اخبار داغ

سیدمحمد حسینی در گفتگو با دانا:

علی آبادی به احتمال زیاد رأی بالایی از مجلس خواهد گرفت

علی آبادی به احتمال زیاد رأی بالایی از مجلس خواهد گرفت
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: جو مجلس درباره آقای علی آبادی مثبت است و به احتمال زیاد ایشان از مجلس شورای اسلامی رای بالایی خواهد آورد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص معرفی آقای عباس علی‌آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ایشان یک چهره شناخته شده است و نمایندگان شناخت خوبی از ایشان و سابقه‌ شان دارند.

وی با بیان اینکه آقای علی آبادی قبلا معاون وزیر نیرو بوده و مسئولیت های متعدد داشته اند، گفت: علی آبادی در گذشته خدمات ارزنده ای در وزارت نیرو انجام داده و پروژه های بزرگی را به نتیجه رسانده است.

وی افزود: بعضی از نمایندگان قبل از معرفی علی آبادی به عنوان‌ وزیر صمت، پیشنهاد داده بودند که ایشان با وزیر نیرو جابجا شوند و وزیر نیرو به صنعت بیاید. اما با وجود مطرح شدن این بحث ها، دولت تصمیم گرفت در حوزه صنعت از ایشان استفاده کند.

حسینی با بیان اینکه عملکرد آقای علی آبادی در مپنا نیز کاملا مشخص است، عنوان کرد: ایشان تاکنون عملکرد مثبتی داشته و ضعفی درباره ایشان وجود ندارد، به همین دلیل جو مجلس درباره ایشان مثبت است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دلیلی ندارد که نمایندگان با ایشان مخالف باشند، تصریح کرد: آقای علی آبادی به احتمال زیاد از مجلس رای بالایی خواهد آورد. ایشان دارای خانواده اصیلی هستند و دو بردار ایشان شهید شدند و خود آقای علی آبادی نیز در دوران دفاع مقدس رزمنده بوده است.

گفتنی است؛ نامه معرفی عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه ۲۱ خرداد ماه  ۱۴۰۲ اعلام وصول خواهد شد. ایشان متولد سال ۱۳۴۰ از اراک و استاد دانشگاه است. او پیشینه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون مدیرعامل گروه مپنا است.

وی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتور‌های درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

همچنین از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه‌تمام بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه