اخبار داغ

روایت رئیس فدراسیون و کوراش‌کاران از روز پرمدال؛

آذرنگ: آماده‌تر از این حرف‌ها بودم/ باقری: همه تلاشم را کردم تا مدال طلا بگیرم

آذرنگ: آماده‌تر از این حرف‌ها بودم/ باقری: همه تلاشم را کردم تا مدال طلا بگیرم
سرمربی و مدال‌آوران کوراش ایران در بازی‌های آسیایی از کسب افتخار در این آوردگاه روایت کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع‌رسانی دانا از هانگ‌ژو؛ اعضای تیم زنان و مردان کوراش ایران در آخرین روز ار رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی موفق به کسب سه مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز شدند تا کوراش ایران هت‌تریک کرده باشد.

باقری: همه تلاشم را کردم تا مدال طلا بگیرم

زهرا باقری ملی‌پوش کوراش ایران پس از کسب مدال نقره وزن ۸۷- کیلوگرم در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: تمام تلاش خودم را به‌کار گرفتم تا مدالم طلا شود اما متأسفانه نقره شد. سخت است تا فینال بیایی و نتوانی مدال طلا را کسب کنی. مدالم را به همه هموطنان عزیزم تقدیم می‌کنم؛ به‌ خصوص لرهای همشهری‌ام. من از دیار زاگرس لرستان هستم. از تک تک افرادی که تا این لحظه کنارم بودند و دعایشان بدرقه راهم بوده است، تشکر می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که قبل از بازی‌ها، کسب چه مدالی را برای خودش متصور بود، گفت: از همان ابتدا به طلا فکر کردم. به هر حال حریفم چینی بود و کل سالن او را تشویق می‌کرد، البته تشویق‌ها را به خودم می‌گرفتم. من همه تلاشم را کردم اما نشد. امیدوارم دفعه بعد بتوانم حریف چینی را شکست بدهم.

آذرنگ: آماده‌تر از این حرف‌ها بودم

صادق آذرنگ بعد از پیروزی مقابل «کیم» از کره جنوبی و تصاحب مدال طلای وزن ۹۰- کیلوگرم مسابقات کوراش در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که امروز توانستم این مدال خوش‌رنگ را برای کشور عزیزم کسب و برای لحظاتی دل مردم از جمله خانواده‌ام و مربی‌ام را شاد کنم. از تمام کسانی که در این مدت کنارم بودند و برایم زحمت زیادی کشیدند تشکر می‌کنم و امیدوارم با این مدال، ذره‌ای از خستگی را از تن‌شان دربیاورم.

وی ادامه داد: حدود ۸ تا ۹ ماه در اردوهای تیم ملی بودیم. از مربی عزیزم؛ الیاس علی اکبری و مهدی چراغی مربی بدنساز تیم ملی ممنونم. علاوه بر کادر فنی باید از محمدرضا نصیری نژاد رئیس انجمن کوراش و کوروش خسرویار دبیر انجمن تشکر کنم. آنها در این مدت کنارمان بودند، به ما کمک زیادی کرده و تمام امکانات را فراهم کردند. خدا را شکر در شرایط سخت توانستیم آمادگی لازم را کسب کنیم. سطح مسابقات هم بالا بود ولی ما آماده‌تر از این حرف‌ها بودیم.

آذرنگ با اشاره به سؤال خبرنگاران خارجی مبنی بر اینکه او به دلیل نبود کوراش‌کار نامدار ازبکستانی موفق به کسب مدال طلا شده، گفت: در این مدت به قدری تمرین و تلاش کردیم که می‌توانستیم از پس پنج مسابقه سخت هم بربیاییم. باز هم خدا را شکر می‌کنم که امروز توانستم مدال طلا را کسب کنم. از خانواده عزیزم خیلی ممنونم که مرا از کودکی حمایت کردند. خوشحالم که توانستم آنها را شاد کنم.

علی‌اکبری: خوشبختانه نتایج بهتری نسبت به جاکارتا گرفتیم

الیاس علی‌اکبری سرمربی تیم ملی کوراش مردان در پایان روز آخر مسابقات این رشته در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: در وهله اول به همه مردم ایران عزیزم به خصوص خطه بزرگ خراسان که به نوعی مهد کوراش ایران و آسیا محسوب می‌شود، تبریک می‌گویم.

وی افزود: کوراش همیشه در رویدادهای بزرگ به کاروان ورزشی ایران کمک کرده است. از روز اولی که کوراش را استارت زدیم، هر روز مدال داشتیم و امروز هم موفق شدیم سه مدال رنگارنگ به دست بیاوریم. بچه‌های رسانه همیشه می‌گویند که از کوراش انتظار طلا داریم و واقعیت هم این است که جامعه کوراش از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انتظار نگاه ویژه دارد. در این شرایط واقعاً به کمک نیاز داریم. همه کشورها در حال سرمایه‌گذاری هستند و اگر ما این عملکرد موفق‌مان را ارتقا ندهیم، بدون شک در بازی‌های آینده تعداد مدال‌مان کم خواهد شد.

علی‌اکبری افزود: خوشبختانه اینجا نتایج خیلی بهتری نسبت به بازی‌های آسیایی جاکارتا داشتیم. در آن دوره با هشت شرکت‌کننده حاضر شدیم و چهار مدال گرفتیم، اما امسال با دو شرکت‌کننده مرد یک طلا و یک نقره و با چهار کوراش‌کار زن، دو نقره و یک برنز به دست آوردیم. مدال بخش بانوان نشان داد که ما در بخش زنان هم این پتانسیل را داریم که در رویدادهای بزرگ مثل بازی‌هایی می‌توانند صاحب مدال شوند.

سرمربی تیم ملی کوراش مردان با اشاره به کم بودن بودجه این رشته گفت: خیلی از ورزش‌های رزمی بودند که از آنها جدا شدیم و بودجه آنها به مراتب بیشتر از ماست و اگر نصف همان بودجه در اختیار خانواده کوراش باشد، قطعاً این رشته می‌تواند در بازی‌های آسیایی بعدی چهار یا سه طلای دیگر بگیرد و جایگاهش را ارتقا دهد. اما اگر این رشته رها و تیم در فاصله اندک مانده به بازی‌ها جمع شود، قطعاً ضعیف خواهد شد. هر سال همه کشورها سرمایه‌‌گذاری می‌کنند و ممکن است این جایگاه را از ایران بگیرند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون و رئیس آن کمک کرده‌اند، اما این کمک کافی نیست. ما در دو رویدادی که حضور داشتیم نزدیک به ۹ مدال گرفتیم و این نشان‌دهنده پتانسیل بالای ایران در این رشته است. همه ورزشکاران تلاش خودشان را کردند، اما خیلی از رشته‌ها آمدند و نتوانستند مدال کسب کنند. به‌هرحال در بحث تقسیم بودجه باید مساله مدال مدنظر قرار بگیرد. کمپ تمرینی نداریم و خیلی از اردوهای ما نامنظم برگزار می‌شود. نیاز به سفرهای برون‌مرزی داریم و بسیاری از سفرها را بچه‌ها با هزینه شخص خودشان می‌روند.

امیدوند: به نتایج بهتر امیدوارم

ملیکا امیدوند ملی‌پوش کوراش زنان ایران بعد از کسب مدال برنز مسابقات وزن ۸۷- کیلوگرم در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: مسابقات در سطح خیلی خوبی برگزار شد. بسیار خوشحالم که توانستم مدال برنز را کسب کنم. متأسفانه به حریف چینی باختم. او کوراش‌کار خیلی خوبی است که قهرمان جهان شده و عناوین زیادی دارد. امیدوارم در دوره‌های بعدی جبران کنم.

وی در خصوص داوری‌ها به‌ویژه در رقابت نیمه‌نهایی مقابل حریفی از کشور میزبان گفت: همه چیز عادلانه بود. امیدوارم با مدال‌هایی که کسب کردیم آینده خوبی را برای کوراش رقم بزنیم.

خورشیدی: خدا را شکر به نتیجه دلخواه در کوراش زنان رسیدیم

محبوبه خورشیدی سرمربی تیم ملی کوراش زنان در خصوص عملکرد بانوان کوراش‌کار ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که در این مسابقات سنگین، نتیجه خوبی گرفتیم. از چهار دختری که به هانگژو اعزام شدند، سه تن مدال گرفتند. دو نقره و یک برنز حاصل کار ما در بازی‌های آسیایی بود.

وی افزود: به نظرم خوب کار کردیم و نتیجه‌ای که می‌خواستیم را گرفتیم. بچه‌ها خوب جنگیدند ولی انصافا چین خیلی قوی است و قدرتمند ظاهر شد. بچه‌ها تلاش خود را کردند که در فینال بتوانند چین را شکست دهند اما متأسفانه نشد‌. ان‌شاءالله در مسابقات بعدی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی کوراش زنان ایران در پاسخ به این سؤال که پیش از اعزام، پیش‌بینی‌اش از تعداد و رنگ مدال‌ها چه بود، گفت: من قبل از بازی‌ها قول مدال داده بودم. مطمئن بودم مدال می‌گیریم چون بچه‌ها آمادگی خوبی داشتند و تمرینات بسیار مناسبی را پشت سر گذاشتند. خدا را شکر به نتیجه دلخواه رسیدیم.

صدیقی: فدراسیون ووشو با خاطره‌ای بسیار خوش هانگژو را ترک کرد

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو پس از درخشش نمایندگان کوراش در آخرین روز مسابقات این رشته در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: بچه‌های کوراش‌کار ما امروز درخشیدند و یک طلا، یک نقره و یک برنز به‌دست آوردیم و امروز خیلی خوشحال هستیم. 

وی ادامه داد: در دور روز گذشته هم دپ مدال نقره به دست آوردیم که در مجموع کاروان ۶ نفره کوراش، پنج مدال برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد و خوشبختانه فدراسیون ووشو با خاطره‌ای بسیار خوش، هانگژو را ترک می‌کند. در مجموع فدراسیون ووشو ۱۲ مدال در بازی‌های آسیایی به‌دست آورد که نتیجه بسیار درخشانی است و امیدواریم این نتیجه به عملکرد نهایی کاروان جمهوری اسلامی ایران(شهید حججی) کمک کند.

وی همچنین با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران سختکوش سایر رشته‌های ورزشی کاروان ایران، نسبت به  کسب مدال‌های بیشتر کاروان ایران در روزهای آتی بازی‌ها و به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در این رویداد بزرگ آسیایی ابراز امیدواری کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه