اخبار داغ

پیش‌فروش «کلیدر» دولت‌آبادی با موسیقی کیهان کلهر

پیش‌فروش «کلیدر» دولت‌آبادی با موسیقی کیهان کلهر
پیش‌فروش نسخه صوتی رمان «کلیدر» محمود دولت‌آبادی با موسیقی کیهان کلهر آغاز شده و نسخه کامل آن از ۲۵ اسفند عرضه می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نسخه پیش فروش جلد اول و دوم رمان صوتی کلیدر که توسط فیدیبو و با همکاری رادیو گوشه و آوانامه تهیه شده، در این اپلیکیشن عرضه شده است. طبق اعلام این اپلیکیشن کسانی که این نسخه را خریداری کرده‌اند، ۲۵ اسفندماه به صورت خودکار به کتابخانه آن‌ها اضافه خواهد شد.

در حال حاضر نسخه پیش‌فروش این رمان صوتی با تخفیف ۳۰ درصد و با کد تخفیف kelidar و با قیمت ۹۸ هزار تومان در حال فروش است و کسانی که در خارج از ایران هستند با قیمت ۱۴ دلار می‌توانند آن را خریداری کنند.

فیدیبو در معرفی این کتاب و نسخه صوتی آن آورده است: «کلیدر بلندترین رمان ایرانی و دومین رمان بلند جهان، اثر ماندگار محمود دولت‌آبادی است. این کتاب صوتی به سرپرستی گویندگی آرمان سلطان‌زاده، با همراهی بیش از ۱۰۰ گوینده زبده و باسابقه و قطعاتی از آلبوم‌ها و اجراهای کیهان کلهر تهیه شده است. محمود دولت‌آبادی نیز به عنوان گوینده افتخاری در بخش‌هایی از این کتاب صوتی حضور دارد.

کتاب صوتی کلیدر با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، بزرگ‌ترین پروژه کتاب صوتی ایران خواهد بود. برای ضبط این اثر سترگ دو ناشر صوتی؛ نشر صوتی آوانامه و رادیو گوشه همکاری داشته‌اند. سرپرستی گویندگان بر عهده آرمان سلطان‌زاده بوده و همان‌طور که ذکر شد بیش از ۱۰۰ گوینده و صداپیشه در نقش شخصیت‌های مختلف این رمان در این اثر حضور دارند. از جمله این گویندگان می‌توان به فریبا متخصص، مهبد قناعت‌پیشه، محسن بهرامی، شیما درخشش، بیوک میرزایی، محسن زرآبادی، تایماز رضوانی، نورالدین جوادیان، مهدی صفری، ارشیا شریعتی و ... اشاره کرد.

برای ساخت موسیقی این اثر از بخش‌هایی از اجراها و آلبوم‌های کیهان کلهر - کمانچه‌نواز و موسیقیدان برجسته ایرانی. استفاده شده که آواها و قطعات انتخاب‌شده به خوبی گویای فضای کلی کتاب و منطقه جغرافیایی اتفاقات آن است. از دیگر نقاط قابل اشاره در خصوص صداها و نواهای این اثر باید اشاره داشت که تمام صداهای پس‌زمینه آن در منطقه سبزوار، نیشابور، روستای کلیدر و دیگر روستاهای آن مناطق ضبط شده است. این صداها نیز کمک می‌کند شنونده این اثر خود را در صحنه رویدادها و حوادث حس کرده و فضای حاکم بر داستان را به خوبی درک کند.

درباره «کلیدر» بلندترین رمان ایرانی: کتاب کلیدر در سه‌هزار صفحه و ده جلد توسط انتشارات دنیای معاصر منتشر شده است. نسخه چاپی کتاب به ترتیب هر دو جلد در یک مجلد است؛ جلد اول و دوم، جلد سوم و چهارم، جلد پنجم و ششم، جلد هفتم و هشتم، جلد نهم و دهم. کتاب صوتی کلیدر نیز دقیقا به همین ترتیب و از جلد یکم و دوم منتشر می‌شود که کتاب پیش روی شما جلد یکم و دوم کلیدر است.»

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه