اخبار داغ

یادداشت؛ رحیم یوسفی– هافبک اسبق پرسپولیس

بازی عاقلانه پرسپولیس، نمایش مغرورانه استقلال

بازی عاقلانه پرسپولیس، نمایش مغرورانه استقلال
رحیم یوسفی هافبک اسبق پرسپولیس در یادداشتی به بررسی بازی دربی و پیروزی پرسپولیس پرداخته است.

دربی ۱۰۰ یک دربی جذاب و متفاوت بود. دو تیم برای برد به میدان آمده بودند؛ به نظرم پرسپولیس بیشتر احساس کرده بود که باید این بازی را ببرد به همین خاطر بازیکنان با تمام توان بازی می‌کردند. آن‌ها خیلی بهتر از استقلال کار کردند و نتیجه‌اش هم گرفتند. پرسپولیسی‌ها اصلا به بازیکنان استقلال فضا نمی‌دادند که بازی کنند و حتی امکان نداشت بازیکنان استقلال بتوانند دو پاس به یکدیگر بدهند.

پرسپولیس خیلی خوب بازی را شروع کرد و عاقلانه ادامه داد. در آخر بازی هم طبیعی بود که تیم برنده عقب می‌کشد تا نتیجه را حفظ کند. در هر صورت پرسپولیس یک بازی منطقی ارائه داد. استقلال هیچ حرفی برای گفتن نداشت و تمام برنامه‌های آن‌ها روی مهدی قایدی بود. اگر این بازیکن حرکتی می‌توانست انجام داد، بقیه بازیکنان هم به تبع او می‌توانستند کاری کنند درغیر این صورت بازیکنان استقلال هیچ کدام در حد و اندازه پرسپولیسی‌ها نبودند.

بازیکنان استقلال خیلی مغرور بازی کردند؛ استقلال یک مربی بی‌منطق دارد. من تاکنون داوری به این خوبی ندیده بودم، اما ساپینتو به سمت داور دوید و شروع به اعتراض کرد و تف انداخت. او رفتار‌هایی از خودش نشان می‌دهد که باورکردنی نیست و به نظرم او اصلا مربی نیست. من فکر می‌کنم استقلال اگر لطمه‌ای خورد، از مربی خورده. بازیکنان استقلال اصلا نتوانستند فوتبال بازی کنند.

عملکرد داوری در این بازی متعادل بود وتمامی کارشناسان داوری از عملکرد داور راضی بودند. به هر حال ما خودمان یک عمر فوتبال بازی کردیم تا به حال من چنین کادر داوری ندیده بودم. آن‌ها بسیار عملکرد خوبی داشتند. این حرف را به خاطر اینکه پرسپولیس پیروز شده، نمی‌گویم.

فوتبال بالا و پایین زیاد دارد. همانطور که پیش از این در نظرسنجی‌ها شانس پیروزی استقلال بیشتر از پرسپولیس بود، اما دیدیم که این طور نشد؛ بنابراین فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. به نظر من هر تیمی که خوب زحمت بکشد و دوندگی بالایی داشته باشد پیروز خواهد بود. از آن طرف کادرفنی هم باید بازیکنانی را به زمین بیاورد که شانس گلزنی بالایی داشته باشد مثل عیسی آل‌کثیر که با یک حرکت به گل رسید. البته او باهوش عمل کرد و خدا هم با ما بود که توپ به کمر بازیکن استقلال خورد و وارد دروازه شد. اگر این برخورد صورت نمی‌گرفت محال بود توپ گل شود.

4 بازی باقی مانده و هیچ تضمیمی وجود ندارد که کدام تیم برنده می‌شود. تیم هوادار در شرایطی که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد پرسپولیس را شکست داد، ولی این اتفاق افتاد. من به شما قول می‌دهم در این چهار بازی آخر حتما ما باخت هم خواهیم داشت. فوتبال خیلی غیر قابل پیش‌بینی است.

رحیم یوسفی – هافبک اسبق پرسپولیس

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه