اخبار داغ

گزارش دانا از آمار فروش فیلم های جدید سینما؛

کمدی «هتل» در صدر گیشه/ دفاع مقدسی «شماره ۱۰» کم فروغ ظاهر شد!

کمدی «هتل» در صدر گیشه/ دفاع مقدسی «شماره ۱۰» کم فروغ ظاهر شد!
طی ده روز گذشته ۵ فیلم در ژانرهای کمدی، کودک، اجتماعی و دفاع مقدسی اکران عمومی خود را در سینماهای کشور آغاز کرده اند که فیلم کمدی «هتل» با بازی پژمان جمشیدی و محسن کیایی با استقبال بهتری از طرف تماشاگران مواجه شده و صدر گیشه این فیلم ها را برای خود به نام زده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی ده روز گذشته ۵ فیلم در ژانرهای کمدی، کودک، اجتماعی و دفاع مقدسی اکران عمومی خود را در سینماهای کشور آغاز کرده اند که فیلم کمدی «هتل» با بازی پژمان جمشیدی و محسن کیایی با استقبال بهتری از طرف تماشاگران مواجه شده و صدر گیشه این فیلم ها را برای خود به نام زده است.

پژمان جمشیدی که در سال های گذشته با فیلم های کمدی پرفروشی بر پرده سینماها حضور داشته، حالا در ادامه همان مسیر، با فیلم سینمایی «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی این حضور را تثبیت کرده است؛ سینمایی «هتل» که از پنجم مهر ماه اکران عمومی خود را آغاز کرده با فروشی نزدیک به 5 میلیارد تومان فقط در 4 روز گذشته، تماشاگران زیادی را به سالن های سینما کشانده است.

پژمان جمشیدی در کنار محسن کیایی زوج اصلی این کمدی را تشکیل داده اند؛ زوجی که پیشتر در فیلم سینمایی کمدی «لونه زنبور» امتحان خودش را پس داده بود و در «دینامیت» نیز این دو هنرمند با یکدیگر همبازی شده بودند و فروش بالایی را برای این فیلم در گیشه رقم زدند . ریما رامین فر، صدف اسپهبدی، مه لقا باقری و غلامرضا نیکخواه از دیگر بازیگران کمدی «هتل» هستند که با تهیه کنندگی محمد شایسته و نویسندگی امیر برادران راهی سینماهای کشور شده است.

اما دیگر کمدی این بسته سینمایی جدید، فیلم «هولیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم است که در دسته کمدی موزیکال قرار گرفته و مرحوم علی انصاریان یکی از بازیگران اصلی آن به شمار می آید. «هولیا» که از ۲۹ شهریور ماه اکران خود را آغاز کرده نزدیک به ۲ میلیارد تومان فروش داشته تا رتبه دوم فیلم های تازه اکران شده را در گیشه از آن خود کند.

«هولیا» داستان زنی است که اشتباهی به یک گنده لات محل پیوند می‌خورد ‌و گنده لات جگردار محل را دگرگون می‌کند!

در این فیلم موزیکال هفت ترانه خاطره انگیز ایرانی و خارجی در فضایی فانتزی، توسط محمدرضا هدایتی و زنده یاد علی انصاریان بازخوانی شده اند.

 پوریا پورسرخ، محمدرضا هدایتی، علی انصاریان، مریم امیرجلالی، بهراد خرازی از بازیگران اصلی این فیلم هستند و محمد فیلی، افشین سنگ چاپ، مجید شهریاری، شراره رخام، شیوا خسرو مهر، شیوا طاهری، مهدی امینی، مهدی حسینی، مریم نقیب، هدی استواری، شیما جوهری و مسعود حقی نیز در هولیا حضور دارند؛ ویلما الس بازیگر آلمانی الاصل معروف سینما و تلویزیون ترکیه و هولیا دیکن دیگر بازیگر ترکیه‌ای در این فیلم ایفای نقش کردند.

«هولیا» به تهیه‌کنندگی مرحوم ایرج تقی پور و مرتضی آتش زمزم تولید شده است و پخش فیلم را رسانه فیلمسازان با مدیریت حبیب اسماعیلی بر عهده خواهد داشت.

انیمیشن «بچه زرنگ» دیگر اکرانی جدید سینمای کودک است که از ۵ مهرماه نمایش سراسری آن آغاز شده و با فروش بیش از ۱.۵ میلیاردی خود بچه های زیادی را با رضایت راهی خانه ها کرده است.

«بچه زرنگ» ماجرای پسر بچه‌ای به نام محسن است که خود را ابرقهرمان می‌داند و راهی سفری پرماجرا برای نجات آخرین ببر ایرانی می‌شود.

این فیلم سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد و پخش آن را فیلمیران به عهده دارد.

این انیمیشن سینمایی محصول مشترک گروه هنرپویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و به همت نزدیک به ۲۵۰ نفر از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است. همچنین بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی کارگردانان این اثر هستند.

«بچه‌زرنگ» سومین فیلم «گروه هنر پویا» بعد از «فیلشاه» و «شاهزاده‌روم» است که هر ۲ از پرمخاطب‌ترین انیمیشن‌های سینمای ایران تا امروز هستند.

فیلم سینمایی «زنبور کارگر» به تهبه کنندگی و کارگردانی افشین صادقی و نویسندگی سعید نعمت الله نیز داستان بیوک با بازی سعید آقاخانی است که سال‌ها پیش زنش را به دلیل اهمال پزشکی از دست داده و در نزاعی کشته می‌شود. حالا دختر او درصدد قصاص قاتل است. در این میان تنها شاهد، دوست دختر قاتل است.

حمید فرخ نژاد، شبنم مقدمی، حسین مهری، مجید نوروزی، مارال فرجاد، علیرضا آرا و پگاه آهنگرانی از بازیگران این فیلم سینمایی اند؛ فیلمی که محصول سال ۹۸ است و حالا پس از وقفه ای چند ساله، اکران خود را از ۲۹ شهریور ماه آغاز کرده و توانسته فروشی بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان داشته باشد.

فیلم سینمایی «شماره ۱۰» فیلمی در ژانر دفاع مقدس است که به نویسندگی و کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری از ۲۹ شهریور ماه اکران عمومی خود را آغاز کرده است.

این فیلم که نخستین بار در جشنواره سال گذشته فیلم فجر به اکران در آمد، موفق شد با کسب ۱۱ نامزدی و ۴ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد، بهترین موسیقی متن، بهترین چهره پردازی و بهترین طراحی صحنه از فیلم های موفق جشنواره باشد. فیلم سینمایی «شماره ۱۰» که با سرمایه گذاری فارابی تولید شده، پیش از اکران در سینماها، در نوروز امسال در دو نوبت از تلویزیون پخش شد و شاید همین عامل باعث شده تا در اکران سینمایی خود فروش چندانی نداشته باشد و با گیشه ای ۳۰۰ میلیون تومانی رتبه آخر فروش فیلم های جدید سینما شود.

مجید صالحی برای بازی در این فیلم موفق شد تا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند؛ حسام منظور، سیامک صفری، مهدی زمین پرداز، بهرنگ علوی، صحرا اسداللهی و احمد کاوری از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه