اخبار داغ

با آخرین فعالیت‌های ایلان ماسک آشنا شوید

با آخرین فعالیت‌های ایلان ماسک آشنا شوید
ایلان ماسک یکی از شخصیت‌های شناخته شده و تاثیرگذار در جهان است. نام ایلان ماسک طی چند سال اخیر به یکی از نام‌های پرجستجو در گوگل تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایلان ماسک یکی از شخصیت‌های شناخته شده و تاثیرگذار در جهان است. نام ایلان ماسک طی چند سال اخیر به یکی از نام‌های پرجستجو در گوگل تبدیل شده است. ماسک بیشتر به واسطه تجارت و سرمایه‌گذاری معروف است. او بارها جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد. ایلان ماسک تنها به واسطه ثروت و سرمایه خود معروف نیست، او به دلیل فعالیت‌های جنجالی و نبوغ شخصی خود نیز شناخته شده است. فعالیت‌هایی که شاید شرح آن‌ها نیازمند چندین صفحه باشد. با این حال اگر به فعالیت‌ها و اخبار مربوط به این شخصیت معروف جهانی علاقه دارید با این مطلب همراه شوید تا از آخرین اقدامات و اخبار مربوط به ایلان ماسک آشنا شوید.

حراج مجسمه لوگوی توییتر

یکی از جدیدترین خبرهای مربوط به ایلان ماسک، خبر حراج مجسمه لوگوی توییتر است. ماسک ظاهرا تصمیم دارد به هر طریقی هزینه‌های توییتر را کاهش دهد. او دراستای این تصمیم، دست به اقدامات زیادی زده است که یکی از آن‌ها حراج لوگوی توییتر است. قیمت پیشنهادی ماسک 100 هزار دلار بود. در نهایت مجسمه لوگو به قیمت 44 میلیارد دلار فروخته شد.

رکورد بیشترین از دست دادن ثروت شخصی

در اوایل سال 2023 ایلان ماسک رکود بزرگ‌ترین زیان ثروت شخصی را به نام خود ثبت کرد. او در بازه زمانی تقریبا یک ماهه حدود 165 میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست داد. رکوردی که باعث شد نام ماسک به عنوان بزرگ‌ترین زیان‌دیده تاریخ ثبت شود. البته برخی از منابع خبری، میزان ضرر مالی ماسک ر ابسیار بیشتر از این ارقام ذکر کردند. این اتفاق بعد از آن رخ داد که ماسک اقدام به خرید توییتر کرد. بعد از خرید توییتر رقبای ماسک اقدام او را تمرکز بر توییتر و دور شدن ماسک از تسلا تعبیر کردند. از این رو، رقبا با سرعت خودروهای برتر خود را وارد بازار کردند و بدین ترتیب از ماسک پیشی گرفتند. این موضوع در کنار برخی از عوامل دیگر زیان مالی ایلان ماسک را به دنبال داشت.

 

از جعل تیک آبی گرفته تا بازگرداندن ترامپ

دریافت تیک آبی توییتر با هزینه ماهانه 8 دلار، یکی ازخبرهای جنجالی مربوط به ماسک بود که داستان زیادی را به ا کرد. این اقدام باعث شد که افراد زیادی با جعل نام شخصیت‌های معروف یا برندهای معتبر اقدام به دریافت تیک آبی کنند. اما جنجال اصلی زمانی راه افتاد که یک شرکت دارویی جعلی، استفاده از یکی از داروهای خود را به صورت رایگان اعلام کرد. همین خبر کافی بود تا سهام این شرکت دارویی 4 درصد افت کند. بازگردان حساب توییتر ترامپ در اکتبر 2022 نیز از دیگر کارهای جنجال‌برانگیز ایلان ماسک بود که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. ظاهرا ماسک این اقدام را نییز با توجیه احترام به حق آزادی بیان انجام داد.

طالبان و ماجرای تیک آبی

تایید حساب‌های توییتر طالبان به خصوص مقامات ارشد طالبان که پس از تسلط ایلان ماسک بر توییتر صورت گرفت، یکی از مهم‌ترین اخبار مربوط به ماسک است. این اقدام زمانی صورت گرفت که ماسک اعلام کرد امکان خرید تیک آبی به صورت ماهانه وجود دارد. بر اساس این سیاست بسیاری از مقامات ارشد طالبان از جمله هدایت الله هدایت نیز توانستند برای مدت کوتاهی تیک آبی دریافت کنند. البته تیک آبی برخی از مقامات طالبان بعد از مدتی لغو شد؛ اما بسیاری از آن‌ها مجددا موفق به دریافت آن شدند. استدلال ایلان ماسک بر اساس احترام به آزادی بیان برای همه انسان‌ها قرار داشت.

افول و صعود به قدرت

ثروت ایلان ماسک در چند سال اخیر دائما با فراز و فرود مواجه بوده است. همانطور که گفتیم ایلان ماسک در اواخر سال 2022 جایگاه اول در ثروتمندترین فرد جهان را از دست داد. اما افزایش ارزش سهام تسلا او را به صدر جدول بازگرداند. دارایی خالص ماسک بعد از تصاحب مجدد این جایگاه به 187 میلیارد دلار افزایش یافت. این افزایش دارایی تفاوت شدیدی با سرمایه ماسک در ابتدای سال داشت. طبق آمارها، سرمایه ماسک در ابتدای سال 2023، 137 میلیارد دلار بود که عمدتاً به لطف افزایش 70 درصدی ارزش تسلا بود.

جریمه توییتر توسط ترکیه

ترکیه، ماسک را به دلیل عدم اطلاع رسانی درباره خرید 44 میلیارد دلاری خود از توییتر، جریمه کرد. بر این اساس شورای رقابت ترکیه اعام کرد که ماسک باید 0.1 درصد از درآمد ناخالص داخلی خود را به ترکیه پرداخت کند. البته ترکیه بعد از اعلام تصمیم خود دو ماه به ماسک فرصت تا نسبت به این حکم اعتراض کند.

اخراج کارمندان توییتر

اخراج کارمندان توییتر از جمله کارهایی است که ماسک در سال 2022 و همین‌طور اوایل سال 2023 چندین بار آن را انجام داد. در سال 2022 ایلان ماسک اولین بار در ماه اکتبر اقدام به اخراج نیمی از کارکنان خود پرداخت. روند اخراج کارکنان تا حدی بود که تعداد آن‌ها از 7 هزار نفر به نزدیک 3 هزار و حتی نفر رسید. ظاهرا این کار با هدف کاهش برخی از هزینه‌های توییتر صورت گرفت.

ورود مردم به مریخ تا ده سال دیگر

یکی از خبرهای جالب و جنجالی که به ایلان ماسک مربوط است اعلام خبر ورود مردم به مریخ تا ده سال دیگر است. ایلان ماسک پیش از این نیز گفته بود که به احتمال زیاد انسان ظرف 10 سال آینده به مریخ خواهد رفت. جالب‌تر آنکه ناسا خلاف نظر ماسک را گفته است و اعلام کرده است بشریت می‌تواند زودتر از آنچه ما فکر می‌کنیم به سیاره سرخ و ماه برسد.

سخن نهایی

ماسک بدون اغراق یک انسان بزرگ است. حتی شاید بتوان از اصطلاح ابرانسان برای او استفاده کرد. یکی از فعالیت‌های جالب ماسک که هنوز به مرحله نهایی نرسیده است راه‌اندازی ماهواره استارلینک است. این ماهواره قادر به ارائه اینترنت پرسرعت برای همه مردم جهان حتی در نقاط روستایی است. خبر پوشش مناطق وسیعی از ایران توسط ماهواره استارلینک نیز یکی ازخبرهای جنجالی در این رابطه بود. البته در ایران دسترسی به اینترنت از روش‌های مختلف مانند شارژ سیم کارت رایتل و خرید بسته اینترنتی رایتل نیز امکان‌پذیر است. چنانچه هر فردی میتاند با داشتن یک گوشی که تهیه آن نیز از طریق مراجعه به پیج موبایل اقساطی یا مراکز فروش موبایل اقساطی نیز امکان‌پذیر است در هر جایی از ایران به اینترنت پرسرعت رایتل دست یابد. با این حال انتشار این خبر جنجال زیادی را به پا کرد. فارغ از آنکه این اتفاق در ایران محقق خواهد شد یا خیر، واقعیت این است که ماسک با نبوغ خود یکی از شخصیتهای تاثیرگذار جهان در ینده خواهد بود.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه