اخبار داغ

ترامپ: من بی گناه هستم / دموکرات‌ها نیرنگ زدند

ترامپ: من بی گناه هستم / دموکرات‌ها نیرنگ زدند
دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی سابق ایالات متحده آمریکا در واکنش به اعلام جرم دادگاه منهتن علیه خود، با بیان اینکه من بی گناه هستم، این حکم را نوعی محاکمه سیاسی و نیرنگ دموکرات‌های این کشور توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ای بی سی نیوز، ترامپ با بیان اینکه این اتهام سیاسی و به منزله مداخله در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ است، گفت: این اتهام زنی با هدف نابود کردن جنبش "عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم" است ولی برای دولت جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا نتیجه عکس خواهد داشت.

وی افزود: دموکرات‌ها در تلاش برای مقصر نشان دادن من، دروغ گفته‌، تقلب کرده‌ و دزدی کرده‌اند اما حالا کاری غیرقابل تصور انجام داده‌اند؛ متهم کردن یک فرد کاملاً بی‌گناه که در عمل مداخله آشکار در انتخابات است.

 هیات منصفه عالی دادگاه منهتن نیویورک علیه ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام جرم و وی را به پرداخت حق‌السکوت متهم کرد.

با این اقدام هیات منصفه عالی دادگاه منتهن نیویورک، ترامپ نخستین رئیس جمهور سابق آمریکا خواهد بود که به جرائم کیفری متهم می‌شود؛ در حالیکه وی دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ شده است.

اتهامات به ترامپ در پی تحقیقات آلوین براگ دادستان منطقه منهتن نیویورک می‌تواند رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را تغییر دهد. برخی رسانه‌های آمریکایی می گویند که ترامپ طی روزهای آینده بازداشت خواهد شد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که احتمالا در روزهای آینده کیفرخواست علیه ترامپ اعلام می‌شود. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از یک منبع آگاه که خواست نامش بیان نشود، گزارش داد انتظار می‌رود ترامپ که پیشتر هر گونه تخلفی را رد کرده و به تحقیقات درباره خودش حمله کرده بود، هفته آینده تسلیم مقامات شود.

تیم حقوقی ترامپ با ادعای اینکه هیچ جرمی روی نداده است، اعلام کرد که پس از متهم شدن وی، حقیقت آشکار خواهد شد و عدالت برقرار می‌شود. خانواده ترامپ نیز کیفرخواست علیه او را به عنوان هدف قرار دادن فرصت‌ طلبانه مخالفی سیاسی در سال مبارزات انتخاباتی محکوم کردند.

هیات منصفه عالی دادگاه منهتن نیویورک از مدت‌ها پیش در حال بررسی شواهدی در مورد پرونده اخلاقی ترامپ رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا و پرداخت حق السکوت بود و چند بار صدور کیفرخواست را به تعویق انداخت اما همزمان ترامپ خواستار حضور با دستبند در دادگاه شده بود.

هیات منصفه دادگاه منهتن در ژانویه توسط آلوین براگ تشکیل شد و به بررسی شواهدی درباره نقش ترامپ در پرداخت پول به بازیگر فیلم‌های مستهجن به نام "استورمی دنیلز" چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پرداخت و در نهایت به نفع این فرد رای داد. این پول برای ساکت نگه داشتن وی درباره رابطه جنسی خود با رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۰۶ بوده است.

در این پرونده، این موضوع مطرح است که چگونه ترامپ در آستانه انتخابات سال ۲۰۱۶ بعد از آن که مایکل کوهن وکیلش به دنیلز حق‌السکوت داد، این پول را به وکیل خود بازگردانده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه