ شب دیشب و از ۶ صبح امروز پیگیر مجمع و برگزاری انتخابات و تاییدصلاحیت بودم اما زورمان به نتیجه نرسید. فکر می‌کردم تا ۱۰ صبح تکلیف معلوم شده اما پولادگر ۱۰:۳۰ پیامک داد و گفت باید صبر کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: کاراته طلای المپیک گرفته و مدال‌های زیادی برای ما آورده. برای هانگژو به این رشته امید زیادی داریم. خواهشم این است تا قبل ۲۳ام مجمع را برگزار کنند. شاید خودم توصیه می‌کردم امروز برگزار کنیم چون هزینه برگزار نکردن انتخابات خیلی بالاست. اگر تا ۲۳ اسفند برگزار کنیم، سختی را بقبولانیم و بپذیریم. اگر پولادگر امروز هم برگزار کند، ما قبول می‌کنیم و حمایت می‌کنیم اما ملاحظاتی هست که نمی‌شود گفت.

در نهایت با آرای مجمع قرار بر این شد تا انتخابات فدراسیون کاراته روز 22 اسفند عصر برگزار شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه