اخبار داغ

گسترش معارف قرآنی در اقصی نقاط کشور

گسترش معارف قرآنی در اقصی نقاط کشور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعالیم و معارف اسلامی به برکت اهل‌بیت در اقصی نقاط کشور گسترش یافته است.

به گزارش راه دانا؛ محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در همایش فعالان و خادمان قرآنی لرستان که در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت برگزار شد، اظهار داشت: ما به برکت انقلاب اسلامی و محبت اهل‌بیت شاهد رشد، شکوفایی تعالیم و معارف اسلامی در اقصی نقاط کشور هستیم.

 

وی افزود: کوهدشت نمونه‌ای بارز از استعدادهای بالفعل و جوانانی است که در عصر انقلاب اسلامی بالیده‌اند و در حوزه‌های مختلف خوش درخشیده‌اند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که هویت دینی و انقلابی را در میان آحاد مردم و به‌ویژه جوانان گسترش داده است.

 

وی با اشاره به تاریخ پرافتخار و جغرافیای زیبای کوهدشت بیان کرد: قله‌های هویتی در این شهرستان برآمده از حوادث و وقایع انقلاب اسلامی است.

 

اسماعیلی ضمن ادای احترام به خانواده‌های شهدای امنیت و مدافع حرم در کوهدشت گفت: نمادهای هویتی و افتخارات ما برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی و نهضت بزرگ امام راحل است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامی‌داشتن یاد و خاطره 500 شهید کوهدشت ابراز کرد: ما باید در راستای رسالت شهدا گام برداریم و توفیق خدمت‌رسانی به مردم را در این مسیر کسب کنیم.

 

اسماعیلی با اشاره به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: کشور ما با مشارکت و همراهی آحاد مردم همه مشکلات و بحران‌ها را پشت سر گذاشته است و اگر پیروزی انقلاب یک معجزه بزرگ بود، تداوم و سربلندی این انقلاب معجزه‌ای بسی بزرگ‌تر است.

 

وی با بیان اینکه همه ابزارها و امکانات قدرت‌های بزرگ تاکنون نتوانسته ‌شعله‌های نهضت انقلاب اسلامی را خاموش کند، افزود: پیوند ناگسستنی بین امام راحل و امت اجازه دست‌درازی را به دشمنان نداده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید به اینکه ادامه مسیر انقلاب با تداوم پیوند ناگسستنی بین دولت و مردم امکان‌پذیر است، ابراز کرد: بنای دولت سیزدهم در رفع مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌هایی است که در اثر غفلت‌ها به‌وجود آمده و اکنون تبدیل به معضل شده است.

 

اسماعیلی با تقدیر از هنرمندان کوهدشت اظهار داشت: این شهرستان باید جایگاه پیشرفته‌تری نسبت به موقعیت فعلی در همه عرصه‌ها و به‌ویژه عرصه فرهنگی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه کوهدشت قطب حوزه خوشنویسی کشور است، افزود: ما موظف به پیگیری مطالبات این شهرستان هستیم و باید زیرساخت‌های توسعه کوهدشت در بخش فرهنگی فراهم شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید به اینکه فعالان قرآنی چشم‌و‌چراغ ما هستند، عنوان کرد: بسیاری از فعالان کوهدشت حافظ قرآن هستند و این افراد باید عضو صندوق اعتباری هنر شوند.

 

بازدید از تالار مرکزی خرم‌آباد، حضور در شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی لرستان در خرم‌آباد، شرکت در همایش ایثار و شهادت بروجرد از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان عنوان شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه