اخبار داغ

زاکانی در گفتگو با دانا خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه‌ای برای مدیریت دستفروشان تا پایان سال

راه‌اندازی سامانه‌ای برای مدیریت دستفروشان تا پایان سال
شهردار تهران از راه‌اندازی سامانه‌ای برای مدیریت دستفروشان تا پایان سال خبر داد و گفت: دستفروشان جمع آوری نمی‌شوند بلکه ساماندهی خواهند شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در مورد ساماندهی دستفرشان در سطح شهر تهران اظهار داشت: معیشت مردم اولویت دارد و بر این اساس در مدیریت جدید شهر تهران دستفروشان جمع آوری نمی‌شوند بلکه ساماندهی خواهند شد، البته با کسانی که منجر به اختلال در شهر شوند بلافاصله برخورد می شود، به طوری که مشکلات به وجود آمده در چهار راه ولیعصر از هفته گذشته مرتفع شد.

وی در ادامه به راه‌اندازی سامانه‌ای برای مدیریت دستفروشان اشاره کرد و گفت: این سامانه در جهت شناسایی دستفروشان راه‌اندازی خواهد شد. شهرداری در تلاش است تا این سامانه را در اختیار دست‌فروشان قرار دهد تا آنها بتوانند اطلاعات و مشخصات خود را به راحتی بارگذاری کنند.

زاکانی با بیان اینکه قرار براین است تا تمام نقاط و مکان‌هایی که افراد می‌توانند دستفروشی کنند، شناسایی و جانمایی‌ آن روی سامانه ثبت شود، گفت: ثبت نام دستفروشان در این سامانه سبب می شود تا علاوه براینکه هویتشان ثبت شود، بلکه نوع دستفروشی و کالایی که عرضه می‌کنند نیز مشخص خواهد شد، در واقع این سامانه به دستفروشان اجازه می‌دهد تا مکان فعالیت خود را از روی سامانه انتخاب کنند. 

زاکانی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر گسترش بازارچه، در معابر عمومی مانند چهارراه‌ها، پارک‌ها و ورودی‌های مجموعه‌هایی چون ایستگاه‌های مترو که فضای مناسبی دارند و در عبور و مرور عابران و خودرو‌سواران خللی ایجاد نمی‌شود، برایشان جانمایی شود، در واقع طراحی این سامانه منجر به ساماندهی دستفروشان خواهد شد تا دیگر شاهد سد معبر در پایتخت نباشیم.

به گفته شهردار تهران، این سامانه هم اکنون در مرحله تولید نرم افزار است و تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، اطلاعات دستفروشان از طریق مناطق شهرداری اخذ شده و در آن بارگذاری شده است و به درج دوباره اطلاعات توسط دستفروشان نیاز نیست.

بیشتر بخوانید:

جلوگیری از بساط دست فروشی نیازمند اقدامات قاطعانه/ ایجاد فضای جایگزین برای دستفروشان اشتباه است

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه