اخبار داغ

فرصت‌های اقتصادی برای خریدهای باکیفیت و ارزان داخل کشور

فرصت‌های اقتصادی برای خریدهای باکیفیت و ارزان داخل کشور
فرصت‌هایی در کشور برای خرید محصولات باکیفیت با قیمت پایین در حوزه‌های مختلف اقتصادی در اختیار مردم قرار داده شده است که اکثر مردم از آن مطلع نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از​​​ صاحب نیوز؛ ما گاهی برای خرید یک قطعه خودرو و یا یک ماده غذایی و یا هر چیز دیگری زمان زیادی صرف می‌کنیم تا به صرفه‌ترین نوع آن جنس را که هم دارای کیفیت بالا بوده و هم از قیمت خوبی برخوردار باشد تهیه کنیم. بعد از تهیه آن کالا نیز گاهی چندین دقیقه از وقتمان را صرف چانه‌زنی با فروشنده می‌کنیم تا بلکه چند هزار تومانی این جنس را ارزان‌تر خریداری کنیم.

این اما در حالی است که با تدابیری که به منظور رفاه حال مردم و کمک به اوضاع اقتصادی کشور شده است توسط دولت یا بخش خصوصی که به دنبال برقراری سیستم فروش برد-برد هستند، فرصت‌های خوبی برای خرید فراهم شده است که مشتریان از آن طریق می‌توانند اجناس و کالاهایی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنند.

این فرصت‌ها معمولاً در بین اخبار روزانه معرفی می‌شوند و با کمی جستجو در اینترنت نیز می‌توان آن‌ها را یافت و با استفاده از آن‌ها خریدهایی انجام داد که چندین برابر سرمایه ما از آن چیزی که با چانه‌زنی بر سر خرید یک جنس به دست می‌آوردیم، بیشتر حفظ شود. در اینجا به معرفی برخی از این فرصت‌ها خواهیم پرداخت:

*خرید لاستیک با قیمت دولتی

لاستیک یکی از لوازم مصرفی خودرو محسوب می‌شود که در عین داشتن قیمت بالا، همه مالکان خودرو مجبور هستند بنا بر مقدار کیلومتر و محل رانندگی با خودروی خود، در بازه‌های زمانی متفاوتی از دو ماه گرفته تا چند سال، آن را تعویض کنند.

دولت برخی شرکت‌های تولیدکننده لاستیک خودرو را ملزم کرده است بخشی از تولیدات خود را با قیمت یارانه‌ای به فروش برسانند. این فروش بر اساس کارت ماشین و کد ملی فرد به صورت سهمیه سالانه دو، چهار یا هشت حلقه لاستیک انجام می‌شود.

لاستیک‌هایی که از این طریق به فروش می‌رسند با قیمت دولتی که تقریباً نصف قیمت بازار آزاد است عرضه می‌شوند. به عنوان مثال لاستیک پرایدی که در بازار به صورتی جفتی سه میلیون تومان عرضه می‌شود همین لاستیک با همین نشان تجاری از طریق این سامانه به صورت جفتی یک میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد.

هم‌اکنون برخی شرکت‌ها نظیر کویر تایر، لاستیک بارز و غیره فروش لاستیک سهمیه‌ای دولتی را دارند که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اقدام برای ثبت‌نام و خرید لاستیک دولتی می‌توان به راهنماهای خرید لاستیک دولتی که در اینترنت و از جمله در وبسایت این شرکت‌های موجود است مراجعه کرد.

هرچند شاید خرید این لاستیک‌ها به دلیل تقاضای بالا، کمی سخت باشد اما با کمی تحمل و تلاش می‌توان از این فرصت برای ذخیره سرمایه‌ای معادل چند میلیون تومان در سال استفاده کرد.

*شرکت تولید ایرانی

شرکت «تولید ایرانی» را می‌توان یک شرکت خصوصی عرضه کننده محصولات یدکی مصرفی خودرو و برخی موادّ غذایی دانست که با تفاهم و همکاری که با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی دارد، با عرضه مستقیم این محصولات از تولیدکننده به مصرف‌کننده توانسته است با حذف واسطه‌ها و دلال‌ها اعمّ از انباردارها، عمده‌فروشان، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان، محصولاتی مصرفی نظیر لاستیک، باتری، روغن، لنت، صفحه کلاچ و غیره را در حوزه لوازم یدکی خودرو  و محصولاتی نظیر برنج ایرانی، چای ایرانی، شکر، روغن، تن ماهی، ماکارونی و غیره را در حوزه مواد غذایی به قیمتی بسیار ارزان‌تر از بازار به دست مشتری برساند.

این شرکت که با هدف تحقق شعار «حمایت از تولید ایرانی» از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است از سیستم فروش اینترنتی برخوردار بوده و در اکثر نقاط کشور نمایندگی فروش دارد.

با جستجو در اینترنت می‌توانید به سامانه فروش این شرکت دسترسی پیدا کنید و بعد از سفارش کالای مورد نیاز خود، صبر کنید تا آن را از طریق سیستم توزیع خود شرکت درب منزلتان تحویل گرفته و سپس وجه آن را پرداخت کنید.

برخی از محصولات این شرکت با کارت ملی و کارت خودرو عرضه می‌شود تا ضمن حفظ عدالت در توزیع، جلو احتکار و انبار کردن محصولات این شرکت و دلالی در سیستم فروش آن گرفته شود.

قریب به اتفاق محصولات این شرکت از تولیدات داخلی بوده که تحت نظر کارشناسان شرکت از لحاظ کیفیت بالا تأیید شده هستند و راهبرد شرکت «تولید ایرانی» عرضه محصولات ایرانی باکیفیت با قیمت پایین است.

*کالابرگ الکترونیک

در شرایط سخت اقتصادی امروز که به ویژه اقشار ضعیف‌تر جامعه در تنگنای اقتصادی قرار گرفته‌اند دولت تدبیری به نام «کالابرگ الکترونیکی» را در دستور کار خود قرار داد و آن را به اجرا درآورد.

طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول ۱۱ گروه کالایی (شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر، گوشت گوساله) می‌شود که بر اساس پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت‌های دولت برای تأمین سبد غذایی خانوارها، از خردادماه سال جاری به اجرا درآمده است.

بر اساس این طرح، در این مرحله، فقط خانوارهایی که در دهک ۱ تا ۳ قرار دارند و مبلغ یارانه دریافتی آنها به ازای هر نفر ۴۰۰.۰۰۰ تومان است، مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید هستند. این اعتبار زمانی قابل استفاده است که خانوار حداقل ۷۰ درصد یارانه نقدی خود را به صورت کالابرگ الکترونیک از ۱۱ گروه کالایی ( شیر و ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج، حبوبات و گوشت گوساله است.) خرید کند. به عبارتی شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه (معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر) از این 11 گروه کالایی است.

سامانه hemayat.mcls.gov.ir برای همه مردم کشور درنظرگرفته شده است تا بتوانند از ان طریق از وضعیت دهک درآمدی خود مطلع شوند. همچنین همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیک می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند. اطلاعات کامل‌تر این طرح در رسانه‌ها منتشر شده و قابل مشاهده است.

*فرصت‌های دیگر خرید اقتصادی در ایران

این گزارش بدون نگاه تجاری و تبلیغاتی و به منظور آشنایی عموم مردم با وجود فرصت‌های اقتصادی خرید کالاهای باکیفیت در کشور با قیمت ارزان‌تر تهیه شده است. بدون شک فرصت‌های اقتصادی بسیار زیادتری بدین صورت وجود دارند که می‌توان با جستجو آن‌ها را پیدا کرد و با خریدهای اقتصادی‌تری از آن طریق، با سرمایه خود، خریدهای بیشتر و بهتری انجام داد.

این فرصت‌ها از همین لوازم یدکی خودرو گرفته تا خرید پوشاک و حتی غذا در دسترس قرار دارند و کافی است آن‌ها را پیدا کنید تا با همان مبلغی که در ماه‌های قبل برای خرید کردن در نظر می‌گرفتید بتوانید این بار محصولات بیشتر و بهتری تهیه خریداری کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه