اخبار داغ

با ارسال یک‌نامه؛

کمیسیون فرهنگی مجلس از وزارت فرهنگ و ارشاد تقدیر کرد

کمیسیون فرهنگی مجلس از وزارت فرهنگ و ارشاد تقدیر کرد
کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب تهران تقدیر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزارکنندگان سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر کرد.

در متن نامه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«ما مفتخریم که پروردگار علیم و حکیم معجزه جاودان آخرین پیام‌آورش حضرت محمد (ص) را از جنس فرهنگ و کتاب برگزید و در آن میراث مانا به قلم سوگند یاد نمود و عالمان و خردمندان را بر دیگران برتری بخشید. کتاب خوب و سودمند اگر سرچشمه‌اش زلال و محتوایش رشد دهنده باشد، زمینه ارتقا سطح دانش و بینش را فراهم می‌آورد و انسان مشتاق علم و دانش را در آغاز به پله دانایی و زان پس به بام توانایی ارتقا می‌بخشد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از ارزشمندترین رخدادهای فاخر فرهنگی است که سفره متنوع معنوی‌اش را برای گروه‌های مختلف مردم، کودک و نوجوان، جوان، میانسال و کهنسال به زیبایی و شکوه خاصی گسترانید تا به نیازهای فکری و روحی مخاطبان پاسخی شایسته دهد. نمایشگاهی که در طول برگزاری‌اش از کمیت و کیفیت برتری در مقایسه با ادوار پیشین برخوردار بود و اسباب خرسندی و عنایت ویژه مقام رهبری را فراهم آورد و به لحاظ استقبال مردمی و فروش کتاب نیز گوی سبقت را از دوره‌های پیشین ربوده.

کمیسیون فرهنگی مجلس از وزارت فرهنگ و ارشاد تقدیر کرد

بر این اساس مراتب تشکر و قدردانی خود را از مساعی ارزشمند وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت محترم فرهنگی و نقش‌آفرینان مؤثر اعلام نموده و مواردی را جهت رفع کاستی‌ها، افزایش رضایت‌مندی مردم و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تقدیم می‌داریم:

۱ تلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت کاغذ و کتاب با هدف افزایش توان خرید مردم

۲ گسترش بیشتر نمایشگاه‌های کتاب استانی بر مبنای تحقق عدالت فرهنگی

۳ اختصاص جایگاه ویژه در شأن به محصولات دیجیتال و سایبری و کتاب کودکان»

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیستم تا سی‌ام اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار شد.
 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه