اخبار داغ

نبرد طولانی در «سودان» ادامه دارد/ طرفین درگیر کوتاه نمی‌آیند

نبرد طولانی در «سودان» ادامه دارد/ طرفین درگیر کوتاه نمی‌آیند
رئیس اطلاعات ملی می گوید که جنگ احتمالا متوقف نخواهد شد زیرا هیچ یک از طرفین انگیزه ای برای دستیابی به صلح ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده گفت که ایالات متحده انتظار دارد جنگ بین دو فرمانده نظامی در سودان ادامه یابد زیرا هیچ یک انگیزه ای برای صلح ندارند.

هاینس گفت: ما ارزیابی می‌کنیم که نبرد در سودان بین نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع طولانی خواهد شد زیرا هر دو طرف معتقدند که می‌توانند از نظر نظامی پیروز شوند و انگیزه‌های کمی برای آمدن به میز مذاکره دارند.

وی گفت: هر دو طرف به دنبال منابع خارجی برای حمایت هستند که در صورت موفقیت، احتمالاً درگیری را تشدید می کند.

هاینز، مقام ارشد اطلاعاتی ایالات متحده ادامه داد که این جنگ شرایط کمک بشردوستانه را تشدید کرده است و باعث فرار بسیاری از مردم این کشور به کشورهای همسایه شده است.

درگیری ها در خارطوم برای بیستمین روز متوالی پس از شکست آخرین آتش بس، بین دو طرف ادامه دارد. در حالی که ارتش تلاش می کرد نیروهای واکنش سریع را از مناطق اطراف کاخ ریاست جمهوری و مقر ارتش عقب راند، درگیری شدید در مرکز خارطوم شنیده می شود.

به نظر می‌رسد که هر یک از طرفین برای کنترل قلمرو در پایتخت پیش از هرگونه مذاکره احتمالی می‌جنگند.

حملات توپخانه ای بین طرفین درگیر در جریان است

یک خبرنگار در گزارشی از خارطوم گفت که بخشی از درگیری ها روز پنجشنبه در اطراف کاخ ریاست جمهوری متمرکز بود. جت‌های جنگنده در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری و فرماندهی عمومی ستاد ارتش در حال پرواز بودند. در اطراف کاخ ریاست جمهوری توپخانه سنگین شلیک می شد.

وی ادامه داد که شاهد بلند شدن دود در فرماندهی ارتش هستیم. فرماندهی کل تحت کنترل ارتش است، اما بسیاری از مناطق اطراف آن تحت کنترل نیروهای واکنش سریع از جمله کاخ ریاست جمهوری است و از روز چهارشنبه ارتش سودان تلاش می کند کنترل آنها را دوباره به دست بگیرد. همچنین مردم می گویند به دلیل درگیری های ادامه دار نتوانسته‌اند خانه های خود را ترک کنند.

بمباران‌های شدیدی نیز در شهرهای همجوار «امدرمان» و «بحری» به وقوع پیوسته است. هر دو طرف با آتش بس هفت روزه موافقت کرده بودند که همانند آتش‌بس‌های گذشته نقض شده است.

الصادق احمد، یک مهندس 49 ساله از خارطوم گفت که از عصر دیروز و صبح امروز، حملات هوایی و صداهای درگیری شنیده می شود. ما در یک وضعیت وحشت دائمی قرار گرفته‌ایم زیرا نبردها در اطراف محله‌های مسکونی است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه