اخبار داغ

افزایش تماس‌های اعلام حوادث به(EOC) در ایام پایانی ماه صفر

افزایش تماس‌های اعلام حوادث به(EOC) در ایام پایانی ماه صفر
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی از افزایش تماس‌های اعلام حوادث به (EOC ) در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نخ فروشان مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: در پی دریافت گزارشات مردمی جهت پوشش حوادث جاده‌ای و… نیروهای امدادی به محل اعزام و بر اساس نیاز، اقدامات اولیه در لحظات اولیه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اجرا شدن طرح هم سفران خورشید ۸ افزود: از ابتدای اجرا شدن این طرح تماس‌های دریافتی مبنی بر رخ دادن حادثه، افزایش یافته است و اکثر اطلاع رسانی‌ها درخصوص حوادث جاده‌ای و درمان سرپایی زائرین بوده است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی بیان کرد: هم سفران خورشید هشتمین سالی است که به صورت ملی برگزار می‌شود و امسال نیز در پی اعلام فراخوانی به استان‌ها تا نیروهای عملیاتی خود را برای پیشبرد بهتر این طرح اعزام کنند.

وی اضافه کرد: ۲۰ دستگاه آمبولانس از سایر استان‌ها، ۲ ست نجات خودرویی، ۵ خودرو پیشرو، ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز استان جهت خدمت رسانی مستقر بودند.

نخ فروشان با اشاره به اینکه نیروهای امداد و نجات در ۶ محور مواصلاتی منتهی به مشهد الرضا مستقر هستند، گفت: در مسیرهای فاروج به مشهد، کلات به مشهد، سرخس به مشهد، تایباد تربت جام به مشهد، سبزوار به مشهد و گناباد به مشهد نیروهای مستقر و طی دهه پایانی ماه صفر به زائرین پیاده خدمت رسانی می‌شود.
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی ادامه داد: از مسیرهای پرتردد نیشابور به مشهد و فریمان به مشهد، بیشترین تماس دریافتی به (EOC) مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان خراسان رضوی بوده است.

وی با بیان اینکه اکثر حوادث ایام اخیر مربوط به تصادفات جاده و برخورد افراد با خودروها و متورهای عبوری بوده است، افزود: نیروهای عملیاتی به محض دریافت تماس جهت اعزام آمبولانس و خدمات اولیه امدادی، بدون فوت وقت اقدام می‌کنند.

نخ فروشان به حضور گسترده زائرین در مرکز استان مشهد خبرداد و خاطر نشان کرد: ۶ دستگاه موتورلانس، و ۲ فروند امدادی در داخل استان وداخل حرم مطهر مستقر هستند تا بتوانند در صورت نیاز، فوری اقدامات اولیه را انجام دهند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی ضمن اعلام شماره امدادی ۱۱۲ جهت اعلام حوادث، توصیه کرد: زائرین محترم در حین حرکت، از مسیرهایی که اداره راه و شهرسازی مشخص کرده است عبور و از وارد شد در مسیر عبور خودروها جدا خودداری کنند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه