اخبار داغ

نجابت در گفتگو با دانا:

مجلس در سال ۱۴۰۱، نسبت به چند دوره گذشته عملکرد ممتازی داشت

مجلس در سال ۱۴۰۱، نسبت به چند دوره گذشته عملکرد ممتازی داشت
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مجلس نسبت به چند دوره گذشته عملکرد خیلی ممتازی داشت و قوانین خوبی را مصوب کرد.

روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به عملکرد مجلس در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: مجلس نسبت به چند دوره گذشته عملکرد خیلی ممتازی داشت در واقع ورود جدی مجلس یازدهم به حوزه نظارت از جمله مهمترین وجوه تمایز این مجلس با سایر مجالس گذشته بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی این اهتمام را داشــته که با مهم دانستن نظارت در کنار تقنین در بخشهای مختلف، نسبت به اجرای صحیح قوانین نظارت داشته باشد و قوانینی که مصوب کرد هر کدام ظرفیت این را داشت که افتخاری برای مجلس باشد.

وی با بیان اینکه وظایف نمایندگان مجلس، به وسعت موضوعات کشور، فراگیر است؛ گفت: در حوزه قانونگذاری، مجلس یازدهم تمرکز اصلی خود را بر اولویت اقتصاد و بازکردن گره از معیشت مردم قرار داده و قوانین مهمی را در این باره به تصویب رساند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: همچنین رســیدگی به معیشــت و تامیــن اعتبار جهــت افزایش پرداختی به معلمان، پس از ۱۲ ســال بالتکلیفی از دیگر اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی بود. 

گفتنی است؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی زنده تلویزیونی که ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ صورت گرفت با ارائه گزارشی از روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سعی کردیم بودجه ناترازی و کسری عملیاتی پیدا نکند. اگر بودجه ناتراز باشد و کسری عملیاتی داشته باشد تورم بالا رفته و نقدینگی افزایش می یابد. سیاست قطعی ما در مجلس توجه به معیشت، محرومیت زدایی و  بحث اشتغال بود و از طرف دیگر اینکه افزایش سقف نداشته باشیم و من فکر می کنم مجلس در این کار موفق بود.

به گزارش دانا؛ جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی در ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۵ تشکیل خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه