اخبار داغ

انواع طناب کوهنوردی (استاتیک و دینامیکی)

انواع طناب کوهنوردی (استاتیک و دینامیکی)
طناب کوهنوردی در انواع گوناگونی در بازار وجود دارد که از بهترین آن ها می‌توان به طناب استاتیک و دینامیکی اشاره کرد. طناب های کوهنوردی در مدل ها و جنس های متفاوتی وجود دارند که هرکدام از آنها در نوبه خود دارای کاربرد ها و ویژگی های منحصربه فردی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افرادی که به کوهنوردی و سنگ نوردی علاقه دارند، باید وسایلی مانند انواع طناب، دستکش، کفش مناسب کوهنوردی را به همراه داشته باشند. طناب کوهنوردی یکی از مهمترین این وسایل به شمار می رود چرا که اگر طناب افراد برای سنگ نوردی و یا کوهنوردی مناسب نباشد ممکن است خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

طناب کوهنوردی در انواع گوناگونی در بازار وجود دارد که از بهترین آن ها می‌توان به طناب استاتیک و دینامیکی اشاره کرد. طناب های کوهنوردی در مدل ها و جنس های متفاوتی وجود دارند که هرکدام از آنها در نوبه خود دارای کاربرد ها و ویژگی های منحصربه فردی هستند.

انواع طناب کوهنوردی

طناب های کوهنوردی در انواع مختلفی وجود دارند که از مهمترین و اصلی ترین آنها می توان به طناب استاتیک، طناب دینامیک، طناب نیمه استاتیک اشاره کرد.

 قیمت طناب های کوهنوردی به مدل، جنس، و کیفیت آنها بستگی دارد که افراد می توانند آنها را مطابق با کار و فعالیت خود خریداری کنند.

  • طناب استاتیکی

طناب های استاتیکی بیشتر رشته های غارنوردی، کار در ارتفاع، دره نوردی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از طناب ها دارای کشش بسیار بالایی هستند که می تواند افراد را در ارتفاع های بسیار بلند کاملا به خوبی نگه دارد.

به همین دلیل افرادی که کار سنگ نوردی، کوهنوردی انجام می دهند، باید از طنابی که به همراه دارند اطمینان کامل را داشته باشند تا باعث آسیب های خطرناک به افراد نشود.

  • طناب نیمه استاتیک

 طناب نیمه استاتیک یکی دیگر از طناب های کوهنوردی باکیفیت به شمار می رود که در بین افراد کوهنورد از محبوبیت بالایی برخوردار است. طناب نیمه استاتیک اکثرا در امداد و نجات، کارهای در ارتفاع، غارنوردی، و دره نوردی کاربرد فراوانی داشته و در هنگام خرید نسبت به دیگر طناب ها از قیمت مناسبی برخوردار است.

 

نردبان طنابی

نردبان طنابی به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات ایمنی به شمار می رود. همانطور که از نام آن پیداست، نردبان طنابی برای کار کردن در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد؛ به همین دلیل باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا ایمنی افراد را تضمین کند. این نوع طناب کار در ارتفاع، از متریالی ساخته می شود که کاملا نسوز و ضد سایش است. طناب هایی که در ارتفاع استفاده می شوند در مدل ها و نوع های مختلفی در بازار وجود دارد تا افراد بتواند آنها را مطابق با کار خود انتخاب و خریداری نمایند. نردبان های طنابی با قیمت های متفاوتی یافت می شوند. ما به شما توصیه می کنیم برای خرید نردبان طنابی با قیمت مناسب از ایران سیفتی کمک بگیرید تا نردبان طنابی با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار شما قراردهد. طناب هایی که مخصوص سنگ نوردی،کوهنوردی و.. هستند، باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند تا بتواند از خطراتی مانند سقوط از ارتفاع، لیز خوردن ناگهانی افراد و جلوگیری کند.

فروشگاه طناب کوهنوردی

ایران سیفتی فروش آنلاین تمامی وسایل و تجهیزات ایمنی مورد نیاز کوهنوردان و سنگ نوردان را با قمت بسیار مناسب به فروش می رسانند. افرادی که کار سنگ نوردی و یا کوهنوردی انجام می دهند، همیشه به دنبال وسایلی هستند که دارای جنس عالی باشند و اطمینان کامل را برای ایمنی خود از آنها داشته باشند و بعد برای خرید می توانند به صورت حضوری یا  آنلاین مراجعه کنند.

سخن پایانی

همانطور که دریافتید طناب های کوهنوردی در انواع و مدل های متفاوتی مانند طناب های استاتیکی، دینامیکی، و نیمه استاتیکی و در بازار وجود دارند، تا کسانی که به کوهنوردی و یا سنگ نوردی علاقه دارند بتوانند با مراجعه به فروشگاه های معتبر که تجهیزات ایمنی و وسایل کوهنوردی خود را خریداری کنند. طناب های دینامیکی یکی از بهترین و مهمترین طناب های کوهنوردی است که افرادی که علاوه بر کوهنوردی به دره نوردی و غارنوردی هم علاقه دارند، از طناب دینامیکی استفاده می کنند. طناب دینامیکی دارای ویژگی هایی مختلفی مانند مناسب برای صعود های ورزشی، استفاده کردن آن در مسیرهای ریزشی، سایشی و هستند.

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه