اخبار داغ

ورود دادستانی استان فارس به ماجرای جنجالی؛

استعفای رئیس فدراسیون دوومیدانی در پی مسابقه پرحاشیه شیراز!

استعفای رئیس فدراسیون دوومیدانی در پی مسابقه پرحاشیه شیراز!
رئیس فدراسیون دوومیدانی در پی برگزاری مسابقه دوومیدانی همگانی شیراز با حضور برخی از زنان بی‌حجاب، از سمت خود کنار رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ طی روزهای گذشته وایرال شدن تصاویر و ویدئوهایی از مسابقات دو و میدانی همگانی در شیراز و حضور زنان بی‌حجاب در این رویداد ورزشی در حاشیه برگزاری روز شیراز، حواشی بسیار زیاد و واکنش‌های ضدونقیضی را از سوی مسئولان این مسابقه ورزشی و سپس مقامات استانی در پی داشت.

سیدمصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب استان فارس با بیان اینکه قصور، ترک فعل و تقصیر احتمالی مسئولان در این خصوص با جدیت بررسی می‌شود، گفت: پس از این اقدام ساختار شکنانه، سرپرست ورزش و جوانان استان، مدیر ورزش و جوانان شیراز و رئیس هیأت دوومیدانی و مسئولین انتظامات برگزاری مسابقه جهت ارائه توضیح به دادستانی احضار شده‌اند.

از همین رو امروز هم مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: این رفتارها را تقبیح کرده و اجازه نمی‌دهیم کسی بخواهد به اسم ورزش به عادی‌سازی رفتارهایی بپردازد که با ارزش‌های جامعه اسلامی و اعتقادات مردم ایران سازگاری ندارد. به هیچ عنوان توسعه ورزش با چنین رفتارهایی مورد تایید نیست و به طور قطع جزییات و عوامل دخیل در این رخداد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پس از این واکنش عاجل و محکوم‌سازی اتفاق جنجالی اخیر که واکنش برخی از کاربران فضای مجازی را هم در پی داشت؛ هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی با تحریر نامه‌ای خطاب به مسئولان وزارت ورزش و جوانان، از سمت ریاست این فدراسیون کناره گرفت.

صیامی در گفت‌وگویی با بیان این که این مسابقات زیر نظر فدراسیون دوومیدانی برگزار نشده، عنوان داشت:  چندین سالی است که هیات استان شیراز به عنوان ورزش همگانی این مسابقات را برگزار می‌کند و من مدعو این رویداد بوده‌ام.  مسابقات مختلط نبود، اما عده‌ای ناگهان از خیابان حافظیه وارد این مسابقات شدند و بی‌انضباطی کردند.

با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد وزیر ورزش و جوانان نیز ضمن دستور به مرکز حراست این وزارت‌خانه برای بررسی و واکاوی عاجل ماجرای رخ داده، پذیرش استعفای این رئیس فدراسیون را در آستانه بازی‌های آسیایی در دستور کار قرار داده و سرپرست جدیدی نیز برای دوومیدانی تعیین کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه