اخبار داغ

روایت ستاره تیم ملی بسکتبال از برد مالزی؛

اسماعیل زاده: تیم بسکتبال زنان برای قهرمانی چیزی کم ندارد/ امیدوارم حضور کاپوجیانی طولانی مدت باشد

اسماعیل زاده: تیم بسکتبال زنان برای قهرمانی چیزی کم ندارد/ امیدوارم حضور کاپوجیانی طولانی مدت باشد
ستاره تیم ملی بسکتبال زنان گفت: تیم بسکتبال زنان برای قهرمانی در کاپ آسیا چیزی کم ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی بسکتبال زنان ایران مسابقات کاپ آسیا را خوب شروع کرد؛ آنهم درتورنمنتی که خیلی از تیمها روی آنها حساب ویژه ای باز نکرده بودند. مهم این بود که تیم ایران با کوچینگ خوب النی کاپوچیانی توانست به اولین برد تاریخی تیم در آسیا دست پیدا کند. او با تایم اوت ها و تعویض هایش نبض بازی برابر مالزی را در دست گرفت و نهایت آن به پیروزی 65- 58 ایران رسید.

معصومه اسماعیل زاده در مسابقه اول بعد از بازگشت به صحنه رقابتها آنهم با مصدومیتی که پشت سرگذاشته بود، توانست بازی خوبی به نمایش بگذارد و با کسب 13 امتیاز نقش بسزایی در پیروزی داشته باشد. او در میدان هرکاری سرمربی خواست، اجرا کرد و امتیازآورترین بازیکن ایران در برابر مالزی شد.

اسماعیل زاده معتقد است: تیم ما برای قهرمانی چیزی کم ندارد اگر بتوانیم تمرکزمان را حفظ کنیم، مطمئنا درفینال خواهیم بود.شاید تجربه آن را نداشته باشیم ولی امیدوارم امسال این اتفاق را رقم بزنیم.

ستاره تیم ملی بسکتبال زنان ایران در بازی نخست برابر مالزی درباره این بازی و رقابتهای کاپ آسیا صحبت کرده است.

 

*تیم ملی استارت خوبی در بانکوک داشت؛ رقابت با مالزی چطور بود؟

بازی را خوب را شروع نکردیم و در ابتدای آن استرس داشتیم اما کمی که گذشت خودمان را پیدا کردیم و لحظه به لحظه بهتر شدیم. در دقایقی اشتباهات انفرادی و توپهای لو رفته داشتیم که همین مساله بازی را نزدیک کرد. ولی با تغییر تاکتیک از سوی النی دوباره میدان را در دست گرفته و پیروز میدان شدیم.

 

*میانگین قدی تیم مالزی کوتاه بود؛ این مساله کار را برای بازیکنان ما کمی آسانتر نکرد؟

درست است که قد و قامت کوتاهی داشتند اما با سرعت بخشیدن به بازی می توانستند میدان را در دست بگیرند. ما در بازی زیرحلقه کار بهتری انجام داد و پوئن خوبی از این مساله گرفتیم و هر ریباند دفاعی را تبدیل به ضدحمله کردیم.

 

*در کوارتر چهارم 2 امتیازی ضدحمله شیدا شجاعی به ثبت نرسید؛ فکر می کنی اشتباهی صورت گرفته بود؟ همچنین تکنیکال اشتباهی را به سرمربی ایران دادند؟

آنچه برای من در این بازی عجیب بود اینکه دو یا سه بار مواردی بود که نیاز به مشاهده مجدد فیلم بازی بود اما در این مورد داوران اقدامی نکردند. در این مورد خاص هم در پایان بازی داور میدان به ما گفت که کاملا سرمربی شما درست گفته و 2 امتیازی شما ثبت نشده بود و بدنبال آن تکنیکال به سرمربی تان اشتباه بوده. (پس پنالتی تیم مالزی هم اشتباه بود).

 

*به نظر می رسد تیم ملی بعد از بازیهای ویلیام جونز روی غلتک افتاده و کاملا احیا شده؟

به نظر من هم راحتتر و روان بازی می کنیم و با تمرینات و انگیزه ای که سرمربی تیم به ما داده و همچنین سطح بالای تیمهایی که در بازیهای دوستانه اردن و ویلیام جونز داشتیم، تیم ما را به سطحی رسانده که شاید بتوان گفت پیش از آن به این روانی بازی نمی کردیم. دقیقا حس می کنم خیلی راحتتر از گذشته  بازی می کنیم و بازخوردی هم که گرفتیم، آنقدر خوب بوده که به ما انگیزه بالاتری داده. به نظرم این اتفاق اثر این 3 و 4 ماهی است که با النی تمرین داشتیم. امیدوارم حضورش طولانی مدت باشد و تغییرات بیشتری پیدا کنیم.

 

*رقبای این دوره را چطور می بینید؟

اعتقاد دارم گروه ما سخت تر است. مغولستان و مالزی هر دو تیم خوبی دارند ولی اصلی ترین حریف ماست. امیدوارم این تیم را شکست بدهیم و اول گروه شده و بازی راحتتری در دور بعدی داشته باشیم. هر چند هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت.

 

*دوره قبل پیش از اعزام مصدوم شدی و دوره قبل را از دست دادی؛ آیا این مساله انگیزه ات را زیاد کرده؟

قطعا وقتی مصدومیت بدی پیدا می کنی، به این نکته فکر می کنی که برگردی یا نه اما شخصا تصمیم گرفتم بهتر از گذشته هم به میدان برگردم. خیلی تلاش کردم و انگیزه ام این بود در سطحی بالاتر بازی کنم که بتوانم به تیمم کمک کنم.

 

*در کل تمامی تیمهای حاضر را چطور هستند؟

تیمهای خوبی هستند و نمی توان تشخیص داد که کدام تیم به فینال می رسد.

 

*آمادگی برای قهرمانی را دارید؟

تیم ما چیزی کم ندارد اگر بتوانیم تمرکزمان را حفظ کنیم، مطمئنا درفینال خواهیم بود.شاید تجربه آن را نداشته باشیم ولی امیدوارم امسال این اتفاق را رقم بزنیم.

 

*میزبانی تایلندی ها چگونه است؟ خوب است؟

باید بهتر از این باشد. فیبا چقدر روی اینها حساب کرده. سالنهای تمرین و هتل اسکان باید بهتر باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه