اخبار داغ

صحبت های مربی تیم هاکی روی یخ پایه دختران درباره شرایط این رشته؛

پورهاشمی: حتی با دیدن هاکی روی یخ آدرنالین خون بالا می رود

پورهاشمی: حتی با دیدن هاکی روی یخ آدرنالین خون بالا می رود
مربی تیم هاکی روی یخ پایه دختران گفت: هاکی روی یخ رشته بسیار پرهیجانی است و حتی با دیدن آن آدرنالین خون بالا می رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هاکی روی یخ در ایران یکی از رشته هایی است که در چند سال اخیر پیشرفت خیره کننده ای داشته. رشته ای که با تلاش های کاوه صدقی رئیس نجمن هاکی روی یخ پس از سالها از تعطیلی و خاموشی، از محاق درآمد و توانست موفقیت های ریز و درشتی را کسب کند. در هاکی روی یخ، دختران و زنان نیز همپای پسران و مردان جلو آمده و درخشیده اند. در همین راستا توجه و تشکیل تیم های پایه نیز در هاکی روی یخ همپای تیم های ملی در دستور کار قرار دارد. حدیث پورهاشمی سرمربی تیم های پایه هاکی روی یخ دختران از برنامه های هاکی روی یخ برای دختران خردسال می گوید.

چند وقت است با بچه های خردسال هاکی کار می کنید؟

من حدیث پورهاشمی به عنوان مربی تیم ملی هاکی روی یخ رده سنی ۱۰ سال فعالیت می کنم. 7 سال است که در این رشته فعالیت دارم و در رده های سنی مختلف کار کرده ام.

روند کار چگونه است؟ بازیکنان را چطور انتخاب می کنید؟ در باشگاه هایی که هستند، دیده و انتخاب می شوند یا فراخوان می گذارید و محک می خورند؟

بازیکنان از طریق فراخوان تیم ملی هاکی روی یخ می توانند تست بدهند و یا ممکن است مسابقاتی برگزار بشود و بازیکنانی که مستعد هستند در این مسابقات شناسایی  و به تیم ملی دعوت می شوند.

بچه ها در هفته ای چند روز تمرین می کنند؟

ما تحت عنوان تمرینات تیم ملی تا نیمه اول سال هفته‌ای یک جلسه تمرینات روی یخ داشتیم، هفته‌ای یک جلسه هم تمرینات بدنسازی و به صورت یک هفته در میان هم جلسات روانشناسی با روانشناس تیم ملی، اما جدا از این هر کدام از بچه‌ها به صورت انفرادی در تیم‌های باشگاهی شان هر روز تمرین می‌کنند.

اشتیاق خانواده ها برای حضور بچه های شان در این رشته بیشتر است یا خود بچه ها علاقمند هستند؟

کمتر پیش می‌آید خانواده‌ها اشتیاق داشته باشند اما بچه‌ها مشتاق نباشند. عموماً اینطور است که هم خانواده ها و هم خود بچه‌ها هاکی روی یخ را دوست دارند یا اینکه خود بچه‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهند، چون هیجانی که این رشته دارد خیلی بالا است و حتی با دیدن این ورزش هم آدرنالین خون آدم بالا می رود و به محض اینکه بچه ها و خانواده‌ها از بیرون این ورزش را می‌بینند، علاقمند می‌شوند حتی شده در حد تجربه هاکی روی یخ را امتحان کنند و وقتی هم امتحان می‌کنند، مشتاق می شوند وارد این ورزش شوند.

بازی های تدارکاتی و آماده سازی هم برای این رده سنی دارید؟

بله، بازی‌های تدارکاتی و دوستانه خوبی در کشور گزار می‌شود که به پیشرفت سطح کیفی بازی بچه ها کمک می کند.

به نظر شما با توجه به استقبالی که از این ورزش شده پیست یخ ایرانمال برای مشتاقان این رشته ورزشی کافی است؟

به واسطه پخش زنده مسابقات در تلویزیون و وایرال شدن نتایج تیم‌های ملی در رسانه‌ها و فضای مجازی، خوشبختانه استقبال زیادی از این ورزش می‌شود و با توجه به این استقبال طبیعتا برای کشور یک زمین استاندارد و المپیک سایز کافی نیست. می توانم بگویم حتی برای یک شهر هم کافی نیست از اقصی نقاط کشور تمایل دارند این ورزش را تجربه کنند اما به خاطر مسافت، برای شان مقدور نیست. حتی در تهران هم چون تمام تیم‌های ملی در رده های مختلف خانم و آقا از همین زمین یخ استفاده می‌کنند، با کمبود تایم مواجه هستیم. اگر بشود زمین‌های یخ بیشتری داشته باشیم، قطعا شرایط خیلی بهتر می‌شود. تیم‌های ملی مان هم می توانند تعداد جلسات تمرینی شان را بیشتر کنند و در نتیجه زیرساخت قوی‌تری با پایه‌های قوی تری خواهیم داشت. بهترین و خوشحال کننده‌ترین خبری که ما اهالی هاکی می‌توانیم بشنویم این است که بتوانیم زمین‌های یخ بیشتری داشته باشیم و به واسطه آن بتوانیم دنیای ورزشی مان را گسترش و قهرمانان بیشتری تحویل جامعه بدهیم.ما همین پیست یخ را هم به همتعلی انصاری، مجموعه ایران مال و کاوه صدقی داریم. اگر علی انصاری و ممارست و پیگیری کاوه صدقی نبود، ما هیچ وقت با چنین دنیایی آشنا نمی‌شدیم و هیچ وقت نمی‌توانستیم چنین لذتی را تجربه کنیم. از ایشان و مجموعه ایرانمال که برایمان شرایطی فراهم کردند تا بتوانیم با دنیای یخی آشنا شویم و در عرصه‌های  آسیایی و جهانی قدم بگذاریم و بگوییم ما هم مثل کشورهای دیگر می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، تشکر و قدردانی می کنیم.

از میزان استعداد و توانمندی که در بچه ها می بینید، آینده هاکی رو چطور پیش بینی می کنید؟

نسل جدید هاکی ایران بچه‌هایی هستند که از سن کم وارد این رشته می‌شوند، بچه هایی که دارند عادت می‌کنند ورزش حرفه‌ای انجام بدهند و فوق العاده باهوش، با پتانسیل بالا و با استعداد هستند و البته خانواده‌هایی دارند که فوق العاده حمایتگر هستند. این خیلی کمک می‌کند به اینکه یک ورزشکار مسیر متفاوتی را طی کند به همین خاطر قطعا یک تحول عظیم در آینده ورزش هاکی شاهد خواهیم بود.

هاکی روی یخ با توجه به کمبود امکانات و وارداتی بودن تجهیزات ورزش گرانی است. هزینه های تیم چطور تامین می شود؟

با کمک حامیان مالی. لباس های تمرینی و مسابقات، توسط حامیان مالی تامین می‌شود مجموعه زیبایی خشتابه لباس مسابقات و شرکت پایه بنیان صنعت، لباس‌های تمرینی بچه‌ها را تدارک دیده است که لازم می دانیم از همین طرق از این عزیزان تشکر کنم.

 

اسامی بازیکنان تیم رده سنی زیر ۱۰ سال دختران به شرح زیر است:

مانلی مهدویان، آسنا سلمانی، مهرسا جوادی، نفس اربابی، آوا زمانی، تیدا ذرع پیما، شهرزاد امیربیگی، نیکا امین طینت، نیکا عسگری، ریحانه فریدی، آوا شیری، باران حسن زاده، دلسا شاه محمدی، سلما شریفی، اویسا مقدم، ليانا يانس، مهدیس علیزاده دروازه بان، افرا محمدی، ثنا اکبری، ساینا سیفی، سارینا سیفی، باران هاشمی دروازه بان، روشنا جعفری، دیانا افشار، آریاناز فری زندی

مربی: حدیث پورهاشمی و شبنم عرب

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه