اخبار داغ

سید محمد حسینی در گفتگو با دانا:

اولویت مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ برنامه هفتم توسعه است

اولویت مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ برنامه هفتم توسعه است
معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه جزو اولین کارهایی است که مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ انجام خواهد داد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به ایجاد تعامل سازنده بین مجلس شورای اسلامی و دولت، اظهار داشت:‌ تاکنون ارتباط خوبی بین مجلس شورای اسلامی و دولت وجود داشته و طرح هایی که نمایندگان دادند از نظر دولت قابل قبول بوده و حمایت شده و در حال اجرا شدن است.

وی افزود: لوایحی هم که دولت داده در حال بررسی است و تعدادی تبدیل به قانون شده است امیدواریم در سال جاری این لوایح را هویت دهند تا زودتر تصویب و به سرانجام برسند. 

حسینی با تاکید بر اینکه برنامه هفتم توسعه جزو اولین کارهایی است که مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ انجام خواهد داد، خاطر نشان کرد: بعد از تعطیلات نوروزی و برگزاری نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی این برنامه به امید خدا در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت که یک سیاستگذاری پنج ساله است.

برنامه هفتم توسعه کارگشا و مناسب برای حل مسایل اساسی کشور

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه تصویب برنامه هفتم توسعه کمک شایانی به بهبود شرایط اقتصادی مردم و وضعیت کشور می کند، افزود:‌ دولت بر اساس سند تحول که پیش از این ارایه شده بود و همچنین براساس سیاست های کلی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند این برنامه را تنظیم کرده که می تواند بسیار کارگشا و مناسب برای حل مسایل اساسی کشور باشد تا آن پیشرفتی که مد نظر مقام معظم رهبری است تحقق یابد.

وی گفت: امیدواریم در سال جاری تعامل سازنده بین مجلس شورای اسلامی و دولت همچنان برقرار باشد، چرا که ایجاد اختلاف در کشور مشکل ساز است.

ارتباط دولت با مجلس در سال ۱۴۰۱ بیش از گذشته بود

حسینی در ادامه بیان کرد: مطالبات اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که خواسته مردم و در حد امکانات کشور است با جدیت پیگیری خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان با بیان اینکه ارتباط دولت با مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ بیش از سال های گذشته بود، تصریح کرد: آمار ها نشان می دهد که این مجلس قابل مقایسه با مجلس گذشته نیست و تعاملات و هماهنگی های صورت گرفته با مسئولین از جمله رئیس جمهور، معاونین رئیس جمهور و ... بیش از گذشته بوده تا مشکلات کاهش یابد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه