اخبار داغ

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان به‌ همراه ترجمه و صوت

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان به‌ همراه ترجمه و صوت
دعای روز دهم ماه مبارک رمضان به‌ همراه ترجمه و توضیحی دربارۀ آن منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دعای روز دهم ماه مبارک رمضان به‌ همراه توضیحی دربارۀ آن منتشر شده که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْکَ واجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیکَ بإحْسانِکَ یاغایَةَ الطّالِبین.

خدایا قرار بده مرا در این روز از متوکلان به درگاهت و مقرر کن در آن از کامروایان حضرتت و مقرر فرما در آن از مقربان درگاهت به احسانت اى نهایت همت جویندگان.

بیشتر بخوانید:

اوقات شرعی به افق تهران شنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ اعلام شد

ترتیل جزء دهم قرآن کریم به همراه صوت، متن و ترجمه

شرح دعای روز دهم ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام حسن شریعت‌زاده کارشناس مسائل دینی به بیان نکاتی دربارۀ دعای امروز ماه رمضان پرداخت و گفت: توکل از دیدگاه قرآن و اهل‌بیت به معنای سپردن امور زندگی عبد بدست خدا و بر او تکیه کردن و اعتماد داشتن.

در دعای امروز می‌خوانیم خدایا قلبم را به این مرحله برسان که به خودت تکیه کنم؛ چون می‌دانم جز تو و راه تو نجاتی برای من نیست. خدایا مرا در این مسیر از وسوسه شیاطین حفظ کن، بنده در این مقام می‌‌گوید خدایا من کسی نیستم که در برابر عظمت تو از خودم نظری داشته باشم. این رمز پیروزی در زندگی و اصلاً این مقام، مقام اهل نجات است.

فائز از ریشه فوز و به مفهوم کسی است که از امتحان و آزمون الهی سربلند خارج شود، این تسلیم مرا به مقام طهارت و تطهیر می‌‌رساند آن وقت نتیجه مقام تطهیر، مقام رضاست که نهایت آرزوی بنده است.

بنابراین توکل نتیجه تسلیم و آنچه از تسلیم نصیب عبد می‌شود، تطهیر است. این مراحل از بیان قرآن و توضیح اهل‌بیت در تفسیر استفاده می‌شود، پایان این مقامات اصل تقرب و نزدیکی به حضرت دوست است؛ قرب یعنی رسیدن به نهایت بندگی و مشتاق بودن در این درگاه.

شما حالات دعاهای اهل‌بیت در زمان دعا مثل روز عرفه، شب جمعه یا ماه مبارک رمضان را ببینید، با تمام شوق مشتاق این حالات خاص بوده‌‌اند و لذا در این در این ایام مشتاقانه دعا می‌خواندند و خالق خود را صدا می‌زدند: «یا عِمادَ مَنْ لا عِمادَ لَهُ، وَ یا ذُخْرَ مَنْ لا ذُخْرَ لَهُ، وَ یا سَنَدَ مَنْ لا سَنَدَ لَهُ» ای تمام هستی ای سند عالم دوست دارم فقط تو را صدا بزنم و امید دلم فقط به تو بسته شود، این همان لذت در عبادت و مناجات‌خوانی حضرات معصومین است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه