اخبار داغ

ظرفیت نیروگاه نکا ۴۸۴ مگاوات افزایش می‌یابد

ظرفیت نیروگاه نکا ۴۸۴ مگاوات افزایش می‌یابد
مجری طرح نیروگاه‌های گازی شرکت برق حرارتی گفت: در حال حاضر عملیات شمع‌ریزی بخش گاز و بخار این پروژه ۴۸۴ مگاواتی به صورت همزمان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وزارت نیرو (پاون)، «محمود صادقی» با اشاره به اجرای پروژه‌های صنعت برق حرارتی در ایام تعطیلات نوروز، افزود: بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکا مازندران به ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است.

وی با اشاره به نیاز مبرم استان مازندران به افزایش توان تولید نیروی برق، ادامه داد: در حال حاضر عملیات شمع‌ریزی بخش گاز و بخار این پروژه به صورت همزمان آغاز شده است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد گازی این پروژه سال آینده وارد مدار خواهد شد.

صادقی به آخرین وضعیت ساخت نیروگاه جدید ۵۰۰ مگاواتی زاهدان اشاره کرد و گفت: این پروژه سیکل‌ترکیبی نیز دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است که هم اکنون قرارداد ایستگاه گاز نیروگاه منعقد و در فروردین‌ماه عملیات اجرایی ساخت آن آغاز خواهد شد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تأمین بیش از چهار درصد برق کشور نقش مؤثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه