اخبار داغ

ایزدی در گفتگو با راه دانا:

عملیات طوفان الاقصی قدرت چانه زنی ایران در برابر آمریکا را افزایش خواهد داد

عملیات طوفان الاقصی قدرت چانه زنی ایران در برابر آمریکا را افزایش خواهد داد
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه علمیات طوفان الاقصی نشان داد بدون توجه به منافع ملی ایران هیچ کاری در این منطقه به ثمر نمی رسد، گفت: هر عملی که قدرت ایران را افزایش بدهد در مسائل بین ایران و آمریکا یک امتیاز مثبت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمهوری اسلامی ایران همواره در سیاست های منطقه ای خود، بر حمایت از جبهه مقاومت تاکید داشته است در این بین عملیات طوفان الاقصی که از صبح روز شنبه در سرزمین های اشغالی و مناطق شهرک نشین از سوی حماس انجام شد، عملیاتی بود که ثابت کرد سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، موضوعی نیست که بتوان به راحتی بر آن چشم بست بلکه تحقق این سیاست ها امری حتمی و شدنی است.

مواجهه کاخ سفید و اتحادیه اروپا به عنوان متحدان رژیم صهیونیستی با این شکست مفتضحانه در منطقه می تواند در عقب نشینی آنها نسبت به سیاست های مداخله جویانه در منطقه به ویژه اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذار باشد و تا حدی بر قدرت چانه زنی ایران در مقابل غرب بیفزاید.

فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی راه دانا با اشاره به دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی و تاثیر آن بر قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل و گفتگو با آمریکا گفت: بر همه روشن است که آمریکایی ها فقط زبان زور را می فهمند، تجربه بیش از 40 سال جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که هر زمان ایران از موضع قدرت با غرب برخورد کرده است به اهدافی که دنبال آن بوده، رسیده است و هر زمانی که طرف مقابل احساس ضعف در ایران کرده است منافع ملی ما قربانی شده است.

وی با بیان اینکه روش های تجربه شده درباره مذاکرات، برجام و توافقات نشان داده است که این سیاست ها در عمل چندان کارایی ندارد تصریح کرد: زمانی که غرب می بیند ایران صحبت از مذاکره می کند به این نتیجه می رسد که ایران ضعیف شده پس با فشار بیشتر باید کار را تمام کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه زبان قدرت، زبانی است که آمریکایی ها آن را می فهمند تاکید کرد: با قدرت مردم بود که شاه سرنگون شد، آمریکا از ایران اخراج شد، در جنگ نظر آمریکا تامین نشد، با قدرت مردم بود که کشور در فشار تحریم ها مقاومت کرد.

هر عملی که قدرت ایران را افزایش بدهد در مسائل بین ایران و غرب یک امتیاز مثبت است

ایزدی با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی در مناطق اشغالی قدرت جمهوری اسلامی ایران را ارتقا می دهد تاکید کرد: بدون کمک جمهوری اسلامی این موفقیت های گسترده برای حماس محقق نمی شد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات گسترده و همه جانبه جایگاه ایران را تغییر داد گفت: معلوم شد بدون توجه به منافع ملی ایران هیچ کاری در این منطقه به ثمر نمی رسد، هر عملی که قدرت ایران را افزایش بدهد در مسائل بین ایران و غرب یک امتیاز مثبت است.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه پیروزی های حماس هم برای مردم فلسطین و هم برای مردم ایران شیرین است تاکید کرد: این عملیات نشان داد که ایران هم در حوزه قدرت سخت و هم در حوزه قدرت نرم توانمند است.

ایزدی با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می کرد که قدرتمندترین ارتش دنیاست اما سربازانش به دست کسانی که حتی لباس نظامی هم بر تن نداشتند به اسارت گرفته می شدند تاکید کرد: این نشان دهنده ضعف توانمندی نظامی اسرائیل  و در مقابل توانمندی نظامی فلسطین است که با کمک ایران به وجود آمده است.

وی با اشاره به ضعف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ادامه داد: رژیم صهیونیستی زمانی ادعا می کرد که بهترین سرویس اطلاعاتی دنیا را دارد، عملیات حماس بسیار گسترده بود و چند صد نفر برای این عملیات آموزش دیده و مطلع بودند اما سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و حتی دوستان آنها هم نتوانستند از این عملیات مطلع شوند.

عملیات طوفان الاقصی شکست بزرگی هم برای رژیم صهیونیستی و هم برای آمریکا است

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه شکست اطلاعاتی در عملیات طوفان الاقصی شکست بزرگی هم برای رژیم صهیونیستی و هم برای آمریکا است ادامه داد: جریان مقاومت نشان داد که در زمینه اقدامات اطلاعاتی هم قدرتمند شده است.

ایزدی با اشاره به اینکه زمانی که فلسطین ها ذیل مذاکرات عمل کردند هیچ امتیازی نگرفتند اما زمانی که بر مقاومت تاکید دارند جامعه بین الملل نمی تواند به مردم فلسطین بی توجه باشد تاکید کرد: عملیات نظامی در سرزمین های اشغالی ذیل قوانین بین الملل صد در صد مورد تایید است چون حقوق بین الملل حق مقاومت و استفاده از ابزارهای نظامی را برای مقابله با اشغال گری را به رسمیت شناخته است.

وی تاکید کرد: کمک ایران به مردمی که می خواهند در برابر اشغال از کشورشان دفاع کنند ذیل همین قوانین بین الملل مورد تایید است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه