اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

همه چیز درباره فیلم های اکران نوروزی

همه چیز درباره فیلم های اکران نوروزی
چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه اکران نوروزی سینمای ایران آغاز می شود و تا عید فطر ادامه دارد؛ چهار فیلم «غریب»، «بچه های طوفان»، «فسیل» و «عروس خیابان فرشته» به عنوان سبد اکران نوروزی و ماه رمضان معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه اکران نوروزی سینمای ایران آغاز می شود و تا عید فطر ادامه دارد. چهار فیلم «غریب»، «بچه های طوفان»، «فسیل» و «عروس خیابان فرشته» در کنار فیلم هایی همچون ملاقات خصوصی، بخارست و چپ راست به عنوان سبد اکران نوروزی و ماه رمضان سینمایی از طرف سازمان سینمایی معرفی شده اند.

از میان این فیلم ها، تنها فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمد حسین لطیفی از دل جشنواره 41 فیلم فجر راهی اکران سینماها خواهد شد و مابقی فیلم های معرفی شده در سال های دورتر ساخته شده و حالا آماده اکران عمومی خواهند شد.

در ادامه این گزارش معرفی کوتاهی از فیلم های اکران نوروزی آمده است.

غریب

فیلم سینمایی «غریب» آخرین ساخته محمدحسین لطیفی محصول سازمان سینمایی اوج است. حامد عنقا که پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی سریال آقازاده را با سرمایه گذاری اوج داشته، این بار به سراغ تهیه‌کنندگی اثری رفته است که بخشی از خاطرات دفاع مقدس را در قالب زندگی شهید بروجردی به تصویر می‌کشد.

«غریب» شمایلی از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹ را جلوی قاب دوربین برده است که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان می شود.

فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است. «غریب» بار دیگر بازگشت محمدحسین لطیفی به سینمای دفاع مقدس را رقم زده است و بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی نیز به واسطه این فیلم، بار دیگر بازی در نقش یک شهید را تجربه کرده است؛ نقشی که یک تنه فیلم را جلو می برد و شمایل تازه ای از یک قهرمان ملی برای مخاطب خلق می کند.

علاوه بر بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی و سامیه لک از بازیگران این فیلم سینمایی اند.

فیلم سینمایی «غریب» در 41 امین جشنواره بین المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه، بهترین جلوه های ویژه میدانی، بهترین چهره پردازی، بهترین نقش اول زن، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و جایزه ویژه هیات داوران در بخش مقاومت بین الملل را به دست آورد.

بچه های طوفان

فیلم سینمایی «بچه‌های طوفان» در ژانر کودک و نوجوان به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی و تهیه کنندگی پروانه مرزبان حدود سه سال قبل تولید شده که پیش‌تر با نام «چهل کچل» اطلاعات آن رسانه ای شده بود.

در «بچه‌های طوفان» پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، ونوس حسن‌کانلی، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، جواد زیتونی، تیمور عباسی و بازیگران نوجوانی همچون رضا مهاجری، طاها طاهری، حمیدرضا زواری، پونه سورتیچی بازی کرده‌اند.

این فیلم در جشنواره زلین چک نامزد دریافت بهترین فیلم و در جشنواره Hero and time روسیه نامزد دریافت بهترین کارگردانی شده است. همچنین جایزه بهترین فیلم جشنواره رشد به این فیلم تعلق گرفت و در جشنواره کودک هم پروانه زرین بهترین دستاورد هنری و بهترین بازیگر نوجوان را دریافت کرده است.

صادق دقیقی پیش از «بچه های طوفان» فیلم هایی همچون «تا آمدن احمد» و «بزرگ مرد کوچک» را در کارنامه کاری خود دارد.

فسیل

فیلم کمدی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان، از چهارشنبه ۲۴ اسفند در سینماهای سراسر کشور، میزبان مخاطبان می‌شود.

بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی، سید جواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه، سمانه منیری، امید روحانی، علیرضا استادی، قاسم زارع، خشایار راد و مجید شهریاری بازیگران این فیلم هستند.

فیلمنامه اولیه این فیلم کمدی توسط کریم امینی، علی باطنی و آرمین طهماسبی نوشته شده و نگارش نهایی آن را حمزه صالحی انجام داده است. سید ابراهیم عامریان پیش از این، تهیه‌کنندگی دو فیلم «انفرادی» و «دینامیت» را بر عهده داشته است؛ فیلم هایی که لقب پرفروش ترین فیلم های سال را یدک می کشند.

کریم امینی علاوه بر بازیگری در فیلم هایی همچون پاسیو، اگزما، ایتالیا ایتالیا، آب نبات چوبی، نیمه شب اتفاق افتاد، پیاده و سریال های روزگار، دیگری، عقیق، تعبیر وارونه یک رویا، باغ بی روزنه و سارقان روح، کارگردانی دو فیلم «دشمن زن» و «گربه سیاه» را در کارنامه دارد.

عروس خیابان فرشته

فیلم سینمایی «عروس خیابان فرشته» به کارگردانی مهدی خسروی، تهیه‌کنندگیمحمدرضا شریفی نیا و نویسندگی الهه زارع محصول سال ۱۳۹۹ است که به دلایلی اکران آن به تعویق افتاده است.

در خلاصه این فیلم آمده:«خانواده مهاجر درخانه‌ای قدیمی در دل خیابان فرشته که متعلق به دایی خانواده است زندگی می‌کنند. هر یک از اعضای خانواده از فضای این خانه به نحوی ارتزاق می‌کنند. با بازگشت دایی خانواده پس از سال‌ها به همراه عروسش از خارج از کشور به نیت فروش خانه قدیمی خانواده مهاجر را وارد چالش و دردسرهای بزرگی می‌کند و این خانواده تلاش می‌کنند، به هر نحوی این خانه را حفظ کنند.»

محمدرضا شریفی نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی نیا، علیرضا جعفری، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب صفوی، کمند امیرسلیمانی، شقایق فراهانی و رامین ناصر نصیر از جمله بازیگران این فیلم سینمایی اند.

 

مصطفی پورکیانی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه