اخبار داغ

اعتراض عجیب 8 بازیکن به انتخاب سرمربی تیم ملی واترپلو؛

بازیکن سالاری در آب/ الگوبرداری واترپلوئیست ها از کیانوش رستمی؛ تمرین نمی کنیم!

بازیکن سالاری در آب/ الگوبرداری واترپلوئیست ها از کیانوش رستمی؛ تمرین نمی کنیم!
بازیکن سالاری این بار به آب رسیده و ظاهرا قرار است حالا گریبان واترپلو را بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی واترپلو ایران یکی از امیدهای کاروان ایران برای کسب مدال در بازیهای آسیایی هانگژو است. واترپلوئیست ها در دوره قبل در جاکارتا درخشش فوق العاده ای داشتند تا پس از نیم قرن مدال برنز بازیهای آسیایی برای تیم ایران بدست بیاید. در حالیکه انتظار می رفت بعد از این مدال هیجان انگیز شرایط برای واترپلو بهتر شود، اما این رشته روزهای خوبی را تجربه نکرد. شیوع اپیدمی کرونا و فراگیری آن سبب تعطیلی 2 ساله این رشته شد تا واترپلوئیست ها همانند سایر رشته های آبی 2 سال کالا تعطیل را تجربه کنند. آنچه آنها را کاملا از شرایط آرمانی دور کرد. در ادامه نیز الکساندر چیریچ سرمربی کروات صاحب سبک این تیم قراردادی با یک تیم باشگاهی منعقد کرد و همین سبب شد تا واترپلو سرمربی تاثیرگذار خود را از دست بدهد. جهش افسارگسیخته دلار و شرایط بد اقتصادی و اجتماعی سبب شد تا فدراسیون و چیریچ به رغم تمایل فراوان برای ادامه همکاری به این جدایی اجباری تن بدهند.

در ادامه فدراسیون چاره ای به جز استفاده از مربی ایرانی نداشت و از همین رو دانیال خاکبان رئیس کمیته فنی واترپلو به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و واترپلوئیست ها با خاکبان در رقابتهای لیگ جهانی در برلین شرکت کردند.

بعد از رقابتهای لیگ جهانی واترپلو فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصمیم گرفت در راس کادر فنی تیم ملی تغییراتی صورت گیرد. بدین ترتیب تصمیم گرفته شد تا دانیال خاکبان در همان سمت مدیر فنی واترپلو به فعالیت خود ادامه دهد و مهدی پنام‌تاش به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد. ظاهرا برای این تغییر از قبل تصمیم گیری شده بود چرا که قرار بود پس از مسابقات سنگاپور، پنام‌تاش به عنوان سرمربی کارش را آغاز کند، اما، چون فاصله زمانی بین مسابقات آسیایی در سنگاپور و دور مقدماتی لیگ جهانی کم بود، تصمیم بر این شد تا در لیگ جهانی تیم ملی را هدایت کنم و پس از آن سرمربی جدید معرفی شود.

با وجود انتخاب پنام‌تاش، فدراسیون تصمیم دارد با توجه به علاقه قلبی چیریچ و رابطه عاطفی او با واترپلوئیست ها از نظراتش به عنوان مشاور فنی نیز استفاده کند.

با این وجود انتخاب فدراسیون برای تیم ملی واترپلو به مذاق واترپلوئیست ها خوش نیامده و آنها در یک تصمیم عجیب و غیرحرفه ای در اعتراض به این اقدام قصد تحریم تیم ملی واترپلو را دارند.

8 نفر از بازیکنان شمال  مانند ارشیا الماسی، امیرحسین کیهانی، مهدی یزدانخواه، امیرحسین رهبر، حامد خانبانان، امین قویدل، پیمان اسدی و سهیل رستمیان در تصمیمی حیرت انگیز به دلیل انتخاب مهدی پنام‌تاش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی تصمیم گرفته اند تا در تمرین تیم ملی شرکت نکنند. این نفرات مربی جدید زا از منظر فنی قبول ندارند و خواستار این هستند تا یک مربی در حد چیریچ برای تیم ملی انتخاب شود! لازم به ذکر است که در حال حاضر ۱۶ نفز از بازیکنان تیم ملی واترپلو در اردو حضور دارند اما ۸ بازیکن اصلی که بیشتر آنها لژیونر هستند در تمرینات و اردوی تیم ملی شرکت نکردند.

این تصمیم عجیب و حیرت انگیز از سوی واترپلوئیست ها در حالی اتخاذ شده که در هیچ رشته ورزشی در هیچ کجای دنیا نمونه مشابهی ندارد. حتی در رشته های انفرادی و بالاترین سطح که قهرمانان المپیک معمولا مربی شخصی دارند، در صورت تایید و توافق مربی شخصی ار سوی فدراسیون، این مربی به عنوان مربی قهرمان المپیک و تیم ملی معرفی می شود و در غیر اینصورت مربی شخصی اجازه حضور در ایونت ها و رویدادهای رسمی را به عنوان سرمربی تیم ملی را ندارد.

اینکه عده ای از بازیکنان تصمیم بگیرند برای تیم ملی تعیین تکلیف کنند، اتفاق مردود و اشتباهیست که با هیچ متر و معیاری و قانونی پذیرفته نیست و اول از همه دود این تصمیمات غلط و اشتباه به چشم خود بازیکنان خواهد رفت.

فدراسیون واترپلو پیش از این اعلام کرده بود هر کدام از بازیکنان در نخستین جلسه تمرینی حضور نداشته باشند، به معنای انصراف از تیم ملی تلقی می شود و از تیم ملی خط خواهند خورد. اتفاقی که واترپلوئیست های تحریمی را از حضور در بازیهای مهم هانگژو دور خواهد کرد و در وهله نخست آنها متضرر خواهند شد. تیم ملی واترپلو ایران یکی از شانس های مدال در بازیهای آسیایی خواهد بود و این حواشی عجیب این تیم را از تکرار موفقیت و مدال دور می کند.

از سوی دیگر پنام‌تاش در واترپلو مربی گمنام و ناشناخته ای نیست و روزمه قابل قبولی دارد. او از مربیان بازیکن‌ساز کشورمان به شمار می‌رود و سال‌هاست که در عرصه واترپلو فعالیت داشته، در رده‌های سنی مختلف عضو تیم ملی بوده و در برهه‌ای هم به عنوان دستیار کنار چیریچ در تیم ملی حضور داشت. پنام‌تاش یکی از بهترین مربیان لیگ در سال‌های اخیر بوده و ۲ سال متوالی تیم‌های تحت هدایتش قهرمان لیگ شده‌اند. بنابراین نمی توان به انتخاب فدراسیون از منظر فنی ایرادی وارد کرد. بازیکن سالاری این بار به آب رسیده؛ پدیده مذمومی که در رشته های دیگر نظیر فوتبال، بسکتبال، والیبال، وزنه برداری، دوومیدانی و... اثرات مخرب آن را دیده ایم و ظاهرا قرار است حالا گریبان واترپلو را بگیرد. شاید پررنگ ترین مثال از این مدل رفتار، کیانوش رستمی قهرمان وزنه برداری جهان و المپیک باشد که با تصمیمات اینچنینی از عرش به فرش رسید و به جای کسب مدال طلای المپیک توکیو، در 3 مسابقه متوالی از قهرمانی آسیا تا جهان اوت کرد و تنها ناکامی را تجربه کند. کاش واترپلوئیست ها سرنوشت کیانوش را مرور کنند تا بدانند انتهای این مسیر تنها ناکامی است و بس.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه