اخبار داغ

تهیه‌کننده «بچه زرنگ»:

در حال رایزنی برای اکران جهانی این انیمیشن هستیم

در حال رایزنی برای اکران جهانی این انیمیشن هستیم
تهیه کننده فیلم «بچه زنگ» گفت: با کمپانی‌ها و پخش کننده‌های مختلف در حال صحبت کردن هستیم که این انیمیشن در چند کشور به صورت گسترده اکران شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در چهارمین شب «شصت سال سینمای ایران و عرض ارادت به پیشگاه امام رضا (ع)»، فیلم بچه زرنگ با حضور حامد جعفری تهیه کننده این انیمیشن در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی به نمایش در آمد و سپس نشست پرسش و پاسخ این فیلم برگزار شد.

نمایش انیمیشن بچه زرنگ در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی با استقبال خوبی مواجه شد و ۴ سالن از این پردیس همزمان به اکران این انیمیشن پرداختند.

حامد جعفری تهیه کننده بچه زرنگ در نشست پرسخ و پاسخ این فیلم گفت: هدف اصلی ما از ساخت این انیمیشن این بود که برای کودکان سرگرمی ایجاد کنیم و در فضای مفرح و شادی، یک کار خوب ببینند.

وی افزود: آثار حوزه انیمیشن مبتنی بر تولید کمپانی محور هستند. به نظرم تکیه دولت و حاکمیت به سمت حمایت از مجموعه ها و کمپانی ها برود. این تفکر باید جا بیافتد که انیمیشن یک کار جمعی است که بهتر است با حمایت کمپانی ها ساخته شود.

جعفری تاکید کرد: تولید انیمیشن کمپانی محور است و از هدر رفت هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه انیمیشن حوزه کار جمعی است، افزود: ما تلاش می کنیم از الگوهای موفق بین المللی استفاده و نمی خواهیم چرخ را دوباره اختراع کنیم.

جعفری تاکید کرد: نسل ما با قهرمان هایی مواجه بود که بر اساس انیمیشین های خارجی ایجاد شده بود و ما باید تلاش کنیم کودکان ما با قهرمان هایی رشد کنند که براساس انیمیشن های ایرانی باشد.

تهیه کننده فیلشاه با اشاره به اینکه در این اثر نیز سعی کردیم از یک گروه تحقیقات علمی استفاده کنیم افزود: توانمندی بالایی در زمینه انیمیشن سازی در کشورمان وجود دارد. در پروژه های مختلف کمپانی های خارجی انیمیشن، ایرانی های موفقی حضور دارند و این نشان می دهد که در بچه های ما توانمندی لازم وجود دارد.

جعفری گفت: ما در شاهزاده روم اکران های محدود در یک سری کشورهای مختلف داشتیم و در آمد قابل توجهی هم به دست آوردیم، در فیلشاه سعی کردیم که آن را در حوزه اکران سراسری در چند کشور بزرگ ادامه دهیم. در بچه زرنگ هم با کمپانی ها و پخش کننده های مختلف در حال صحبت کردن هستیم که در چند کشور به صورت گسترده اکران شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره دوبله این انیمیشن گفت: ما تجربه موفقی در دوبله فیلشاه داشتیم و سعی کردیم در فیلم بعدی مان، چند پله جلوتر برویم. در حوزه دوبله انیمیشن برای کودکان باید از تیپ سازی استفاده کنیم و البته علاوه بر کودکان، بزرگسالان را هم مد نظر داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تاکید بر محیط زیست در این فیلم نیز گفت: حجم زیادی از روایت از امام رضا درباره محیط زیست داریم و ما در این انیمیشن از این فرصت استفاده کردیم.

جعفری در پاسخ به سوال تماشاگری که برداشت متفاوتی از این فیلم داشت تاکید کرد: از هر موضوعی ما می توانیم برداشت متنوعی داشته باشیم و ما قصد القا خاصی را نداشتیم.

این تهیه کننده سینمای انیمیشن در پاسخ به سوالی درباره ساخت انیمیشن هایی با موضوعات مذهبی گفت: برای تربیت کودکان ما نیازمند استفاده از الگوهایی هستیم که غیر قابل خدشه هستند. معصومین الگوهای غیر قابل خدشه ای هستند که در محصولاتمان سعی کرده ایم به آنها بپردازیم و تلاش کرده ایم مخاطبان با آنها ارتباط خوبی برقرار کنند و سرگرم کننده باشد. ما وظیفه خود می دانیم که این ارتباط را برقرار کنیم.

وی در پاسخ به سوال مسعود نجفی مجری این نشست درباره زمان اکران این فیلم گفت: برنامه اکران هنوز مشخص نشده است ولی سعی می کنیم در اولین فرصت اکران کنیم و البته قرار است سریال آن نیز ساخته شود.

در ادامه مراسم از حامد جعفری با حضور حجت الاسلام قاسم پور قائم مقام بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع)، تقدیر شد.

این برنامه توسط بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با مشارکت حوزه هنری و همراهی فیلمخانه ملی ایران، موسسه تصویر شهر و مدرسه اسلامی هنر برگزار می شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه