اخبار داغ

رزمنده دوران دفاع مقدس روایت می‌کند؛

بهای سنگین برای حفظ انقلاب/ شرمنده شهداییم

بهای سنگین برای حفظ انقلاب/ شرمنده شهداییم
رزمنده دفاع مقدس می‌گوید: امروز باید سختی‌های و جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود تا بدانند برای حفظ انقلاب چه بهای سنگینی داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خوارستان، سال‌ها از هشت سال جنگ تحمیلی گذشته و گویی هنوز در میان سنگر، خمپاره و عملیات‌ها بخشی از وجود خود را گم‌کرده و هنوز به دنبال آن است.

غبار پیری بر چهره‌اش نشسته؛ اما در عمق چشمانش جوانی ۱۶ ساله دیده می‌شود که آماده برای حضور در جبهه است، خودش را «ابوالقاسم قاسمی» متولد آبان‌ماه سال 1345 معرفی کرد.

وی می‌گوید: سال ۱۳۶۱دوره آموزشی فشرده یک ماهه را در پادگان منتظران شهادت که مراکز آموزش نیروها در بیرجند بود، با موفقیت گذراندم. البته در پادگان چون قدم کوتاه بود یک مرحله رد شدم اما در مرحله بعد با ترفند قرار دادن آجر زیرپایم به هر نحوی شده خود را در جمع نیروهای آموزشی قرار دادم.

در آن روزها از جانب پدر و مادرم مانعی برای رفتن پسرشان به جبهه‌ها نبود. در مهر ماه ۱۳۶۱بلافاصله پس از گذراندن دوره آموزشی  وارد جبهه‌های جنگ تحمیلی شد. جبهه‌ای که هشت سال به طول انجامید و حالا هر ثانیه به ثانیه و لحظه به لحظه این هشت سال پر فراز و نشیب برای ملت ایران توأم با خاطرات، دستاوردها، تجارب و اندیشه‌های جدید است تا با مرور این اندیشه‌ها و دستاوردها و انتقال آن به نسل حاضر و آینده این «گنجینه مقدس» را حفظ کنیم.

او در ادامه می‌افزاید: در مرحله اول به منطقه غرب سومار برای شرکت در عملیات مسلم بن عقیل اعزام شدیم. این عملیات در نهم مهر سال۱۳۶۱ و با رمز مبارک «یااباالفضل العباس(ع)»  تحت فرماندهی قرارگاه نجف اشرف و با اهداف تصرف همه ارتفاعات مشرف بر شهر مندلی عراق و همچنین تامین مرزهای جبهه میانی، آزادسازی بخشی از خاک ایران و پس زدن عراق از غرب شهر سومار آغاز شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس می‌گوید: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در شرايط سخت جبهه‌ها در یک دست سلاح و در دست ديگر قرآن به دست داشتند که به جنگ با کفار و امپریالیسم جهانی با محوریت استعمارگران غربی پرداختند و نگذاشتند بر ملت مظلوم ایران فشار بیاورند.

قاسمی در بهمن‌ماه سال ۶۶، وقتی ۲۱ سال سن داشت به عنوان فرمانده یکی از گروهان‌های گردان امام علی (ع) در عملیات بیت‌المقدس ۲ در منطقه عملیاتی شمال سلیمانیه و با هدف آزادسازی ارتفاعات غرب شهر ماووت عراق به همراه سایر رزمندگان اسلام در سخت‌ترین‌ وضعیت‌ جوی‌ در میان‌ برف‌ و سرما و دمای منفی ۳۰ درجه حضور داشت و با ایمان و اراده قوی خود به خداوند متعال به مصاف دشمن رفتند.

وی بیان می‌کند: باید سختی‌ها و کمبود تجهیزات دوران دفاع مقدس برای جوانان و نسل جدید بازگو شود تا بدانند برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی و دستاوردهای دفاع مقدس که امروز داریم چه بهای سنگینی داده شده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با ابراز تأسف از اینکه از غافله شهدا جامانده است، هنوز هم خود را شرمنده شهدایی می‌داند که با اخلاص در جنگ تحمیلی برای دفاع از ناموس و میهمن اسلامی جانفشانی کردند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه