اخبار داغ

خشم بی بی از بایدن

نتانیاهو: اسرائیل تصمیم‌های خود را بر اساس فشارهای خارجی نمی‌گیرد

نتانیاهو: اسرائیل تصمیم‌های خود را بر اساس فشارهای خارجی نمی‌گیرد
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب در واکنش به اظهارات جو بایدن درباره بحران سیاسی در فلسطین اشغالی گفت که این رژیم تصمیماتش را بر اساس فشارهای خارجی نمی‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نتانیاهو گفت: (رژیم) اسرائیل مستقل است و تصمیمات خود را بر اساس فشارهای خارجی از جمله از جانب بهترین دوستان ما نمی‌گیرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش تر درباره اصلاحات حقوقی و قضایی در کابینه رژیم صهیونیستی گفته بود: من مانند بسیاری از حامیان قوی اسرائیل، بسیار نگران هستم. نگران هستم که آنها این موضوع را به درستی درک کنند. آنها نمی‌توانند این راه را ادامه دهند و من این موضوع را روشن کرده‌ام.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه اسرائیل نمی‌تواند به این شکل ادامه دهد، گفت که به زودی (در کوتاه مدت) نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت نخواهد کرد.

در حالی که تل آویو در آتش خشم صهیونیست‌ها قرار دارد، روزنامه نیویورک تایمز روز سه‌شنبه به وقت محلی به نقل از «توماس نایدز» سفیر واشنگتن در سرزمین اشغالی نوشته بود که رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های آینده میزبان نتانیاهو است.

سفیر آمریکا در سرزمین اشغالی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در ماه‌های آینده میزبان نتانیاهو در واشنگتن باشد.

نایدز در مصاحبه‌ای جداگانه با تایمز اسرائیل گفت که هیچ تاریخی برای این سفر مشخص نشده است.

وی افزود: مطمئنم به زودی بایدن و نتانیاهو شخصا با یکدیگر دیدار خواهند کرد. بدون تردید، به محض اینکه برنامه‌های آنها هماهنگ شود، وی به کاخ سفید خواهد رفت.

سفیر آمریکا به شبکه آی۲۴ نیز گفت که نتانیاهو برای اواسط آوریل به واشنگتن دعوت می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیش از بایدن، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد هنوز برنامه‌ای برای سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا اعلام نشده است.

به گفته وی، ‌سفر رهبران اسرائیل به واشنگتن در گذشته بارها انجام شده است و نتانیاهو احتمالا در آینده به آمریکا سفر خواهد کرد.

در پی اعتراضات به تصمیم‌های کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو»، موجی از اعتصابات، سرزمین‌های اشغالی فلسطین را فرا گرفته، به گونه‌ای که زندگی مردم از حالت عادی خارج شده است.

اعتصابات سراسری و اعتراضات هفتگی سرانجام موجب شد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اندکی از طرح جنجالی اصلاح نظام قضایی عقب نشینی کند، هرچند اظهارات وی برای تعویق این طرح با تردید مخالفان و حمایت هوداران وی همراه بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه