اخبار داغ

آصفری در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

تاکنون منشا اصلی مسمومیت دانش آموزان مشخص نشده است

تاکنون منشا اصلی مسمومیت دانش آموزان مشخص نشده است
عضو کمیته حقیقت‌یاب مسمومیت دانش آموزان گفت:تاکنون دستگاه‌های امنیتی نتوانسته‌اند سرنخ‌ها و منشاء اصلی مسمومیت یا بدحالی دانش آموزان را به دست آورند.

محمد حسن آصفری عضو کمیته حقیقت‌یاب مسمومیت دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره آخرین وضعیت پرونده مسمومیت دانش آموزان اظهار داشت: مسمومیت دانش آموزان با حضور چهار کمیسیون آموزش، کمیسیون آموزش تحقیقات، کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون امور داخلی و شوراها و کمیسیون بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گرفت که ۴ الی ۵ جلسه با حضور وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برگزار شد.

دستگاه‌های امنیتی سرنخ‌های اصلی مسمومیت‌ها را به دست نیاورده‌ است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تاکنون دستگاه‌های امنیتی نتوانسته‌اند سرنخ‌ها و منشاء اصلی مسمومیت یا بدحالی دانش آموزان را به دست آورند، گفت: در این راستا ۱۰۰ نفر دستگیر شدند که تعدادی از این افراد در اغتشاشات دخیل بودند و همچنین شیطنت دانش آموزان بود که زودتر مدارس را تعطیل کنند.

وزارت بهداشت تاکنون نوع مسمومیت دانش آموزان را مشخص نکرده است

آصفری با بیان اینکه هنوز منشاء اصلی کشف نشده تا دیگر شاهد موارد این چنینی در کشور نباشیم گفت: وزارت بهداشت تاکنون برای کمیته حقیقت‌یاب به صورت دقیق نوع مسمومیت را معلوم نکرده است، در واقع  یک بخشی از مسمومیت ناشی از استفاده از نفتالین و همچنین ماده‌ای به نام برنج می‌باشد.

وی در خاتمه با بیان اینکه تاکنون عوامل اصلی این ماجرا شناسایی و دستگیر نشده اند، تصریح کرد: برخی تلاش کردند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند و بگویند که این مسمومیت‌ها ممکن است در مراکز عمومی و جاهای دیگر همچون مترو رخ دهد که خوشبختانه به اهدافشان نرسیدند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه