اخبار داغ

صعود پیرجهان به فینال ۴۰۰ مدال متر؛

یونیورسیاد دانشجویان جهان| باز هم کیانی، باز هم طلا/ پایان کار ووشوکاران با ۶ مدال رنگارنگ

یونیورسیاد دانشجویان جهان| باز هم کیانی، باز هم طلا/ پایان کار ووشوکاران با ۶ مدال رنگارنگ
در ششمین روز از رقابتهای یونیورسیاد دانشجویان جهان ورزشکاران ایران به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛در ادامه رقابتهای یونیورسیاد دانشجویان جهان ورزشکاران ایران در رشته‌های ووشو، تکواندو، والیبال، دوومیدانی، به رقابت با حریفان خود رفتند.

 

آلمان رقیب تیم والیبال در یک چهارم نهایی شد 

با راهیابی تیم والیبال دانشجویان ایران به مرحله یک چهارم نهایی شاگردان منظمی برای صعود به مرحله نیمه نهایی باید به مصاف تیم آلمان بروند. 

تیم والیبال دانشجویان ایران عصر چهارشنبه 11 مردادماه هر چند بازی برابر آرژانتین را واگذار کرد اما با باخت چک مقابل هندوستان و با ۵ امتیاز جواز حضور در جمع ۸ تیم برتر یونیورسیاد در این رشته را کسب کرد. 

تیم والیبال دانشجویان ایران در این مرحله باید به مصاف تیم آلمان برود. شاگردان منظمی در صورت برد با این تیم به مرحله نیمه نهایی رسیده و به جمع ۴ تیم برتر این رویداد راه می یابند. 

تیم ایران در گروه دوم مرحله مقدماتی بعد از آرژانتین راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در این گروه آرژانتین با ۹ امتیاز و سه برد اول، ایران با یک برد و ۵ امتیاز دوم، هند با یک برد و ۳ امتیاز سوم و چک با ۲ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.

 

صعود پیرجهان به نهایی دوی 400 متر

در دومین روز از مسابقات دوومیدانی یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین، مهدی پیرجهان دونده کشورمان در گروه سوم دور مقدماتی ماده 400 متر با مانع با ورزشکارانی از کشورهای چین، آفریقا، چک، سوئد، چین تایپه، مجارستان و زیمباوه مسابقه داد و در گروه خود با زمان 50 ثانیه و 22 صدم ثانیه بعد از دوندگان چین و آفریقا سوم شد و باداحتساب رکوردش جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرد. 

در ادامه مهدی پیرجهان دونده کشورمان موفق شد در دور نیمه نهایی ماده ۴۰۰ متر با مانع با ثبت حدنصاب لازم به مرحله نهایی این رقابت‌ها راه یابد.

بر همین اساس پیرجهان توانست با ثبت حدنصاب ۴۹.۳۳ ثانیه و تکرار رکورد ملی کشورمان که با همین حدنصاب در اختیار خودش بود، جواز حضور در مرحله نهایی این مسابقات را کسب کرد‌.

در ادامه رقابتهای دوومیدانی یونیورسیاد و در جریان برگزاری مرحله نهایی رقابت ماده پرش سه‌گام، حمیدرضا کیا با ثبت حدنصاب ۱۵.۵۱متر در جایگاه دهم ایستاد و به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

 

۲ نقره برای سانداکاران؛ پایان کار ووشوکاران با ۶ مدال رنگارنگ

در ششمین روز از رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین هر ۲ فینالیست ووشوی مردان ایران صاحب مدال نقره شدند. 

تیم ووشوی مردان امروز پنجشنبه ۱۲ مردادماه دو فینالیست داشت. 

علی خورشیدی در وزن ۸۰ کیلوگرم بعد از پشت سر گذاشتن رقبا در مراحل قبل به فینال این بازیها راه یافت. این ووشوکار امروز در فینال در حالی برابر لی ونلانگ نماینده میزبان قرار گرفت که سالن مملو از تماشاچی بود. سانداکار شایسته ایران مغلوب ورزشکار چین شد و به نشان نقره بسنده کرد.

حمیدرضا سهندی در وزن ۷۰ کیلوگرم هم در فینال برابر هو فنگ از چین قرار گرفت و با قبول شکست به ورزشکار میزبان دومین نشان نقره ووشو و سومین مدال نقره کاروان ایران را کسب کرد.

بدین ترتیب در پایان پیکارهای ووشو سی‌ویکمین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان که در چنگدو چین، کاروان ۸ نفره ووشو ایران به یک مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز دست یافت. 

اسامی مدال‌آوران ووشو ایران در بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان به شرح زیر است:

طلا:

سید محمدی حسینی در فرم گوئن شو

نقره:

حمیدرضا سهندی در وزن ۷۰- کیلوگرم ساندا

علی خورشیدی در وزن ۸۰- کیلوگرم ساندا

برنز:

شاهین بنی طالبی در فرم نانچوان

محنا رحیمی در وزن ۶۰-کیلوگرم ساندا

شجاع پناهی در وزن ۶۰- کیلوگرم ساندا

علی خورشیدی، حمیدرضا سهندی، شجاع پناهی و محنا رحیمی در بخش ساندا و شاهین بنی‌‎طالبی، سیدمحمد حسینی، فاطمه حیدری و منیره پناهی در بخش تالو ووشوکاران اعزامی ایران به این پیکارها بودند. علی دهقان در بخش ساندا و رضا خلف‌زاده در بخش تالو هدایت تیم دانشجویان ایران را برعهده داشتند.

 

کیانی طلا گرفت، سلیمی نقره‌ای شد

در آخرین روز از مسابقات تکواندو، ۳ تکواندوکار ایران روی شیاپچانگ رفتند. زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم در اولین مسابقه برابر اوسرمن از آمریکا دو بر صفر باخت و از ادامه مسابقات حذف شد.

 ناهید کیانی نماینده کشورمان در وزن ۵۳- کیلوگرم در ابتدا به قرعه استراحت خورد. 

وی در اولین مسابقه به مصاف آروشاگشاوا از ازبکستان رفت و ۲ بر صفر پیروز شد. 

تکواندوکار شایسته ایران در دومین دیدار خود مقابل ملینا از آمریکا با همین نتیجه پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

نماینده وزن ۵۳- کیلوگرم تکواندو دانشجویان کشورمان در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 2 بر یک گو گینگ از میزبان را شکست داد و راهی فینال شد.

کیانی در فینال وزن ۵۳- کیلوگرم یونیورسیاد با نتیجه 2 بر صفر مقابل پو یا سو از چین تایپه به پیروزی دست یافت و چهارمین مدال طلای تکواندو ایران در این رویداد را به ارمغان آورد.

بعد از طلای تاریخی اکرم خدابنده به همراه مینو مداح، پس از ۹ سال طلای تکواندو زنان در یونیورسیاد تکرار شد و بهترین نتیجه تاریخ تکواندو زنان در این رقابت ها با یک طلا یک نقره و یک برنز در یونیورسیاد چین به دست آمد.

آرین سلیمی تکواندوکار وزن ۸۷- کیلوگرم ایران در اولین مسابقه خود امروز پنجشنبه ۱۲ مردادماه، جان جیان از چین تایپه را ۲ بر صفر شکست داد. 

وی در دومین دیدار برابر لوپیس از اسپانیا ۲ بر صفر پیروز شد و با این پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی شده و مدال برنز خود را قطعی کرد. 

نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم تکواندو کشورمان در دیدار نیمه نهایی با برتری 2 بر صفر مقابل بلیچ پاولینوویچ از کرواسی به فینال رقابت های یونیوسیاد دانشجویان چین راه یافت.

سلیمی در فینال وزن 87- کیلوگرم در تکواندو یونیورسیاد با نتیجه ۲ بر یک مقابل منگ مینگ کوان از چین مغلوب شد و دومین مدال نقره تکواندو ایران در این رویداد را به دست آورد.

 

 

رکوردشکنی میرهاشم حسینی در چنگدو

میرهاشم حسینی ملی پوش وزن 74- کیلوگرم کشورمان در رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین موفق شد با پیروزی مقابل تمام حریفانش عنوان قهرمانی را از آن خود کند. 

میرهاشم یکی از پرافتخارترین ملی پوشان ایران در رقابت های یونیورسیاد محسوب می شود، این تکواندوکار در کارنامه ورزشی خود  سه طلای 2017، 2019 و 2023 در بخش انفرادی و یک طلای تیمی در مسابقات  2019 را دارد و با کسب 4 مدال طلا در این زمینه رکورددار است.

تکواندوکار پرافتخار آذربایجان شرقی در مسابقات 2017 چین تایپه، بعد از شکست دادن حریفانی از کشورهای هند، کره جنوبی و شیلی، به دیدار نهایی راه یافت.حسینی در دیدار فینال موفق شد «لوكاس گاژمن» از آرژانتین را 17 بر 5 مغلوب كند و به مدال طلا دست یابد.

وی ۲ سال بعد  در یونیورسیاد 2019 ناپل ایتالیا مدال طلای خود را تکرار کرد. میرهاشم حسینی در وزن 68 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول برابر نماینده مغولستان با نتیجه 30 بر 8 و در پایان راند دوم به برتری رسید. وی در دومین مبارزه نیز 25 بر 11 حریفی از چین تایپه را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد و در این مرحله نیز برابر «دنی آندرون» از کرواسی قاطعانه و با نتیجه 29 بر 4 در پایان راند دوم مبارزه به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

حسینی در مبارزه نیمه نهایی نیز مقابل حریف خود از کره جنوبی 33 بر 17 به برتری رسید و راهی فینال شد و در دیدار نهایی نیز با نتیجه قاطع 20 بر 3 حریف خود به نام «سی محمد» از بلژیک را شکست داد و مقتدرانه به مدال طلای مسابقات رسید.

میرهاشم در چنگدو چین هم تمام رقبای خود را مقتدرانه شکست داد و توانست چهارمین عنوان قهرمانی خود را کسب کند و پرچم ایران را به اهتزاز درآورد.

میرهاشم حسینی ملی تکواندو کشورمان در وزن 74- کیلوگرم که موفق شد در رقابت های یونیورسیاد چین عنوان قهرمانی را کسب کند در رابطه با این مسابقات گفت: ما تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم و خدا را شکر توانستم مزد زحمات کادرفنی را با کسب مدال طلا بدهم.

او ادامه داد: این چهارمین مدال طلای من در تاریخ مسابقات یونیورسیاد بود و برای تمامی ملی پوشان آرزوی موفقیت دارم.

 

برزیل و الجزایر رقبای ایران در مسابقات تیمی تکواندو

رقابتهای تکواندو در سی و یکمین دوره یونیورسیاد جهانی دانشجویان فردا جمعه با برگزاری مسابقات بخش تیمی به پایان می رسد و طی آن تیم های زنان و مردان کشورمان به دیدار رقبای خود می روند.

اما در مسابقات تیمی، شاگردان مینو مداح در تیم زنان با ترکیب ناهید کیانی، ملیکا میرحسینی، کوثر اساسه و زهرا پوراسماعیل در اولین دیدار به مصاف برزیل می رود و در صورت برتری با چین دیدار می کنند. در این بخش 12 تیم حضور دارند. 

در گروه مردان که 16 تیم شرکت کرده اند، آذربایجان اولین حریف شاگردان بیژن مقانلو خواهد بو و در ادامه تیم کشورمان به دیدار برنده الجزایر و هند می رود. علیرضا حسین پور، میرهاشم حسینی، مهران برخورداری و آرین سلیمی ۴ عضو تیم کشورمان در این رقابتها هستند. 

تیم ملی تکواندو ایران در بخش انفرادی کیوروگی، صاحب 4 مدال طلا توسط مهدی حاجی موسایی، علیرضا حسین پور، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی، 2 مدال نقره توسط آناهیتا توکلی و آرین سلیمی و 2 مدال برنز توسط مهران برخورداری و نرگس میرنوراللهی شد. همچنین تیم پومسه کشورمان هم 4 مدال برنز در این مسابقات به دست آورد.

 

جمع مدالهای ایران به عدد 21 رسید 

کاروان علمداران 12 مردادماه و در ششمین روز از سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین با کسب ۴ مدال شامل یک طلا و ۳ نقره در رشته تکواندو و ووشو جمع مدالهای خود را به عدد 21 رساند و هم اکنون در رده ششم جدول رتبه بندی مدالی قرار دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه