اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

آمارهای تامل‌ برانگیز از تلفات تصادفات/ چه کسی مسئول است؟!

آمارهای تامل‌ برانگیز از تلفات تصادفات/ چه کسی مسئول است؟!
به گفته رییس پلیس راهور، ۴۳ درصد از فوتی‌های تصادفی در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند اما به گفته وزارت بهداشت تنها یک درصد از کل مصدومان حوادث رانندگی در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

به گزارش خبرتگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سالهاست بحث ناایمن بودن خودروهای تولید داخل مطرح بوده، به طوری که بارها عنوان کردند این موضوع عامل اصلی مرگ سرنشینان خودرو در صحنه تصادفات جاده‌ای است، اما چندی پیش سردار هادیانفر رییس پلیس راهور مدعی شد که  ۴۳ درصد از تصادفی‌ها نیز در بیمارستان‌ها جان خود را به دلیل مجهز نبودن برخی از بیمارستانها به بخش "تروما" از دست می‌دهند!

جالب است بدانید یکی از مواردی که پلیس راهور درباره آن بارها متذکر شده، بحث مجهز نبودن برخی از بیمارستانها به بخش "تروما" است که  این امر منجر شده که درصد قابل توجهی از افراد سانحه دیده در تصادفات جاده‌ای پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست بدهند!

موضوع زمانی جالب می‌شود که گزارش‌های ماموران بیمه نیز این موضوع را تایید کرده است. به گفته آنها، اکثر تصادفی‌ها در بیمارستان، به دلیل خونریزی داخلی یا ضربه به سر (عدم تشخیص این موضوع توسط بیمارستان) است.

معاون وزیر بهداشت: ادعای پلیس راهور کذب است

این در حالی است که سعید کریمی معاون وزیر بهداشت به ادعای سردار هادیانفر واکنش نشان داده و مدعی است، این ادعا درست نیست و تنها یک درصد از کل مصدومان حوادث رانندگی در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به آمار فوتی‌های تصادفات اشاره کرد و تصریح کرد: کسانی که در این تصادفات فوت می‌شوند، عمدتا افراد جوان هستند که باید برای کاهش فوتی‌ها تدبیری اندیشید.

وی با عنوان این مطلب که ۶۰ درصد فوتی‌های تصادفات سر صحنه حادثه رخ می‌دهد، گفت: از ۱۶ تا ۱۸ هزار فوتی تصادفات، ۴۰ درصد به بیمارستان می رسند که یک سوم آنها نیز علائم حیاتی ندارند.

به گزارش دانا؛ سالهاست از سوی پلیس راه کشور آمار بالای فوت در تصادفات مطرح می‌شود اما توجه ای ویژه ای به این موضوع نشده است. حال باید دید مسئولان چه تدابیری برای رفع این مشکل خواهند اندیشید؛ چرا که جان باختن حتی یک درصد از مصدومان تصادفات در حین انتقال به بیمارستان‌ها یا در بیمارستان به دلیل نبود بخش تروما نکته حائز اهمیتی بوده که بسیار تامل برانگیز است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
نایبی -> 1402/02/25
پاسخ

مسئول همه مرگ و میرها خودرو سازها هستند

سهیل -> 1402/02/25
پاسخ

برادر من اینها بهانه ست. عمر دست خداست.

حامی -> 1402/02/25
پاسخ

مجموعه ایی از دستکاه ها مقصرند نه فقط خودرو ساز بعلاوه خود شخص راننده