اخبار داغ

ملی‌پوشان در میکسدزون آزادی؛

طارمی: درباره شرایط تیم ملی حرف بزنم، می‌شود ناله/ عزت‌اللهی: برای بازی دوستانه مشکل داریم

طارمی: درباره شرایط تیم ملی حرف بزنم، می‌شود ناله/ عزت‌اللهی: برای بازی دوستانه مشکل داریم
بازیکنان تیم ملی فوتبال پس از پیروزی مقابل آنگولا به اظهارنظر پرداختند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پی از پیروزی ۴ بر صفر مقابل تیم ملی آنگولا، در میکسدزون ورزشگاه آزادی به صحبت پرداختند.

عزت‌الهی: برای بازی دوستانه مشکل داریم

سعید عزت‌اللهی بعد از پیروزی ۴ بر صفر ایران مقابل آنگولا در دیدار تدارکاتی اظهار داشت: خدا را شکر فکر می‌کنم اردوی خوبی داشتیم و فکر می‌کنم دو بازی خوب هم برگزار کردیم. جا دارد به تیم ملی و همه بازیکنانی که با تمام توان‌شان بازی کردند، خسته نباشید بگویم. تورنمنت اردن مطمئناً می‌تواند اردوی خوبی برای ما باشد و دو بازی خوب خواهیم داشت. ان‌شاءالله روند مثبت‌مان در آن دو بازی هم ادامه داشته باشد.

وی درباره مشکلات برای هماهنگی دیدارهای دوستانه تیم ملی، تصریح کرد: یکسری مسائل هست که امسال گریبانگیر کشور ما نشده است و به خاطر یکسری مسائل سیاسی و هر چیزی که هست نمی‌توانیم و سخت است هماهنگی برای بازی دوستانه داشته باشیم. این چیزی است که ما (اعضای تیم ملی) با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما قطعاً بچه‌های ما این پتانسیل، اعتمادبه‌نفس و توانایی را دارند که با تیم‌هایی که بالاتر از ما آماده‌سازی می‌کنند، بازی کنیم و بجنگیم.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ملی می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، گفت: به هر حال هر موفقیتی نیاز به زیرساخت‌های خودش دارد. به نظرم اگر این زیرساخت‌ها فراهم شود مسیر شما برای موفقیت هموار خواهد شد. باید بگویم ما آن زیرساخت‌ها را صد درصد نداریم، اما قلعه‌نویی و فدراسیون با صد درصد توان‌شان مشغول کمک هستند. مسئولان در این چند وقت باید کنار تیم ملی باشند. مردم از این نسل توقع قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارند، اما به هر حال بهتر است که پله پله مسیر را طی کنیم. از حالا نباید به پله دهم (قهرمانی) فکر کنیم. مهم این است که مسابقات را خوب شروع کنیم و در هر بازی با قدرت بیشتر پیش برویم که به فینال برسیم.

عزت‌اللهی همچنین در مورد ادامه حضورش در تیم وایله دانمارک هم یادآور شد: در حال حاضر تمرکزم روی تیم ملی و باشگاهم هست تا آخر فصل که بازیکن آزاد خواهم شد. شرایط طوری شد که از این تیم (وایله دانمارک) جدا نشوم و از نظر خودم و باشگاه بهترین تصمیم این بود که تا آخر فصل بمانم.

طارمی: نمی‌توانم درباره میلان حرف بزنم

مهدی طارمی درباره برتری 4 بر صفر ایران مقابل آنگولا گفت: خدا را شکر بازی خوبی انجام دادیم. برنامه‌هایی که در تمرین داشتیم را توانستیم نسبت به بازی قبل بهتر پیاده کنیم. در کل دو بازی خوب انجام دادیم.

وی در مورد منتفی شدن انتقالش به میلان گفت: اگر می‌توانستم صحبت کنم قطعاً در این مورد حرف می‌زدم.

مهاجم تیم ملی ایران در واکنش به این موضوع که ژاپن و عربستان با تیم‌های قدرتمندی بازی می‌کنند و چه سرنوشتی برای ایران در جام ملت‌ها متصور است، گفت: نزدیک به 10 بازی است که نباخته‌ایم و روز به روز بهتر می‌شویم. آنها هم کار خودشان را می‌کنند. به هر حال ایران قدرت آسیاست و به یک بازی نیست. کار خودمان را می‌کنیم و بازی به بازی پیش می‌رویم.

طارمی در مورد بیانیه باشگاه اسپورتینگ لیسبون و صحبت یک کارشناس پرتغالی علیه او، تصریح کرد: واقعیت این است که او یکسری صحبت‌ها انجام داد که به ملیت مربوط بود و تنها به من ربط نداشت. فدراسیون از من پرسید مایل هستی بیانیه دهیم؛ من هم گفتم برای من فرقی ندارد و یک جنبه ملی دارد. اگر دوست دارید، جواب دهید، چون به هر حال این توهین نژادپرستانه بود. برای من چیز خاصی نبود.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شد انتقال او به میلان قطعی به نظر می‌رسید اما نشد، گفت: ان‌شاءالله سال آینده!

مهاجم تیم ملی درباره آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌ها گفت: همه شما شرایط تیم ملی را می‌دانید. اگر من درباره شرایط صحبت کنم فقط می‌شود غر زدن و آه و ناله! دعواهای‌مان را بیرون می کنیم و اینجا فقط گل و بلبل حرف می‌زنیم. خودتان همه چیز را بهتر از ما می‌دانید. از لحاظ هتل و ... همه چیز را می‌دانید. اگر بخواهیم فقط آه و ناله کنیم هیچ فایده‌ای ندارد. فقط باید تمرکزمان را روی بازی‌ها بگذاریم و همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم قهرمان شویم.

«درخواست شما برای پیگیری مشکلات مؤثر نیست؟» طارمی در واکنش به طرح این سؤال عنوان کرد: من که هیچ، بزرگترهای من آنقدر درخواست کردند که به هیچ‌جا نرسیده است. من که بین آن‌ها گُم هستم.

وی در رابطه با عدم حضور سردار آزمون در اردوی تیم ملی گفت: قطعا سردار تأثیر زیادی دارد و یک بازیکن بزرگ است. به کمک او خیلی نیاز داریم. ان‌شاءالله سردار هم از اردوهای بعد به جمع ما اضافه می‌شود،‌ چون یک مهره تأثیرگذار است.

مهاجم تیم ملی درباره کیفیت چمن ورزشگاه آزادی اظهار داشت: من بازیکن تیم ملی هستم، رئیس مجموعه آزادی را پیدا و از او سؤال کنید. من هر چقدر هم بگویم تأثیری ندارد.

طارمی درباره دیدار نمایندگان ایران با تیم های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: بازی بعدم درپورتو است! ان‌شاءالله نماینده‌های ایران هم موفق باشند. نه فقط مقابل تیم‌های عربستانی، بلکه مقابل همه تیم‌ها. ان‌شاءالله موفق باشند و بعد از سال‌ها یک تیم ایرانی بتواند قهرمان آسیا شود.

کریمی: برای جام ملت‌ها باید بیشتر آماده شویم

علی کریمی پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل آنگولا گفت: فکر می‌کنم بازی خوبی بود، بچه‌ها بازی خوبی به نمایش گذاشتند. با توجه به کیفیت زمین، بازی کردن کمی سخت بود ولی توانستیم برنامه‌های کادر فنی انجام دهیم. نتیجه بازی خوب بود ولی می‌توانستیم از فرصت‌ها بیشتر استفاده کنیم و نتیجه بهتری کسب کنیم.

بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه آیا تیم ملی پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد، اظهار داشت: 100 درصد قدرتش را دارد ولی رقبای سرسختی مثل ژاپن، کره جنوبی و عربستان حضور دارند. تلاش می‌کنیم تا روز به روز بهتر شویم و خودمان را آماده کنیم تا با این حریفان رقابت کنیم. 

کریمی در خصوص اینکه آیا بازی با آنگولا به تیم ملی کمک می‌کند تا برای قهرمانی آسیا آماده شویم، گفت: شرایط کشور، فدراسیون، مشکلات و تحریم‌ها را همه می‌دانیم. همین بازی‌ها از نبودنش بهتر است.اگر یادتان باشد، سال گذشته یک سری از فیفادی‌ها را ما از دست می‌دادیم مخصوصا در زمان کرونا. بودن این بازی‌ها، جمع شدن بازیکنان و هماهنگ شدن آنها بهتر از هیچی است. تا جام ملت‌ها امیدوارم بازی‌های خوبی داشته باشیم و بتوانیم هماهنگ‌تر و آماده‌تر شویم.

بازیکن تیم ملی در خصوص هماهنگی روزبه چشمی و سامان قدوس نیز گفت: بچه‌ها هر چند وقت یکبار دور هم جمع می‌شویم و تقریبا 2-3 روز قبل از بازی سعی می‌کنیم بالاترین سطح هماهنگی را اجرا کنیم. یک مقدار سخت است ولی سعی و تلاش خودمان را می‌کنیم تا با هم هماهنگ شویم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه