اخبار داغ

مهرداد ویس کرمی در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

چالش سوالات مفهومی در امتحانات نهایی/ در زمینه تدریس معلمان کاستی‌هایی وجود داشت

چالش سوالات مفهومی در امتحانات نهایی/ در زمینه تدریس معلمان کاستی‌هایی وجود داشت
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: قطعا در زمینه تدریس معلمان کاستی‌هایی وجود داشت که دانش آموزان نتوانستند به درستی از پس سوالات مفهمومی برآیند.

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛‌ در واکنش به حواشی اخیر درخصوص اینکه در امتحانات نهایی امسال تنها یک نفر در بین سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی معدل ۲۰ کسب کرده است، اظهار داشت: مهمترین عامل این رخداد سختگیری در مراقبت‌ها، نحوه تصحیح اوراق و از همه مهمتر مفهمومی بودن سوالات است. قطعا مبنای طراحی سوالات از کتاب درسی بوده است و هیچ سوالی خارج کتاب طرح نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه کرونا آسیب جدی به نظام آموزشی وارد کرده است، تصریح کرد: مشاهدات و آمارها نشان دهنده آن است که به یادگیری و مهارت سواد دانش‌آموزان لطمه وارد شده است، در واقع باید گفت پایه تحصیلی برخی از دانش آموزان ضعیف شده و در امتحانات نهایی دانش آموزان به یکباره با سوالات مفهومی مواجه شدند که این موضوع خود عاملی است که دانش آموزان نتوانستند نمرات قابل قبول را کسب کنند.

ویس کرمی بااشاره به اینکه مفهومی بودن سوالات به معنای سخت بودن آن نیست، گفت: امسال سوالات به صورت مفهومی طرح شده است و دانش آموزان باید به شیوه درست درس خوانده باشند تا بتوانند به آن پاسخ دهند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه نقش تدریس معلمان در پرورش دانش آموزان بسیار تاثیر گذار است، گفت: قطعا در زمینه تدریس معلمان کاستی‌هایی وجود داشت که دانش آموزان نتوانستند به درستی از پس سوالات مفهمومی برآیند.

ویس کرمی به سیاست‌های جدید جذب معلمان در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: قرار براین است جذب معلم براساس ماده ۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی صورت پذیرد تا از این طریق کمبود معلم متعهد و متخصص امکان پذیر شود و دیگر از سایر مسیرها امکان جذب معلم برای آموزش و پرورش وجود نخواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه