اخبار داغ

کمبودی در تامین مرغ و خرما ماه مبارک رمضان وجود ندارد

کمبودی در تامین مرغ  و خرما ماه مبارک رمضان وجود ندارد
دو مقام مسئول اعلام کردند کمبودی در تامین مرغ و خرما ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به وضعیت مرغ اظهار داشت: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخایر پشتیبانی امور دام، نگرانی در خصوص تامین مرغ ماه رمضان نداریم.

یوسفی افزود: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۴۵ تا ۴۸ هزارتومان و مرغ گرم ۶۳ تا ۷۰ هزارتومان است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب تولید و ذخایر پشتیبانی امور دام نگرانی در خصوص تأمین مرغ ایام عید و ماه رمضان نداریم.

وی از توزیع روزانه ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ گرم در سطح کشور خبر داد و گفت: پشتیبانی امور دام به منظور تعادل قیمت اقدام به توزیع مرغ منجمد با نرخ ۵۰ هزارتومان در بازار کرده است.

یوسفی خاطر نشان کرد: برآوردها حاکی از آن است که به خاطر اینکه جوجه ریزی اسفند حدود ۱۲۰ میلیون قطعه بوده، با این وجود کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

در همین راستا در اولین روز ماه مبارک رمضان و که مصادف با سومین روز از سال جدید و تعطیلات عید نوروز است، قیمت مرغ بر اساس مشاهدات میدانی به طور میانگین 63 تا 65 هزار تومان به فروش می رسد، هرچند ممکن است  قیمت این محصول در برخی نقاط دیگر از شهر تهران نرخ‌های متفاوتی داشته باشد.

قیمت هر کیلوگرم مرغ در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز 61 هزار تومان است که 2 هزار تومان کمتر از حداکثر نرخ مصوب این محصول (63 هزار تومان) به فروش می‌رسد.

قیمت مرغ منجمد تنظیم بازاری نیز 50 هزار تومان است.

 

هیچ کمبودی برای خرمای ماه مبارک رمضان نداریم

همچنین محمدمهدی برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی درباره وضعیت خرما اظهار داشت: برای ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ نیز برنامه‌ریزی تدارک بیش از ۱۰۰ هزار تن خرما همانند سال‌های گذشته انجام شده و کمبودی نیست.

وی افزود: اخیراً طی توافقی بین وزارت جهاد کشاورزی، انجمن ملی خرما، اتحادیه باغداران، سازمان میادین میوه و تره‌بار و شهرداری تهران، عرضه خرما در ماه رمضان با قیمت‌های مناسب انجام خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی تصریح کرد: ذخیره خرما بخصوص در دو رقم خرمای مضافتی و کبکاب به میزان کافی در سراسر کشور وجود دارد و محصول خرما به میزان لازم در میادین، مراکز عرضه و حتی غرفه‌های در نظر گرفته در متروها به مردم و روزه‌داران عزیز عرضه می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه